پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 امرداد 1400 - 08 August 2021


رئیس دانشگاه تهران گفت: واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی در مقطع دکتری از هفته جاری آغاز می شود و امیدواریم با گسترش واکسیناسیون شاهد حضور این دانشجویان در دانشگاه باشیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، محمود نیلی احمد آبادی در نشست خبری که امروز برگزار شد، ضمن‌اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳ هزار نفر از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه در خوابگاه ها مستقر هستند، اظهار داشت: واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی در مقطع دکتری از هفته جاری آغاز می شود و امیدواریم با گسترش واکسیناسیون شاهد حضور این دانشجویان در دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه تهران ضمن بیان این مطلب که منتظریم واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی نیز توسط وزارت بهداشت شروع شود، گفت: واکسیناسیون شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه را تضمین نمی کند و در مورد آموزش حضوری دانشجویان با توجه به شرایط جامعه تصمیم گیری خواهیم کرد.

نیلی فرایند واکسیناسیون دانشگاهیان را تابعی از شرایط و تامین واکسن در کشور عنوان کرد و گفت: ما در باشگاه دانش آموزی دانشگاه، واکسیناسیون را آغاز کردیم و لاین های بیشتری را برای این مورد تامین می کنیم تا واکسیناسیون کارمندان و اساتید به پایان برسد.

وی با بیان اینکه دانشجویان شهرستانی در شهر خود واکسینه می شوند، تصریح کرد: اگر واکسن مورد نیاز تامین شود ما این امکان را داریم فعالیت های خود را عرصه واکسیناسیون گسترش دهیم اما زمان واکسیناسیون بستگی به تامین واکسن و اقدامات وزارت بهداشت دارد.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: وزارت بهداشت تاکنون واکسن سینوفارم و برکت را در اختیار ما قرار داده و ما در این بخش تصمیم گیر نیستیم.

نیلی اولویت در دانشگاه تهران را آغاز آموزش حضوری دانشجویان با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و گفت: با اتمام واکسیناسیون آماده پذیرش دانشجویان در خوابگاه ها هستیم و علاقه مند هستیم دانشجویان جدیدالورود نیز دانشگاه را حتی به صورت سمبلیک تجربه کنند اما هنوز امکان این کار را نداریم.

رئیس دانشگاه تهران از تشکیل ستادی برای آغاز سال تحصیلی در دانشگاه خبر داد و گفت: ستادی تشکیل داده ایم تا اگر بتوانیم به شکل نمادین تعدادی از دانشحویان جدیدالورود را به دانشگاه دعوت کنیم.

وی با بیان اعلام اینکه در مهر امسال بخشی از آموزش ما حضوری و بخشی نیز به شکل مجازی است، گفت: بنابراین اگر امکان آموزش حضوری فراهم شود از مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهد بود آموزش حضوری کارشناسی دیرتر از مهر و آبان خواهد بود.

نیلی درباره راهکار دانشگاه برای مقابله با آثار منفی کرونا گفت: ما تلاش کردیم تبعات منفی شیوع کرونا در دانشگاه را به حداقل برسانیم و اولین نقشی که دانشگاه می تواند در این زمینه ایفا کند استفاده از دانش، علم و تخصص خود برای مبارزه با کرونا بود؛ در این راستا سعی کردیم با تشکیل کارگروه هایی مشترک از حوزه های تخصصی مختلف خود به همراه دانشگاه های علوم پزشکی و سایر دانشگاه های کشور به موضوع درمان، تشخیص و واکسن ورود پیدا کنیم و اقداماتی را انجام دهیم.

وی گفت: بنده این نقد را همواره داشتم که ما در کشور به شکل متمرکزتر و هماهنگ تر می توانستیم از منظر علمی و تخصصی مبارزه با این ویروس را دنبال کنیم اما دانشگاه ها کمتر مورد استفاده قرار گرفتند در حالی که می توانستیم اثرات منفی و جنبی این پدیده را کاهش دهیم چرا که این ویروس فقط یک امر بهداشتی و درمانی نیست و یک موضوع اجتماعی و اقتصادی است و همه ارکان جامعه را تحت تأثیر قرار داد و این ظرفیت ها در دانشگاه ها بود که از حوزه های دیگر نیز به کمک کشور بیاید.

رئیس دانشگاه تهران از افتتاح خوابگاهی با فضای ۳ هزار و ۳۰۰ مترمربعی خبر داد و گفت: این خوابگاه با ظرفیت ۱۷۰ تخت در چند روز گذشته افتتاح شد و در چند روز آینده نیز خوابگاهی با ۶ هزار مترمربع با ظرفیت ۲۹۵ تخت که بخشی از آن توسط اعتبارات دانشگاه تأمین شده است، افتتاح خواهد شد.

نیلی ضمن تاکید بر اینکه ممنوعیت تغییر رشته در دوره کارشناسی ارشد هنوز مصوب نشده و در وزارت علوم بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابراین فعلا چنین مقرراتی وجود ندارد و امیدوارم با نظر کارشناسی بررسی دقیق تری در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: در مجموع ما موافق هستیم که به دانشجو اجازه دهیم در دوره کارشناسی ارشد یک بار دیگر برای رشته تحصیلی خود تصمیم بگیرد و متناسب با نیاز، مهارت و توانمندی خود رشته مورد نظر را انتخاب کند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی