پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 مهر 1400 - 06 October 2021


معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای از اجرای طرح جامع ملی مدارس مهارتی دانشگاهها و مراکز پژوهشی توسط این دانشگاه برای نخستین بار در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، محسن جهانشاهی با اعلام این خبر افزود: با توجه به وسعت دانشگاه فنی وحرفه‌ای و رسالت کارآفرینی این دانشگاه سلسله مدارس تابستانه داغ مهارتی؛ با هدف ایجاد فرصت در سطح کشور برای اینکه مراکز اندکی از امور آموزشی و پژوهشی متعارف فاصله گرفته و تا اندازه‌ای به مشارکت در مسائل روز صنعت و فضای واقعی کسب و کار مشغول شوند، برنامه ریزی و برگزار شد.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف مدارس تابستانی این است که دانشجویان آشنایی و ارتباطی مؤثر با نوآوری، فناوری، کار آفرینی و صنعت برقرار کنند چرا که حوزه دانش را از محدوده دانشگاه فراتر برده و آن‌را به دایره‌ای از افراد و نخبگانِ غیر دانشگاهی نیز گسترش می‌دهد.

جهانشاهی تصریح کرد: همچنین این رویداد با تأکید بر واژه نوآوری و کارآفرینی، می‌توانند مهارت کسب و کار و کارآفرینی را نه به عنوان یک انتخاب، بلکه به عنوان یک ضرورت به دانشجویان آموزش دهند و نقش عمده‌ای در ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی علمی و فناوری در انقلاب سوم اطلاعاتی دنیا یعنی انقلاب کارآفرینی داشته باشد.

وی تأکید کرد: مبنای اصلی در برگزاری سلسله مدارس تابستانه مهارتی بسترسازی مناسب به منظور ایجاد انگیزش در دانشجویان، اعضای هیأت علمی و مدرسین دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه تفکر سیستمی و استراتژیک، خلق ایده‌های نو و کاربردی جهت تبدیل به محصول و رفع نیازهای بخش‌های مختلف جامعه اعم از حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: مدارس تابستانه داغ مهارتی از مرداد ۱۴۰۰ مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و تدوین و سپس دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها و فرم‌ها و… توسط حوزه رشد و نوآوری مراکز تابعه سراسر کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مدارس تابستانه مهارتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۳۱ استان و ۱۸۱ مرکز از اول شهریور ۱۴۰۰ در ده قطب و با محوریت استان‌های منتخب آغاز به‌کار کرد و در فراخوان اولیه بیش از ۴ هزار نفر ثبت نام کردند و ۳۰۷۵ ایده اولیه ارسال شد. ۶۷۰ ایده به مرحله بعد راه یافتند و پس از داوری تخصصیِ مهارتی، کارآزموده، ۱۳۷ ایده جهت داوری نهایی برگزیده شد.

جهانشاهی خاطر نشان کرد: در این رویداد در سطح کشور با هدف خروجی محور بودن و در جهت فرهنگ‌سازی در زمینه روند شکل‌گیری ایده‌های نو و کارآمد، و ارتقا سطح کیفی آنها با قابلیت تجاری‌سازی، ۴۶ ایده برگزیده انتخاب شد.

وی توسعه فضای اشتغال و کسب و کار و کاهش بیکاری، شبیه سازی محیط کسب و کار و چالش‌های راه اندازی و کارکردن در محیط‌های استارتاپی، شبکه سازی بین افراد و مربیان و جامعه پویای هر منطقه، آموزش اصول اولیه و ادبیات حوزه‌ی نوآوری و فناوری علمی را از اهداف این رویداد برشمرد.

معاون دانشگاه فنی حرفه ای افزود: ، آشنا سازی اولیه با تشکیل تیم و کارتیمی و تقسیم وظایف و انواع ارائه و تمرکز بر اجرا و اعتبار سنجی، شناسایی و هدایت صاحبان ایده، آشنایی و آموزش دانشجویان، اساتید، اعضای هیأت علمی با نوآوری علمی و ایده‌پروری وتجاری‌سازی ایده‌ها و حمایت از ایده‌ها جهت رسیدن به بهره‌وری از جمله برنامه‌ها دانشگاه در این رویداد ملی بود.

۸۰۰ ایده از بیش از ۶۰ دانشگاه کشور از جمله صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی نوشیروانی، تهران، صنعتی شریف، فردوسی، مشهد، شهیدچمران و تیم‌هایی از دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای کشور و سایر دانشگاه‌ها به این رویداد ملی ارسال شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی