پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 مهر 1400 - 04 October 2021


سرپرست دانشگاه تهران گفت: من اجازه نخواهم داد، این دانشگاه و تریبون دانشگاه در جایگاهی باشد که علیه نظام جمهوری اسلامی هجمه وارد و تخریب کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد مقیمی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه تهران که امروز با حضور وزیر علوم، برخی از نمایندگان مجلس، روسای دانشگاه ها و همچنین برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد بنده در دوران مدیریت در دانشگاه تهران این است که برنامه ها را مدبرانه تدوین کنیم و در اجرای آن تلاش خواهم کرد که تمام همت خودمان را برای اجرای برنامه ها به کار بگیریم. در این مسیر حتما از رهنمودهای مدیران سابق دانشگاه بهره مند خواهم شد.

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به اینکه راهبرد برنامه های ما در دانشگاه تهران مطابق با برنامه اعلامی وزیر است، افزود: نکته مهم در این میان آن است که این برنامه ها باید پیاده سازی و عملیاتی شود و ما تلاش می کنیم ساز و کار لازم را فراهم کنیم.

دانشکده حکمرانی راه اندازی می شود

مقیمی ضمن تاکید بر اینکه در حوزه آموزش، رشته ها را باید به گونه ای سازماندهی کنیم که مسائل و مشکلات جامعه را حل کند، گفت: ایجاد میان رشته ای ها باید با قوت بیشتری ادامه یابد. در اولین جلسه با معاون برنامه ریزی دانشگاه ایجاد دانشکده حکمرانی را مطرح کردم‌.

نهضت کارآفرینی را در دانشگاه تهران شروع کنیم

وی ادامه داد: ما باید با رویکرد کارآفرینانه حوزه آموزشی را دنبال کنیم و در این مسیر نیاز است تمام رشته های دانشگاهی، تحقیقات و پایان نامه ها را بازنگری کنیم؛ در همین زمینه بنا داریم نهضت کارآفرینی را شروع کنیم که البته البته بخش هایی شروع شده اما آن را تقویت خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه تهران تصریح کرد: با وزیر کار در حوزه بازنشستگان که نیاز به مشاوره و آموزش دارند، صحبت هایی داشتم و اعلام کردم دانشگاه تهران آمادگی دارد تا در حوزه های علوم اجتماعی و رفتاری کمک کند.

باشگاه دانشمندان برتر در دانشگاه تهران راه اندازی می شود

مقیمی بیان کرد: در حوزه پژوهش نیز آسیب شناسی را شروع کردیم و ایده هایی داریم از جمله تاسیس باشگاه دانشمندان ۱ درصد و ۲ درصد که اتاق فکر پژوهش دانشگاه تهران خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه تهران یک آزمایشگاه جامع راه اندازی شود تا به کل کشور سرویس دهد، گفت: در حوزه فرهنگی و دانشجویی ارتقا کیفیت غذا و خوابگاهها مورد تاکید بنده است و بنا داریم نهضت راه اندازی خوابگاه های متاهلین را آغاز کنیم.

سرپرست دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همواره رهبری تاکید دارند دانشگاه باید سیاسی باشد؛ منتها مرز سیاست زدگی و کار سیاسی را باید حفظ کنیم. دانشجویان دانشگاه تهران وقتی فارغ التحصیل می شوند، هرکدام رهبری اجتماعی را در بخش های مختلف برعهده خواهند گرفت و نیاز دارند مهارت کار گروهی را در آن ها تقویت کنیم.

اجازه نخواهم داد کسی علیه نظام جمهوری اسلامی هجمه وارد کند

مقیمی افزود: قاعدتا در دانشگاه تهران در یک محیط مراقبت شده می توان به این فعالیت ها پرداخت و باید کرسی های آزاداندیشی را فعال کرد و نباید نگران فعالیت ها باشیم. البته من اجازه نخواهم داد، این دانشگاه و تریبون دانشگاه در جایگاهی باشد که علیه نظام جمهوری اسلامی هجمه وارد کند و تخریب کند قاعدتا در اینجا خواهیم ایستاد اما در جایی که بلوغ سیاسی را بارور می کند و نقد عالمانه وجود داشته باشد، استقبال می کنیم.

کار سیاسی حواشی دارد اما باید مدیریت کنیم

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور نیز تاکید دارند باید در دانشگاه فضای پویایی و سرزندگی را ایجاد کنیم، گفت: بنابراین فکر می کنم در دانشگاه تهران در حوزه دانشجویی نیاز داریم یک تحول ایجاد شود. فعالیت های سیاسی حتما مشکلاتی دارد و قاعدتا باید مدیریت کنیم. ما نمی توانیم به دلیل اینکه کار سیاسی حواشی با خود به همراه دارد، صورت مساله را پاک کنیم، بلکه باید مدیریت کنیم تا فرمایشات رهبری تحقق یابد و انشاالله خط قرمزها رعایت شود.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان این مطلب که تفکری که در منظومه مدیریت بنده و همکارانم خواهد بود مبتنی بر مدیریت جهادی است، خاطرنشان کرد: یکی از عنصرهای اصلی مدیریت جهادی، عملگرایی است. ما در عرصه علمی باید مکتب شهید سلیمانی را ادامه دهیم‌ و استفاده از تمام ظرفیت های دانشگاه بایسته و لازم است یعنی حق نداریم این بیت المالی که در اختیار ما است که مهمترینش منابع انسانی است، هدر دهیم.

مقیمی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد کرامت انسان ها فارغ از دانشجو و کارمند پاس داشته شود. در رابطه با بحث مشارکت بخش های مختلف دانشگاه، باید دموکراسی سازمانی به معنای واقعی اتفاق بیفتد. در مراحل مدیریت باید مشارکت معنا پیدا کند و نباید مدیریت خنثی داشت. برای انتخاب مدیران جدید در دانشگاه، شایستگی مدیران را لحاظ میکنیم کنیم؛ هم اخلاق مداری و خیرخواهی را.

نطام‌ کنترلی در دانشگاه تهران راه اندازی می شود

وی با اعلام اینکه نطام‌کنترلی در دانشگاه تهران را قبل از حسابرسی های بیرونی راه اندازی خواهیم کرد، گفت: ۴ دوره در هیات ممیزه دانشگاه تهران حضور داشتم و آرایی که در این هیات صادر می شود و پیامی که به بدنه هیات علمی صادر می شود بسیار مهم است؛ یک اظهار نظر و یا یک رای خیلی می تواند معنا و مفهوم خاصی داشته باشد و باید دقت کنیم جهت گیری ها به گونه ای باشد که پیام درست و روشنی به هیات علمی دهیم.

لزوم ارتقا سندها و نشریات علمی/تاکید بر دیپلماسی تعاملی

سرپرست دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دیپلماسی علمی دو لایه دارد رتبه دانشگاه ارتقا دهیم که کار خبوی است و دنبال می کنیم اما لایه عمیق تر این است که دیپلماسی علمی تعاملی را مبنا قرار دهیم. مهمترین فلسفه دیپلماسی علمی این است که امنیت پایدار را برای کشورمان به ارمغان بیاورد. قاعدتا روابط بین المللی و رفت و آمدهای بین المللی بسیار خوب است اما اگر آورده ای برای کشور و دانشگاه نداشته باشد، هم زمان را از دست داده ایم و هم هزینه بیخود کرده ایم. در ابتدا ما باید پایگاه اطلاعاتی، سندهای علمی و نشریات علمی خود را ارتقا دهیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی