پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 آبان 1389 - 16 November 2010

جدول آمار پژوهشهای دفاعی دانشگاهها/ معرفی دفاعی‌ترین دانشگاههای کشور
خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه : مدیر هدفمندسازی پژوهشهای دانشگاهی در تشریح اقدامات انجام شده برای هدفمندی پژوهش و فناوری، جزئیات فاز اول تکاپوی دانشگاهها در زمینه رساله‌های دکتری مورد نیاز سازمانهای صنعتی دفاعی را تشریح کرد.

محمد برندک در گفتگو با خبرنگار مهر از تبادل و امضاء تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه های دفاع و علوم برای حمایت و عملیاتی شدن نیازهای بخش دفاعی در قالب رساله های دکتری به عنوان یک اقدام برای هدفمندسازی پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: در این خصوص در فاز اول 403 عنوان رساله دکتری از طرف سازمانهای صنعتی دفاعی به دانشگاههای مختلف ارسال شد.

وی افزود: از میان این 403 عنوان، تعداد 271 موضوع از طرف دانشگاهها انتخاب و در نهایت با تایید سازمانهای صنعتی دفاعی 113 عنوان از این موارد برای عقد قرارداد به دانشگاههای علاقمند به موضوع منعکس شد.

جزئیات رساله های دکتری مورد نیاز سازمانهای صنعتی دفاعی در قالب تفاهم نامه همکاری منعقد شده (در فاز اول)
دانشگاه تعداد عنوان ارسال شده به دانشگاهها تعداد عنوان دریافتی از دانشگاهها تعداد عنوان منجر به عقد قرارداد
صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی کل 403 عنوان 110 33
علم و صنعت ایران کل 403 عنوان 117 47
گیلان کل 403 عنوان 0 0
صنعتی اصفهان کل 403 عنوان 0 0
تهران کل 403 عنوان 1 1
فردوسی مشهد کل 403 عنوان 16 11
شهید باهنر کرمان کل 403 عنوان 0 0
صنعتی شاهرود کل 403 عنوان 0 0
صنعتی امیرکبیر کل 403 عنوان 24 18
صنعتی شریف کل 403 عنوان 3 3
شیراز کل 403 عنوان 0 0
تبریز کل 403 عنوان 0 0
جمع کل 403 271 113

به گزارش مهر، جزئیات رساله های دکتری مورد نیاز سازمانهای صنعتی دفاعی در قالب تفاهم نامه همکاری منعقد شده در فاز اول نشان می دهد با وجود آنکه هر 12 دانشگاه هدف به طور مساوی از عناوین ارسال شده بهره مند بوده اند اما دانشگاههای علم و صنعت ایران و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اختلافی قابل توجه از 10 دانشگاه دیگر در انتخاب موضوع داشته و فعالانه ظاهر شده اند. دانشگاههای صنعتی امیرکبیر و فردوسی مشهد نیز با اختلافی زیاد از دو دانشگاه نخست، در زمینه انتخاب موضوع در جایگاههای سوم و چهارم قرار گرفته اند.

دانشگاه صنعتی شریف فقط 3 موضوع و دانشگاه تهران فقط یک موضوع را انتخاب کرده اند و 6 دانشگاه دیگر که 403 عنوان رساله دکتری از طرف سازمانهای صنعتی دفاعی به آنها ارسال شده بود حتی یک موضوع هم از میان آنها استخراج نکرده اند.

در زمینه تعداد موضوعاتی که به عقد قرارداد منجر شده است نیز دانشگاههای علم و صنعت و خواجه نصیر رتبه های اول و دوم را کسب کرده و صنعتی امیرکبیر و فردوسی مشهد در جایگاههای بعدی قرار دارند. دانشگاه تهران فقط یک عنوان منجر به عقد قرارداد و دانشگاه صنعتی شریف نیز فقط سه عنوان منجر به عقد قرارداد را نصیب خود کردند.

مدیر هدفمندسازی پژوهشهای دانشگاهی وزارت علوم در ادامه گفتگو با مهر افزود: در فاز دوم 98 عنوان به دانشگاههای مختلف ارسال شد که آماده دریافت پاسخ از دانشگاهها برای انعکاس به سازمانهای صنعتی دفاعی برای تایید نهایی و عقد قرارداد هستیم.

وی از تبادل و امضاء تفاهم نامه همکاری بین وزارت صنایع و معادن و وزارت علوم برای حمایت و عملیاتی شدن نیازهای بخش صنعت و معدن در قالب پایان نامه های کارشناسی ارشد یا رساله های دکتری یا پروژه های کلان خبر داد و به مهر گفت: در این باره پروژه کلان رنگ و پوشش به پژوهشکده رنگ و پوشش و پروژه کلان حفاظت از فضای سایبری ایران به پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران محول شد.

برندک افزود: نیازهای صنایع و معادن در قالب پایان نامه های کارشناسی ارشد یا رساله های دکتری نیز از طرف وزارت صنایع در حال شناسایی است.

مدیر هدفمندسازی پژوهشهای دانشگاهی وزارت علوم از جلسه مشترک با نیروهای بسیج، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی نیازهای آنها جهت تبادل و انعقاد تفاهم نامه همکاری خبر داد و به مهر گفت: جلسات مشترک با نمایندگان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تبادل و انعقاد تفاهم نامه همکاری برگزار شد.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی