پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 اردیبهشت 1400 - 19 May 2021


رئیس دانشگاه آزاد به اجرای طرح پویش اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو همزمان در دانشگاه و صنعت مشغول به تحصیل و کار شدند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی طهرانچی گفت: امیدوارم بتوانیم با استفاده از نظرات، پیشنهادات و انتقادات استادان و اعضای هیات علمی در جهت رفع مشکلات موجود اقدام کنیم. باید با طرح های نو، یادگیری، اندیشه ها، همفکری و هم اندیشی استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به جلو حرکت کنیم. پیشرفت دانشگاه بدون تحول امکانپذیر نیست. تحول در آموزش از مباحث بسیار جدی است، چرا که یکی از دغدغه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به بیانه گام دوم و برکات انقلاب اسلامی به تشریح نقش دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی کشور پرداخت و گفت: وجود چند میلیون تحصیل کرده دانشگاهی و یا در حال تحصیل، نشان از نقش بسیار چشمگیر و اثرگذار دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۵۰ درصد افتخارات علمی جامعه دانشگاهی کشور متعلق به این دانشگاه است، افزود: یک درصد جمعیت جهان را ایران دارد و طبق بیانات مقام معظم رهبری، دانشگاه ها نقش بسزایی در تربیت نیروی متخصص و تحقق مبانی بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

طهرانچی قدرت دانشگاه را در ایجاد شبکه سازی واحدها دانست و افزود: راه اندازی سامانه های دانشیار، آموزشیار و پژوهشیار در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی از افزایش ۴۰ هزار نفری دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد و افزود: این در حالی است که در دانشگاه های دولتی شاهد کاهش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی بودیم و این نشان از اعتبار و ارزش مدارک علمی دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

طهرانچی به لزوم توسعه دانش بنیان در کشور اشاره کرد و گفت: انعقاد قراردادهای دانش پژوهشی و دانش بنیان می تواند به افزایش درآمدهای غیرشهریه ای منجر شود؛ درآمد از طریق صندوق پژوهش و فناوری و صندوق پژوهش غیردولتی نیز از دیگر حوزه های این نوع درآمدهاست.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در ایام کرونا در گسترش آموزش مجازی پیشرو بود؛ این اقدام معجزه بود که در مدت کوتاهی به همت استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در کشور محقق شد و از این نظر خدا را شاکریم. باید شبکه دانشگاهی را به شبکه اقتصادی و صنعتی تبدیل کرد و براساس توسعه شبکه ای و با رویکرد صنعتی کارها را پیش برد.

وی یادآور شد: با بررسی و تعامل در کشورهای شبه قاره هند، می توان دانشجویان این کشورها را جذب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین کرد؛ این دانشگاه باید فناور شود و واحدهای تاکستان و بویین زهرا نیز مهارت آفرین و منطبق با نیازهای منطقه فعالیت کنند.

طهرانچی اظهار داشت: با بررسی تقاضای اجتماعی، باید توسعه دانش بنیان را از عرصه محوری به تقاضای آمایش محور و آینده پژوهانه تبدیل کرد. باید با مهارت آفرینی، حل مساله و کادرسازی محلی، به محل پاسخگویی نیازهای هر استان تبدیل شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدافع حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و به زودی طرح ارتقای اعضای هیات علمی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب خواهیم کرد.

وی حضور بیش از ۲۵ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی را از برکات جمهوری اسلامی دانست و گفت: با استفاده از این پتانسیل باید برای شغل هایی که در کشور وجود دارد رشته تحصیلی تعریف و راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به اجرای طرح پویش اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو همزمان در دانشگاه و صنعت مشغول به تحصیل و کار شدند و به زودی این طرح در استان قزوین نیز راه اندازی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش روزافزون در همه امور و سطوح دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: باید برخی شیوه ها را تغییر دهیم. ارتقای جایگاه و بهبود معیشت کارکنان و اعضای هیأت علمی جزو وظایف و تکالیف ماست.

طهرانچی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، از حضور ۶۵۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در کرسی های آزاداندیشی خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خطاب به اساتید، گفت: این دانشگاه تاثیرگذار نمی شود، مگر اینکه شما بخواهید؛ اراده شما می تواند ما را در تحول سازی یاری کند. آینده در دستان شما اعضای هیات علمی خواهد بود و رفع معیشت هم از وظایف ماست.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی