پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 آبان 1400 - 08 November 2021


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد:هنوز وزارت علوم و یا ستاد ملی کرونا برای جلوگیری از حضور دانشجویان واکسینه نشده در کلاس درس ابلاغیه ای نداده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ظهر امروز در نشستی خبری که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد به تشریح برنامه‌های این دانشگاه پرداخت.

وی با اشاره به برنامه اول راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این برنامه اواسط سال ۹۵ با یک سری از اهداف مشخص شروع شد و تمام اهداف برنامه اول تا سال ۹۹ که پایان برنامه بود، محقق شد.

کاهش مراکز علمی کاربردی به ۶۰۰ مرکز

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به ساماندهی مراکز به عنوان اولین برنامه سند راهبردی دانشگاه اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۷۷ مرکز علمی کاربردی که در سال ۹۵ داشتیم اکنون به ۶۰۰ مرکز کاهش یافته است.

وی افزود: ساماندهی رؤسا و مدرسان مراکز دانشگاه از دیگر برنامه‌های راهبردی برنامه اول بود که محقق شد و ۹۳ هزار نفر مدرس مراکز علمی کاربردی بعد از ارزیابی به ۲۵ هزار نفر کاهش یافتند و در حال حاضر به ازای هر ۴ نفر مدرس، یک مدرس باقی مانده است.

جذب ۱۰ هزار مدرس طی ۴ فراخوان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: از سال ۹۵ تا امروز ۴ دوره فراخوان جذب مدرس برگزار شده است که صد هزار نفر در این فراخوان‌ها شرکت کرده‌اند و از این تعداد ۱۰ هزار نفر پذیرش شدند.

امید ادامه داد: سطح بندی مراکز و ارزیابی مستمر از دیگر برنامه‌های راهبردی سند توسعه دانشگاه بود که اکنون محقق شده و تاکنون ۴ بار مراکز علمی کاربردی سطح بندی شده‌اند.

راه اندازی ۲۵۰ مرکز نوآوری در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: توسعه فناوری و کارآفرینی از دیگر برنامه‌های سند اول راهبردی دانشگاه علمی کاربردی بود که محقق شده و در طول برنامه اول توسعه دانشگاه بیش از ۲۵۰ مرکز نوآوری تأسیس و بیش از ۱۵۰ رویداد شتاب برگزار شده است و ۴ هزار ایده مطرح شده که خیلی از آنها حامی پیدا کرده و اجرایی شده است.

حذف رشته‌های ناکار آمد

وی با اشاره به بازنگری دوره‌ها و برنامه‌های درسی گفت: تعداد رشته‌های ناکارآمد دانشگاه در طول برنامه اول حذف شده و همچنین فعالیت بین المللی دانشگاه توسعه یافته است و اولین دانشجوی علمی کاربردی برای طی کردن کارورزی ۶ ماهه به کشور آلمان اعزام شده است.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های اول توسعه دانشگاه محقق شده است، افزود: در حال حاضر برنامه دانشگاه کیفی سازی است که مطابق با برنامه‌های کیفی نظام آموزش عالی کشور پیگیری می‌شود.

بازنگری و تصویب اساسنامه دانشگاه

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: همچنین اساسنامه دانشگاه طی ۸ ماه گذشته بازنگری و به روز شده و به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید. همچنین آئین نامه مجوز دوره‌های علمی کاربردی و ایجاد مراکز علمی کاربردی بازنگری و تکلیف این مراکز مشخص شد. بر اساس این آئین نامه امکان ایجاد مراکز علمی کاربردی بی کیفیت وجود ندارد.

رونمایی سند آمایش آموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی بزودی

وی به تدوین سند آمایش آموزش عالی اشاره کرد و گفت: بر اساس این سند که قرار است به زودی رونمایی می شود، تمام مراکز استان‌ها تعیین تکلیف شدند. همچنین اولین دانشنامه آموزش‌های عالی مهارتی تدوین شده و جلد اول آن آماده شده است.

امید به فعالیت‌های دانشگاه در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: زمانی که کرونا فراگیر شد دانشگاه با یک سامانه کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر یک سامانه دانشگاه به ۱۲ سامانه تبدیل شده و چند استان را پوشش می‌دهد. علیرغم اینکه به آموزش‌های مجازی تسلط داریم ولی دوره‌های آموزش مهارتی را نمی‌توان به صورت مجازی اجرا کرد و در این خصوص آسیب‌های زیادی دیده‌ایم.

وی ادامه داد: بارها تلاش کردیم که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت را متقاعد کنیم تا دوره‌های ما به صورت حضوری برگزار شود ولی به دلیل نگرانی‌هایی که وجود داشت اجازه این کار داده نشد.

آغاز آموزش حضوری بعد از ۲۰ ماه قرنطینه

امید افزود: خوشبختانه با توجه به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، بعد از ۲۰ ماه قرنطینه اولین دانشگاهی هستیم که از روز گذشته آموزش حضوری را آغاز کردیم چون ما دانشجوی خوابگاهی غیر بومی نداریم بنابراین مشکل زیادی در این زمینه وجود ندارد ولی با این وجود مقاومت‌هایی از سوی اساتید و دانشجویان وجود داشت.

آئین نامه دوره های ترکیبی تدوین می‌شود

وی افزود: به مراکز علمی کاربردی اجازه داده شده است دروس علمی و دروس نظری که جمعیت دانشجویی زیادی دارد را تا پایان امسال به صورت مجازی برگزار کنند و در حال تدوین آئین نامه دوره‌های ترکیبی هستیم که مراکز علمی کاربردی بر اساس آن بعد از این نیم سال اجازه خواهند داشت برخی از دروس را به صورت مجازی برگزار کنند.

عدم جذب دانشجوی غیر بومی در مراکز علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به این سوال که برخی از دانشجویان غیربومی بوده و مخالف حضوری بودن کلاس‌های آموزش دانشگاه علمی کاربردی هستند، گفت: ما اصلاً نباید دانشجوی غیربومی جذب کنیم. مدرسان ما نیز فقط در شهرهای خود می‌توانند تدریس کنند. ضرورتی ندارد دانشجو برای یک دوره کوتاه مدت از شهری به شهری دیگر برود. فعلاً در خصوص این تعداد از دانشجویان تصمیمی گرفته نشده است ولی این نیم سال به صورت آموزش ترکیبی ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با وجود تمام این مسائل، ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم و هر تصمیمی که بگیرد از آن تبعیت می‌کنیم.

وزارت علوم برای جلوگیری از حضور دانشجویان واکسینه نشده ابلاغیه‌ای نداشته است

امید درباره اینکه تکلیف دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی که هنوز دو دوز واکسن را دریافت نکرده و یا یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند چیست، گفت: شرایط واکسیناسیون برای کارمندان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان فراهم بوده و اینکه یک عده هنوز واکسینه نشده‌اند این است که خودشان برای آن اقدام نکرده‌اند. در خصوص کارمندان باید دولت تصمیم بگیرد ولی در خصوص دانشجویان هنوز ستاد ملی و یا وزارت علوم برای جلوگیری از ورود آنها به دانشگاه ابلاغیه‌ای نداده و ما مجوزی برای جلوگیری از ورود این دانشجویان به کلاس‌ها نداریم. تمام پروتکل‌ها در دانشگاه اجرا می‌شود دانشجویان تب سنجی می‌شوند و با رعایت پروتکل‌ها در دانشگاه حاضر می‌شوند.

امتحانات دانشگاه به صورت ترکیبی برگزار می‌شود

وی درباره برگزاری امتحانات پایان ترم نیز گفت: امتحانات به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) برگزار می‌شود، دروسی که مجازی برگزار شده، امتحان آن نیز مجازی برگزار می‌شود و امتحان دروس عملی و حضوری به صورت حضوری برگزار خواهد شد ولی با تمام این موارد بازهم تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی