پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 شهریور 1400 - 21 September 2021


وزیر علوم گفت: برنامه‌ریزی شده، دانشگاه‌ها ابتدا به‌صورت تلفیقی مجازی و حضوری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مرحله پروپوزال آغاز شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، در شصت و هشتمین نشست سراسری معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با محوریت هماهنگی جهت شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، صبح امروز دوشنبه ۲۹ شهریور به صورت مجازی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، محمدعلی زلفی گل با بیان اینکه ما به‌عنوان عضو هیئت‌علمی باید بدانیم که چه کسانی سر کلاس ما نشسته‌اند، اظهار داشت: همه این عزیزان انسان‌های بزرگی هستند که آینده کشور در دست آنها است. بنابراین باید حواسمان جمع باشد که با چه افرادی روبرو هستیم. ما که خادم هستیم و مسئولیت مدیریت دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف را بر عهده داریم و شما در حوزه معاونت دانشجویی باید بدانید که آینده کشور در دستان دانشجویان است.

وی افزود: بخش کوچکی از زمان دانشجویان در دانشگاه‌ها سر کلاس‌های درسی و آموزشی هستند. قسمت عمده در اختیار شما معاونان دانشجویی و همچنین معاون فرهنگی هستند.

وزیر علوم با بیان اینکه شما عزیزان با عشق، علاقه و قلب پاک خود باید برای جغرافیای فراغت فرزندان این کشور برنامه‌ریزی کنید، گفت: باید به دانشجویان در حقیقت به‌مثابه فرزندان و خواهر و برادر خودمان نگاه کنیم. نوع نگاه ما و خدمات‌رسانی به آنها باید این گونه باشد. ما باید برای این جغرافیا برنامه جدی داشته باشیم. دانشجویان در هفته تعداد محدودی برنامه‌های آموزشی دارند و لازم است برای خانواده‌ها و دانشجویان برنامه‌های فوق‌برنامه داشته باشیم.

زلفی گل در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حضور قریب به ۸ ساله رئیس سابق سازمان امور دانشجویان و ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های وی، به تفکیک معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی اشاره کرد و گفت: این تفکیک به دلیل حجم گسترده کاری معاونت‌ها در دانشگاه‌ها بود و دلیل بر این نیست که معاونت‌های دانشجویی و معاونت‌های فرهنگی با هم هماهنگ نباشند. خدمات‌رسانی رفاهی و سایر فعالیت‌های ورزشی، سلف‌سرویس‌ها و خوابگاه‌ها مواردی است که باید مورد توجه ویژه رؤسای محترم دانشگاه‌ها قرار گیرد. معاونان دانشجویی نیز باید با همکاری اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها این وظیفه را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های صندوق رفاه دانشجویان گفت: ان‌شاالله تخصیص لازم سال جاری را برای صندوق رفاه دانشجویان بگیریم. در جلسه با مسئولان سازمان برنامه بودجه نیز تلاش خواهیم کرد تا در حد امکان منابع صندوق را تقویت کنیم.

وزیر علوم همچنین از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها خواست تا از دوران کرونا نهایت بهره‌برداری را برای بازسازی و تعمیر خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی، سلف‌سرویس‌ها ببرند و قسمت عمرانی نیز برای بازسازی و تعمیر کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها فعالیت کنند.

زلفی‌گل با اشاره به لزوم توجه به سلامت دانشجویان گفت: ما باید سلامت جسمی دانشجویان، تغذیه آنها و مهیا کردن امکانات ورزشی آنها و امکانات رفاهی و فعالیت‌های فوق‌برنامه را مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به واحدهای آموزشی و طرح‌های فوق‌برنامه گفت: گرچه واحدهای آموزشی محدودی داریم ولی زمان زیادی را در اختیار داریم که می‌توانیم از فعالیت‌های فوق‌برنامه استفاده کنیم و اموری همچون مهارت‌افزایی و انجمن‌های علمی دانشجویی و کارگاه‌های آموزشی را تقویت کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌ریزی شده است با این حجم واکسیناسیونی که صورت می‌پذیرد، دانشگاه‌ها ابتدا به‌صورت تلفیقی مجازی و حضوری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مرحله پروپوزال آغاز شود. به‌مرور دیگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان کارشناسی نیز اضافه خواهند شد. باید آمادگی داشته باشیم به محض اعلام ستاد ملی کرونا آموزش حضوری دانشجویان را برگزار کنیم.

وی همچنین به خدمات مشاوره‌ای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بحث مشاوره را نباید فقط به چند جنبه خاص خدمات مشاوره‌ای محدود کنیم. امکان توسعه موارد مشاوره‌ای وجود دارد و باید خدمات مشاوره را در دانشگاه‌ها گسترش دهیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی