پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 خرداد 1400 - 08 June 2021


وزیر علوم با اشاره به طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: تعداد مراکز دانشگاه پیام نور از ۵۰۰ واحد به ۳۷۵ واحد و دانشگاه جامع علمی کاربردی از هزار و ۷۴ واحد به ۵۸۵ واحد تغییر یافت.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نشست رؤسای دانشگاه‌های مجری طرح ساماندهی آموزش عالی صبح امروز (دوشنبه) با هدف هم‌اندیشی و تبادل تجارب دانشگاه‌هایی که الحاق واحدهای کوچک‌تر داشته‌اند، با حضور وزیر علوم و برخی معاونان ذی‌ربط به صورت برخط برگزار شد.

وزیر علوم در این نشست با اشاره به تلاش‌های فراوانی که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری طی سال‌ها داشته‌اند، گفت: امیدوارم مجموعه این فعالیت‌ها و تلاش‌ها مبنای رشد و توسعه کیفی در حوزه علم و فناوری باشد.

منصور غلامی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی آموزش عالی مصوبه شماره ۷۷۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: هدف از اجرای این مصوبه کیفی‌سازی آموزش و ارتقا کیفیت خدمات دانشگاه‌هاست که تقریباً همه بخش‌های آن اجرا شده و یا در حال نهایی شدن است.

وی افزود: این مصوبه جزو معدود مصوباتی بوده است که با جمیع جوانب به صورت کامل اجرا می‌شود. در بخش نهایی آن هم ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها است که به تدریج در حال تحقق است و در راستای پیشبرد برنامه‌های راهبردی حوزه آموزش عالی بسیار مؤثر خواهد بود.

غلامی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف است با الحاق و یا تجمیع مؤسسات آموزشی کوچک در مؤسسات آموزشی بزرگ به سمت ساماندهی آموزش عالی حرکت کند. در این طرح مؤسسات موجود حفظ می‌شوند اما با هدف کیفی‌سازی و ماموریت‌گرایی، به لحاظ مدیریتی و حمایتی به مجموعه بزرگ‌تر ملحق می‌شوند تا تحت یک مدیریت مرکزی برنامه‌ریزی و هدایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه این مسئولیت باید به نحو مطلوب و مؤثر انجام شود، اظهار داشت: صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مؤثر بودن در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای از مزایای اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی است و حتماً باید پس از ابلاغ برنامه الحاق هر مؤسسه، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم توسط دانشگاه مادر انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت تحقق اهداف این طرح تصریح کرد: مسئولان و مدیران محلی نیز انتظار دارند این وعده وزارت علوم که عنوان شده، طرح ساماندهی موجب کیفی‌سازی آموزش و پژوهش و ماموریت‌گرایی خواهد شد، محقق شود و باید در این راستا گزارش اقدامات انجام شده برای تبیین و تنویر افکار عمومی نیز اطلاع‌رسانی عمومی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدارهای سال‌های گذشته با مدیران آموزش عالی، مبنی بر کیفی‌سازی و ماموریت‌گرایی، تصریح کرد: گزارش اقدامات انجام شده در این خصوص محضر معظم له و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و مورد تأیید قرار گرفته است. همه ما در قبال اجرای کارشناسی‌شده و دقیق این مصوبه مسئول هستیم و باید با جدیت تا پایان زمان مسئولیت اجرایی پیگیر اجرای آن باشیم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مصوبه از مصوبات مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد اجرایی نقشه علمی کشور است و همچنین یک کار قوی و اساسی در حوزه آموزش عالی است، با تغییر دولت دچار تغییر نخواهد شد و اجرای آن با همراهی و پشتیبانی شورای عالی انقلاب فرهنگی تداوم خواهد یافت.

غلامی همچنین با بیان اینکه تمرکززدایی و تفویض اختیارات به دانشگاه‌ها از دیگر مزایای اجرای این طرح است، گفت: مدیریت این طرح در سطح استانی انجام می‌شود اما در سطح منطقه‌ای نیز در اشل‌های مختلف می‌توانند فعالیت کنند. همچنین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها نیز که از اهداف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود در اواخر سال گذشته نهایی و ابلاغ شد و مبنای ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها خواهد بود و به کار بردن عنوان سطح‌بندی به هیچ عنوان وجاهت قانونی ندارد و ممنوع است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ساماندهی در دیگر دانشگاه‌ها نیز انجام شده است، گفت: این طرح با اجرا در زیرنظام‌های دانشگاه پیام نور و جامع علمی کاربردی نیز به خوبی انجام گرفته و با تجمیع و ساماندهی مراکز، تعداد مراکز دانشگاه پیام نور از ۵۰۰ واحد به ۳۷۵ واحد و دانشگاه جامع علمی کاربردی از هزار و ۷۴ واحد به ۵۸۵ واحد تغییر یافته‌اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برای انسجام قوی آموزش عالی و جلوگیری از توسعه کمی مؤسسات آموزشی، این طرح با هم‌افزایی و پشتیبانی علمی قوی، در سایر مؤسسات هم به عنوان کاری ماندگار اجرا شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی