پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 تیر 1400 - 05 July 2021


مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: رصد وضعیت سلامت دانشجویان از نظر سلامت جسمی در دستور کار وزارت علوم است و پایش سلامت دانشجویان در سالیان اخیر به شکل جدی دنبال شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر مجید صفاری نیا در گردهمایی آنلاین رؤسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد گفت: نقش مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در سالیان گذشته و بویژه در شرایط کرونایی بر کسی پوشیده نیست و مسئولان وزارت علوم حمایت از این مراکز را یک اصل می‌دانند.

وی با تاکید بر پیوند و ارتباط سلامت جسمی و روانی در همه افراد جامعه گفت: تحلیل وضعیت جسمانی دانشجویان بر اساس غربالگری طرح پایش سلامت در حال انجام است و به زودی گزارش آن برای مسئولان ارائه می‌شود که از نظر چاقی، میزان تحرک، میزان چربی و قند خون و … دانشجویان با چه شرایطی وارد دانشگاه شده‌اند و در طول دو یا سه سال چه تغییراتی کرده‌اند.

وی افزود: همانگونه که مشکلاتی مانند مصرف دخانیات در سطح جامعه وجود دارد و همه به آن حساس هستند، دانشگاه نیز بخشی از جامعه است و ما باید به این موارد حساس باشیم و برای کاهش کوچک‌ترین میزان آسیب‌های اجتماعی هم تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: نگاه بخشی به جامعه مفید نیست و برای ساختن یک جامعه سالم و شاداب باید از مدرسه تا دانشگاه و محیط کار و زندگی یکپارچه دیده شود و در طول یک خط زندگی انواع برنامه ریزی های پیشگیرانه و حمایتی از افراد تعریف شود.

وی از تلاش کارگروه‌های ایمنی و محیط دانشگاه‌ها در خلال سال‌های اخیر و به ویژه در ایام کرونا تشکر کرد و افزود: اقدامات این کارگروه‌ها را در کاهش مخاطرات محیطی و بحران‌های محیطی و پیشگیری ستودنی است. عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه بهداشت و درمان، غربال گری و سم زدایی و پیشگیری از کرونا موفقیت آمیز بوده است.

صفاری نیا از رویکرد جدید دستگاه‌هایی مانند سازمان بهزیستی، تأمین اجتماعی، وزارت بهداشت، وزارت ورزش و ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارائه کمک‌های مادی و حمایتی به وزارت علوم و دانشگاه‌ها قدردانی کرد و گفت: یک دانشگاه سالم و با نشاط، یک جامعه پیشرفته را می‌سازد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از آغاز فعالیت کارگروه‌های علمی تخصصی در این اداره کل خبر داد و گفت: یکی از این کارگروه‌های تازه تأسیس، کارگروه دانشجویان کم توان جسمی است و این کارگروه برای ارائه خدمات و تسهیل فعالیت دانشجویان معلول در دانشگاه مشغول برنامه ریزی است.

در پایان این نشست، اسامی مراکز بهداشت و درمان برتر، نمونه و فعال در سالهای ۹۷ و ۹۸ اعلام شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی