پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 اردیبهشت 1400 - 11 May 2021


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: تصویب قانون همسان سازی حقوق برای نگهداشت اساتید در دانشگاه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، علیرضا منادی در نشست هم اندیشی مسئولان آموزش عالی و جمعی از اساتید کشور که به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند، گفت: اکثر شرکت‌های دانش بنیان دارای بهره‌وری هستند. درواقع می‌توان گفت آن گروه و افرادی که پرچمدار بهره‌وری در داخل کشور را در دست دارند، همین شرکت‌های دانش بنیان بوده که توانسته‌اند منابع کشور را حفظ کنند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی قانون همسان سازی حقوق اساتید دو وزارتخانه علوم و بهداشت را حدود یک ماه پیش تصویب کرده تا از دغدغه این قشر علمی کشور بکاهد، البته این کار برای نگهداشت اساتید در دانشگاه نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

این نماینده مجلس گفت: همچنین باید به این نکته اشاره کنم که مجلس علاوه بر لایحه دولت مبلغ ۴,۳۵۵ میلیارد تومان به بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را افزایش داده است. به این معنی که شرکت‌های دانش بنیان و صندوق شکوفایی و نوآوری مورد حمایت بیشتری قرار گرفتند.

منادی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی گام‌های خوبی را در بحث افزایش بودجه برداشته که می‌توان به کمک ۲ هزار میلیاردی آموزش و پرورش و همچنین مبلغ ۵۰۰ میلیارد برای دانشگاه‌های که ۳۰ درصد رایگان هستند اشاره کرد. در واقع باید بگویم ما با تمام وجود تلاش کردیم حقوق اساتید را افزایش داده تا بتوانند با قدرت و همت بیشتری فعالیت کنند.

وی ادامه داد: یک واقعیتی که وجود دارد این موضوع است که ۸ درصد از رشد اقتصادی کشور همیشه در برنامه ۵ ساله آمده است که یک سوم آن از محل بهره‌وری بوده که شرکت‌های دانش بنیان، وزارت علوم و مجموع اساتید دانشگاه‌ها بزرگ‌ترین گام را در واقع در تأمین یک سوم بهره‌وری برداشته‌اند. به طوری که اکثر شرکت‌های دانش بنیان بهره ور بوده و جزو گروه‌های پرچمدار بهره‌وری در کشور هستند که توانسته‌اند منابع کشور را حفظ کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: ما اغلب در رشته فنی و مهندسی علوم پایه رتبه بین یک تا ۱۰ هستیم و در علوم انسانی رتبه ۳۰ را داریم که این رتبه علوم انسانی برای ما یک فاجعه بوده و مورد بی مهری قرار گرفته است. از طرفی باید بگویم ما دیگر کشور جهان سومی نیستیم و در جایگاه یک کشور توسعه یافته قرار داریم. البته در خیلی از جاها عقب هستیم اما در مسیر پیشرفت قرار داریم که در این مسیر باید به علوم انسانی به طور جدی توجه شود.

منادی گفت: در حال حاضر ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان توانسته‌اند در سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فروش محصول داشته باشند که این اتفاق در شرایط بیماری کرونا که از نظر اقتصادی و روانی جامعه را تحت تأثیر قرار داده است بسیار اتفاق قابل قبولی است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی