پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          31 تیر 1400 - 22 July 2021


برخی از اساتید و نخبگان دانشگاهی در نامه ای به حجت الاسلام رئیسی تاکید کردندکه فردی غیر سیاسی، با تجربه و شناخته شده درمجامع معتبر علمی و بین المللی باید به عنوان وزیر علوم آینده انتخاب شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، جمعی از اساتید، نخبگان و متخصصان دانشگاهی در نامه ای به حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور منتخب درباره انتخاب وزیر علوم آینده نکاتی را متذکر شدند.

متن نامه به شرح زیر است؛

حضرت آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور منتخب

با عرض سلام و اهدای تحیت

در این فرصت مغتنم ابتدائا بر خود لازم می‌دانیم انتخاب شایسته حضرتعالی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک بگوییم. بار مسئولیت این مقام سترگ امانت سنگینی است که از جانب حق تعالی و با حماسه مردم ایران اسلامی به فردی امین و صالح چون شما تعلق گرفته است و دستان دعای خود را به درگاه الهی بلند می کنیم که دوران درخشانی از حیات پر بار نظام مقدس جمهوری اسلامی با دولت انقلابی اسلامی حضرتعالی شکل گیرد.

همان گونه که حضرتعالی بارها تاکید داشته اید امید داریم که در دولت مردمی آینده رویکرد استفاده از نخبگان و متخصصان جوان و تازه نفس رویکرد غالب سیاست های دولت باشد. در این خصوص اختصاصا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از مهم ترین وزارت خانه های مرتبط با ارج گذاشتن به نخبگان و متخصصان و صاحبان اندیشه است و مدیریت این وزارت یکی از حساس ترین انتخاب های دولت آینده خواهد بود.

با عنایت به این اهمیت خاص وزارت علوم، به عنوان جمعی از اساتید و نخبگان جوان دانشگاهی از حضرتعالی تقاضا داریم که با دقت و حساسیت ویژه به معرفی وزیر مربوطه پرداخته شود. وزیر آینده علوم باید یک نیروی مومن دانشمند، مدیر، مدبر دارای شجاعت، مقبولیت، مشروعیت باشد.

همچنین شناخته شده در مجامع معتبر علمی و بین المللی، مورد احترام تمامی جریان های دانشگاهی باشد تا بتواند ارتباط موثر با دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، بسیج، تشکل های دانشجویی با هر نوع فکر و گرایش داشته باشد و بتواند امنیت روانی و ارامش را در محیط دانشگاه ایجاد نماید.

باید فردی انتخاب شود که به دور از سیاسی کاری، تبعیض و بدون حذف جریان های مختلف فکری اقدامات خود را پیش ببرد. این فرد باید غیرسیاسی و با تجربه باشد. باید فردی باشد که‌ جایگاه رفیع اساتید را احیا و احترام به نخبگان و دانشجویان را محیا نماید و در حدف تحریم مجامع علمی کشور در عرصه بین الملل قدم بردارد. این فرد باید ارتباط موثری با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داشته باشد تا با تعامل سازنده سبب رشد و بالندگی و توسعه مرزهای دانش شود.

لذا از حضرتعالی درخواست داریم که فردی با ویژگی های مورد اشاره را برای مدیریت وزارت علوم برگزینید و معرفی کنید. در پایان نیز اعلام می داریم که تمام توان و ظرفیت خود را برای خدمت به نظام و دولت مردمی آینده به میدان خواهیم آورد و ان شاالله در صورت صلاحدید نیز امکان معرفی مصادیق گزینه های مورد نظر نخبگان برای تصدی وزارت علوم وجود دارد.

توفیقات روز افزون حضرتعالی را از خداوند منان خواستاریم.

جمعی از اساتید، نخبگان و متخصصان دانشگاهی و پژوهشگاهی کشور



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی