پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 امرداد 1400 - 17 August 2021


رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: کمیته ای با همکاری معاونان دانشگاه و تشکل های دانشجویی تشکیل شود، تا برنامه دقیقی را برای بازگشایی دانشگاه در سال جدید تحصیلی تدوین کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر حمیدرضا خانکه در جلسه هماهنگی برای برنامه ریزی جهت بازگشایی دانشگاه در ترم آینده گفت: کمیته ای با همکاری معاونان دانشگاه و مشارکت تشکل های دانشجویی تشکیل شود و این کمیته برنامه بازگشایی دانشگاه در مهرماه را تا ۱۵ شهریورماه آماده کند.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت شیوع کرونا در کشور که منجر به قرنطینه و اعمال محدودیت هایی در سطح شهرها شده است، روند واکسیناسیون در جامعه و برنامه آن طی دو سه ماه آینده را خوب توصیف کرد.

وی افزود: در کنار برنامه واکسیناسیون عمومی، ما هم سعی کردیم که دانشجویان را تحت پوشش قرار بدهیم و حرکت خوبی توسط معاونت های دانشجویی، آموزشی و درمان، با مشارکت شورای صنفی دانشجویان شروع شد و از بابت همه تلاش ها تشکر می کنم.

خانکه گفت: روند پیگیری برای واکسیناسیون دانشجویان را ادامه می دهیم تا با تمهیداتی که دیده شده و مکاتباتی که با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شده، دانشجویان در مراجعه به دانشگاه های مرکز استان خود، بتوانند واکسن دریافت کنند.

وی اظهار داشت: در کنار این فعالیت ها، باید به برگزاری ترم جدید فکر کنیم، نظر وزارت بهداشت این است که کلاس های دانشجویان بصورت تلفیقی (مجازی و حضوری) برگزار شود، بطوری که کلاس های تئوری بشکل مجازی، و واحدهای عملی و کارورزی ها با حضور دانشجویان اجرا شود و با توجه به اینکه شرایط شیوع بیماری در مهر و آبان مشخص نیست، باید خودمان را برای هر شرایطی آماده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: برنامه اصلی، می تواند اینگونه باشد که کلاس های دانشجویان ورودی جدید، مجازی برگزار شود، کلاس های دانشجویان تحصیلات تکمیلی حتی الامکان حضوری باشد و واحدهای عملی و کارورزی ها حضوری برگزار شوند و برای حضور دانشجویان در این دوره ها، خوابگاه ها نیز آماده پذیرش دانشجویان را داشته باشند.

خانکه با اشاره به برنامه بازگشایی دانشگاه های کشور هند، گفت: ما نیز به هرحال باید یک برنامه برای بازگشایی دانشگاه خودمان داشته باشیم، و کمیته تدوین این برنامه، از همین امروز شکل گرفته و شروع به فعالیت کند تا یک برنامه دقیق با توجه به شرایط و امکانات تدوین شود.

وی در پاسخ به درخواست نمایندگان تشکل های دانشجویی برای حضور حداکثری دانشجویان در ترم آینده، گفت: مسئولان دانشگاه نیز مشتاق حضور دانشجویان در دانشگاه هستند. طی ۸ ، ۹ ماه گذشته که مسئولیت دانشگاه را بعهده گرفتم، بازسازی فضای فیزیکی گروه های آموزشی، زمین فوتبال، سالن ورزشی، و خوابگاه ها انجام شد.

وی افزود: خوابگاه جدید را بسختی از تصرف خارج کردیم و همه اعضای هیات رئیسه کار کردند تا دانشگاه برای حضور دانشجویان و فعالیت های آموزشی و پژوهشی آماده بشود. بسختی منابعی جذب کردیم تا امکانات دانشگاه را توسعه بدهیم، تجهیزات لازم برای خوابگاه جدید خریداری و آماده شد.

خانکه گفت: برنامه داریم تا استخر سرپوشیده ای برای استفاده دانشجویان ایجاد کنیم و همه این کارها برای حضور دانشجویان و استفاده آنان از این امکانات است. معتقدیم که حضور دانشجویان در محیط دانشگاه، علاوه بر علم آموزی، به مهارت های اجتماعی و رشد و بالندگی آنان کمک می کند، اما شرایط شیوع ویروس در کشور بگونه ای است که به ناچار باید از آن تبعیت کنیم.

وی تاکید کرد: شخصا به عنوان رئیس دانشگاه، تمایل به بازگشایی ۱۰۰ درصدی و حضور حداکثری دانشجویان در دانشگاه دارم، چرا که دانشگاه بدون حضور دانشجویان، معنی ندارد، ولی واقعیت امر این است که آیا امکان این موضوع وجود دارد؟

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: رفتار ویروس، پیچیده است و وضعیت شیوع آن در مهر و آبان را نمی دانیم، شواهد نشان می دهد که برغم واکسیناسیون، امکان ابتلا، بستری و خدای ناکرده مرگ و میر وجود دارد، شواهد از ابتلای جوانان در کشور حکایت دارد و گردش ویروس اتفاق می افتد که می تواند موتاسیون ایجاد کند، و ما باید از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت کنیم.

وی تاکید کرد: گروهی در دانشگاه باید به آسیب شناسی آموزش مجازی بپردازد تا نقاط ضعف آن استخراج و نسبت به رفع آنها اقدام شود. ترم آینده قطعا باید بصورت تلفیقی (مجازی و حضوری) برگزار شود، ولی در این برنامه می توانیم پیش بینی میزان هر بخش و حضور دانشجویان براساس شرایط شیوع بیماری را داشته باشیم.

خانکه گفت: واکسن در عین حال که به پیشگیری از ابتلا و مرگ کمک می کند، اما مصونیت صددرصدی ایجاد نمی کند و همانطور که در گزارش های سازمان جهانی بهداشت منتشر شده و شواهد در کشور نشان می دهد، باید فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پروتکل های بهداشتی رعایت شود، چون موارد ابتلا در میان افرادی که دو دوز واکسن هم دریافت کردند، مشاهده شده است.

وی با اشاره به عوارض این بیماری در خود، خانواده و همکاران دانشگاه، افزود: کرونا، بیماری پیچیده ای است و باید آن را جدی بگیریم و از خودمان مراقبت کنیم. برنامه ای که تدوین می شود، براساس بهترین و بدترین شرایط کرونایی در نظر گرفته شود تا به امید خدا، با حفظ ایمنی و سلامتی همه دانشجویان، به امور آموزشی و پژوهشی بپردازیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی