پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 مهر 1400 - 05 October 2021


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: با تصویب هیات رئیسه دانشگاه، امسال شورای تعاملی «دانشگاه و دانشجو» در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد تشکیل می شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از فرزاد جهان بین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تشکیل شورای تعامل دانشگاه و دانشجو به جای شورای صنفی گفت: دانشگاه محلی برای تربیت اجتماعی و آمادگی برای ورود به عرصه کنش‌های واقعی است. لذا یکی از طرح‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی از مدت‌ها قبل راه اندازی این شورای تعاملی بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم و بهداشت شورای صنفی دارند که با نقاط قوت و ضعفی همراه است. نقاط قوت شورای صنفی این است که نمایندگان آن بر اساس انتخابات انتخاب می‌شوند و دانشجو پروسه انتخابات، رای دادن و انتخاب کردن را تجربه می‌کند؛ از سوی دیگر افرادی که انتخاب می‌شوند یاد می‌گیرند که چگونه نسبت به رایی که به آنها داده شده متعهد باشند و در واقع مسئولیت پذیری را در این مسیر به خوبی آموزش می‌بینند.

جهان بین افزود: این شورا اما اشکالی هم دارد و آن این است که شورای صنفی بیشتر از جنس مطالبه گری است و فرد با واقعیت‌های اداره دانشگاه آشنا و درگیر نمی‌شود. ما به ذهنمان رسید که هم نقطه قوت یعنی انتخابات را حفظ کنیم و هم نقطه ضعف را رفع کنیم؛ به این معنا که شورایی تشکیل شود که هم مسئولان دانشگاه در آن حضور داشته باشند و هم منتخبین دانشجویان.

این مقام مسئول دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در این شورای تعاملی، دانشجویان منتخب پیشنهادات و نظرات دانشجویان را به جمع منتقل می‌کنند و هم در جریان پیچیدگی‌های اداره دانشگاه قرار می‌گیرند و به نوعی هم مسئولان از ظرفیت فکری و مطالبه گری استفاده می‌کنند و هم تربیت اجتماعی دانشجویان شکل می‌گیرد.

وی به ترکیب این شورا اشاره کرد و افزود: هم در سازمان مرکزی، هم در استان و واحدها معاون فرهنگی و دانشجویی، معاون آموزشی، مدیر دانشجویی، ۳ تا ۷ نفر از دانشجویان که بر مبنای جمعیت دانشجویی و انتخابات حضور پیدا می‌کنند و همچنین ۲ تا ۴ نفر از اعضای هیات علمی واحد به پیشنهاد گروه آموزشی در این شورا حضور دارند.

جهان بین ادامه داد: بنده از ابتدای مدیریتم در معاونت این طرح را پیگیری کردم و در نهایت چند روز گذشته در هیات رئیسه به تصویب رسید. البته این طرح در یکسال گذشته در ۴ استان یزد، خراسان رضوی، خوزستان و اصفهان به صورت آزمایشی اجرا شده است. ارزیابی‌های لازم انجام شد و گزارش آن را به هیات رئیسه ارائه دادیم و هیات رئیسه آن را مصوب کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد با اعلام اینکه شورای تعامل دانشگاه و دانشجو امسال در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود، گفت: این شورا محملی برای درگیرکردن دانشجویان با مسائل صنفی و رفاهی و استفاده از نظرات آنها و در عین حال در جریان قرار گرفتن آنها از مسائل دانشگاه است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی