پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 امرداد 1400 - 05 August 2021


اختتامیه دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور «تیتر ۱۲» در روزهای ۱۷ و ۱۸ مرداد برگزار می شود و ۲۰۳ نفر برگزیده در ۶۴ رسته تقدیر می شوند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور «تیتر ۱۲»، درباره این جشنواره گفت: در دوران کرونا فعالیت های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی بیشتر هم شد.

وی گفت: فراخوان دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور «تیتر ۱۲» آبان ماه منتشر شد و ابتدا بیش از ۲۸ هزار اثر با مشارکت ۱۵۳ دانشگاه کشور به جشنواره رسید که با توجه به شرایط کرونایی تعداد آثار افت نکرده است.

لاری افزود: در این دوره یک مرحله غربالگری انجام دادیم تا آثار پس از غربالگری برای داوری ارسال شوند. پس از غربالگری اولیه تعداد آثار به ۲۳ هزار و ۷۸۹ اثر رسید. این غربالگری به صرفه جویی ۴۸ میلیون تومانی منجر شد. آثار در ۵ بخش اصلی، بخش ویژه و سرزمین مادری در ۶۴ رسته رسیده اند.

وی گفت: هر اثر با دو داور اثر شد و داوران طراز اول آثار را داوری کردند. در نهایت ۹۵۷ اثر به مرحله نهایی رسید. کار جالب این دوره این بود که برای ۲۳ هزار اثری که رد شد کارنامه ای شفاف صادر شد و فرصت اعتراض داده شد و ۹۱۹ نفر اعتراض کردند که پس از رسیدگی اعتراض ۸۸ نفر پذیرفته شد و به مرحله نهایی راه یافتند. در مجموع ۱۰۴۵ به مرحله نهایی راه یافتند. از میان ۸۸ نفری که اعتراض کردند ۱۵ نفر جزء برگزیده ها هستند.

معاون وزیر بهداشت گفت: ۲۰۳ نفر برگزیده در ۶۴ رسته داریم. ۱۹۹ نفر اثر و نشریات برگزیده، ۴ نفر جایزه به دلیل نظم انتشار دریافت می کنند. ۷۷ اثر از دانشگاه های علوم پزشکی و ۱۲۲ اثر از دانشگاه های وزارت علوم است. بیشترین آثار مربوط به مقالات اجتماعی و بخش ویژه کرونا، جامعه و حکمرانی بوده است.

وی افزود: مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور «تیتر ۱۲» در روزهای ۱۷ و ۱۸ مردادماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود. با توجه به شرایط سعی داریم
۳۵ نفر اول را تقدیر کنیم. سایر برگزیدگان همزمان در دانشگاه ها با مراسم اختتامیه تقدیر می شوند.

لاری مزیت این دوره از جشنواره نشریات دانشجویی کشور را شفافیت در کارنامه برشمرد و گفت: یکی از کارهای مهم امسال انتخاب کارشناس برگزیده است که سه کارشناس برگزیده از علوم و سه کارشناس برگزیده از وزارت بهداشت مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی درباره بخش سرزمین مادری دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور «تیتر ۱۲» گفت: بخش سرزمین مادری امکان مشارکت دانشجویان ایرانی در خارج از کشور و یا دانشجویان خارجی که به زبان فارسی می توانند فعالیت کنند را فراهم کرد که ۴۹ اثر از ۹ کشور به جشنواره رسید که ۳ برگزیده شامل ۲ نشریه و یک صفحه شبکه اجتماعی در این بخش داریم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: همزمان برنامه ریزی شده تا با اختتامیه کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته برای دانشجویان فعال در نشریات دانشجویی برگزار می شود. دانشجویان ضعف هایی هم داشته اند و به عنوان نمونه در خبر نویسی کسی رتبه کسب نکرده است و دانشجویان می توانند با شرکت در این کارگاه ها ضعف ها را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای نمایش آثار نیز نمایشگاه مجازی برگزار می شود و آثار برگزیده به نمایش گذاشته می شود. همچنین در مراسم اختتامیه از گروه های دانشجویی برگزیده استفاده می شود.

لاری از تقدیر از سه نفر از پیشکسوتان جشنواره های دانشجویی به همراه خانواده شهید صارمی و ارائه پک فرهنگی به دانشجویان خبر داد.

در ادامه نشست دکتر حسن زائری لطف مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت در زمینه رتبه بندی نشریات دانشجویی گفت: این سامانه رتبه بندی راه اندازی شده و ارزیابی کیفی و کمی صورت گرفته است. نقاط ضعف و قوت به صورت مدون مشخص شده است.

وی افزود: یکی از کارهای اداره کل نشریات وزارت بهداشت، ارتقای سطح کیفی نشریات با ارائه آموزش ها بوده است و در این زمینه همکاری خوبی با وزارت علوم صورت گرفت.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی