پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 امرداد 1400 - 05 August 2021


معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان علوم پزشکی از معاونت بهداشتی درخواست داشته اند که به عنوان کار دانشجویی در امر واکسیناسیون کشوری علیه کرونا مشارکت داشته باشند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر سیماسادات لاری امروز در نشست خبری دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره واکسیناسیون دانشجویان در کشور گفت: ۴۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حضور داشتند و محل‌های ایزوله و پروتکل‌های بهداشتی را در این مدت رعایت کردیم.

وی افزود: از زمانی که بحث واکسن کادر درمان مطرح شد تاکنون ۸۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در گروه بالینی واکسینه شدند. برخی دانشگاه‌ها این موضوع به ۹۰ درصد هم رسید و برخی از دانشگاه‌ها این آمار کمتر بود که دلیل آن هم حضور دانشجویان در محل زندگی شان بود.

لاری خاطرنشان کرد: البته برخی دانشگاه‌ها تمام دانشجویان حتی غیر بالینی را هم واکسینه کرده‌اند و قرار است با هماهنگی‌ای که با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت صورت گرفته، دانشجویانی که در محل زندگی خود حضور دارند، همانجا واکسیناسیون صورت بگیرد.

وی یادآور شد: نکته جالب توجه این است که دانشجویان علوم پزشکی در قالب کار دانشجویی درخواست داشته‌اند که دانشجویان برای واکسیناسیون مشارکت داشته باشند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در برخی از دانشگاه‌ها این کار انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: برای مهرماه برنامه‌ریزی صورت گرفته و طبق قول معاونت بهداشت واکسیناسیون دانشجویان غیربالینی ها انجام بگیرد که این دانشجویان را برای اول مهر در دانشگاه‌ها داشته باشیم. اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی که در گروه غیربالینی حضور دارند نیز واکسیناسیون آنها به زودی به اتمام می‌رسد.

وی افزود: بر اساس جلساتی که در این زمینه برگزار شده است و به گفته وزیر علوم اولویت واکسیناسیون دانشجویان در وزارت علوم با دانشجویان دکتری و ارشد است و طبق قول معاونت بهداشتی از شهریورماه واکسیناسیون دانشجویان را شروع می‌کنند.

لاری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها هیچ گاه کاملاً بسته نبوده که بخواهیم بازگشایی کنیم بلکه به سمت آموزش حضوری حرکت خواهیم کرد. آموزش حضوری در مهرماه را با توجه به روند واکسیناسیون در نظر می‌گیریم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نوع واکسنی که برای واکسیناسیون دانشجویان استفاده می شود، گفت: بستگی به نوع واکسنی دارد که به دست وزارت بهداشت می رسد. واکسن های ایرانی و یا واکسن های وارداتی منع و محدودیتی ندارد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی