پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 امرداد 1400 - 16 August 2021


دانشگاه شهید بهشتی در نیمسال تحصیلی آینده در ۷ رشته جدید دانشجو می پذیرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، علی اکبر افضلیان، از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید در نیمسال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: در سال تحصیلی پیش‌رو در هفت رشته جدید در مقاطع مختلف پذیرش دانشجو خواهیم داشت؛ در مقطع دکتری، رشته مطالعات زنان و حقوق خانواده؛ در مقطع کارشناسی، رشته مهندسی مواد و متالورژی؛ در مقطع کارشناسی ارشد، ۵ رشته شامل حقوق انرژی، فیزیولوژی کاربردی، فیزیولوژی تندرستی، آسیب شناسی گرایش تمرینات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی و مهندسی چوب و صنایع سلولزی گرایش صنایع سلولزی برای نخستین بار دانشجو پذیرش خواهد شد. در توسعه رشته‌های تحصیلی دانشگاه، نیازهای واقعی کشور و جامعه مورد توجه بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص عملکرد معاونت آموزشی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ گفت: دانشگاه شهید بهشتی در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز مانند دو نیمسال قبل کلاس‌ها را به صورت غیرحضوری برگزار نمود. در این نیمسال بیش از ۵۰۰۰ کلاس درس با مشارکت ۱۲۰ مدرس اعم از اعضای هیات علمی دانشگاه و اساتید مدعو ارائه شد.

این مقام مسول دانشگاه شهید بهشتی با برشمردن اقدامات و برنامه‌های معاونت آموزشی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا تصریح کرد: با برگزاری کارگاه‌های متعدد و نیز ارسال راهنماهای لازم از اعضای محترم هیات علمی درخواست شد تا ارائه کلاس‌های غیرحضوری را به تدریس خلاصه نکرده، بلکه فرایند یادگیری را مدیریت کنند. این فرایند شامل برنامه‌ها و اقدامات استاد درس از جمله، تدریس غیرحضوری، معرفی منابع علمی و آموزشی، کلاس‌های مباحثه و حل تمرین، ارزیابی مستمر، و نیز مشارکت‌های دانشجو در فرایند یادگیری - که استاد تعیین کرده است - می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه با همت همکاران مرکز آموزش‌های الکترونیکی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز راهنمایی ریاست دانشگاه و حمایت معاونت مالی، پشتیبانی و مدیریت منابع، و همچنین گروه‌های پشتیبانی فنی در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها به خوبی آموزش دانشگاه در دوران کرونا را تداوم بخشید. کلیه دروس به سامانه LMS دانشگاه منتقل شده و از آن طریق فرایند یادگیری مدیریت و کلاس‌های درس به صورت برخط اجرا شده است.

افضلیان افزود: برنامه‌ریزی و نظارت آموزشی، امور خدمات آموزشی دانشجویان و فعالیت‌های مربوط به دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان غیرایرانی با تلاش همکاران در واحدها و ستاد دانشگاه علی‌رغم شرایط سخت کاری ناشی از محدودیت‌های وضع شده در حضور کارکنان در دانشگاه با جدیت پیگیری و اقدام شده است. با کمک سامانه جلسات آنلاین دانشگاه، جلسات دفاعیه رساله و پایان‌نامه و نیز شوراها و نشست‌ها دانشگاه بدون وقفه ادامه داشته است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای نحوه برگزاری کلاسهای درس در ترم آینده تاکید کرد: مسئولین مربوط در تلاش هستند تا سطح واکسیناسیون در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را به حدی برسانند که تشکیل کلاس‌های درس به صورت حضوری از ابتدای سال تحصیلی آتی میسر باشد. لیکن به دلیل تردیدهایی که در این زمینه وجود دارد، بر اساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه مقرر شده است، کلاس‌های دروس نظری به صورت غیرحضوری طوری برنامه‌ریزی شوند، که اگر شرایط اجرای حضوری آنها در ابتدا یا در طول نیمسال فراهم شد، قابل تبدیل به حالت حضوری باشد. در صورت اجرای حضوری کلاس‌های درس، سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه همچنان فعال بوده و تجارب ذی‌قیمت بدست آمده در دوران کرونا در بهبود فرایند یادگیری بکار گرفته خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در نیمسال آینده به تفکیک مقاطع تحصیلی خاطرنشان شد: دانشگاه در سال تحصیلی ۰۱-۱۴۰۰ ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور را بالغ بر ۵۴۱۰ نفر اعلام کرده است، که از این تعداد ۴۹۲ نفر در مقطع دکتری، ۳۱۶۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷۵۷ نفر در مقطع کارشناسی هستند. بعلاوه، ظرفیتی بالغ ۵۴۲ نفر برای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی