پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 آبان 1400 - 10 November 2021


مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: با پیگیری‌های انجام شده مشکلات مالیات و بیمه قراردادهای ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه مرتفع شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد سیف امروز در بیستمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت و دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با اشاره به سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه (ساجد) افزود: این سامانه با هدف ساماندهی ارتباط میان دانشگاه با صنعت و جامعه و تسهیل در دریافت گزارش‌ها در وزارت علوم راه اندازی شده است.

وی ارتباط این سامانه با سایر سامانه‌های وزارت علوم، تجمیع فعالیت‌های ارتباط دانشگاه با صنعت و تسهیل در فرآیند ارسال گزارش عملکرد دانشگاه‌ها را از مزایای سامانه ساجد نام برد و اظهار کرد: این سامانه بر روی سرور دانشگاه‌ها قابل نصب است و تاکنون از ۸۳ متقاضی نصب این سامانه، ۶۹ دانشگاه و پژوهشگاه این سامانه را نصب و فعال کرده‌اند.

سیف بررسی و ارزیابی قراردادهای دانشگاه با صنعت را از دیگر مزایای این سامانه ذکر کرد و یادآور شد: بر اساس بند "الف" ماده ۱۲ قانون حمایت از تولید، وزارت علوم مکلف شده است که برای ساماندهی مالیات و بیمه قراردادهای پژوهشی مکانیزمی را پیاده سازی کند و سامانه ساجد برای این منظور فعال شده است تا پژوهشی بودن قراردادهای دانشگاه با صنعت بر اساس این سامانه مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه در گذشته هماهنگی میان وزارت علوم با سازمان تامین اجتماعی در زمینه بیمه قراردادهای پژوهشی وجود نداشت، در این باره توضیح داد: در گذشته برای این منظور سازمان تامین اجتماعی به کلیه شعب خود دسترسی به متن این قراردادها را داده بود که این امر با اصل محرمانگی قراردادها، منافات داشت و برای رفع این مساله، به هر قرارداد دانشگاه با صنعت، کد رهگیری ۱۰ رقمی اعطا می‌شود و بر اساس این کد، قراردادهایی که در سامانه بارگذاری شده است، پیگیری می‌شود.

دکتر سیف، با بیان اینکه تاکنون ۱۵۵ قرارداد پژوهشی ارتباط با صنعت و دانشگاه‌ها از سوی دانشگاه‌ها در سامانه ساجد بارگذاری شده است، یادآور شد: این تعداد قرارداد مورد بررسی و از این تعداد ۸۰ قرارداد تایید شده است و ۶۰ قرارداد به دلیل نقص در بارگذاری به دانشگاه‌ها بازگردانده شده است.

به گفته وی، تعداد ۱۵ قرارداد ارتباط دانشگاه با صنعت نیز در حال بررسی است.

دکتر سیف پایش قراردادهای ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت از طریق سامانه ساجد را از دیگر اقدامات این دفتر نام برد و یادآور شد: در سال جاری ۹۱ دانشگاه، پژوهشگاه و مؤسسه آموزش عالی اطلاعات قراردادهای خود را در این سامانه بارگذاری کردند.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون ۸۷۱۰ قرارداد ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در این سامانه بارگذاری شده است که حجم آن ۳,۱۰۶ میلیارد تومان می‌شود.

برنامه‌های دفتر ارتباط با صنعت در هفته پژوهش و فناوری

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری هفته پژوهش و فناوری در کشور، با تاکید بر اینکه این دفتر باید نقش پررنگی در این هفته داشته باشد، گفت: امروزه انتظار از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تنها مقاله نویسی و ارائه آموزش که جزو ماموریت‌های ذاتی دانشگاه‌ها است، خلاصه نمی‌شود.

وی رفع نیازهای کشور را یکی از انتظارات جامعه از دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: بر این اساس انتخاب و معرفی اعضای هیات علمی در همکاری ارتباط با جامعه و دانشگاه از جمله برنامه‌های ما به شمار می‌رود. این برنامه از سال گذشته آغاز شده است و در کنار معرفی پژوهشگران با بیشترین مقاله، اعضای هیات علمی که دارای بیشترین ارتباط با صنعت هستند نیز معرفی شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دکتر سیف، با بیان اینکه برای هفته پژوهش و فناوری سال جاری ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اعضای هیات علمی با بیشترین ارتباط با صنعت و جامعه معرفی شدند، خاطر نشان کرد: اسامی این تعداد از اعضای هیات علمی در قالب کتابچه‌ای معرفی خواهد شد، ولی تعدادی از این افراد در هفته پژوهش و فناوری معرفی می‌شوند.

معرفی برترین ایده‌های ارتباط دانشگاه با صنعت

وی برگزاری سومین رویداد الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با صنعت را از دیگر برنامه‌های دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در هفته پژوهش و فناوری عنوان کرد و یادآور شد: این رویداد با هدف شناسایی و تقدیر از ایده‌ها و الگوهای نوین در توسعه و تسهیل ارتباط دانشگاه با صنعت برگزار می‌شود و طی آن ایده‌های نوینی که منجر به ارتباط دانشگاه با صنعت می‌شود، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

سیف با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ ایده ارسال شده است، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مشترک دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها از دیگر برنامه‌های ما در هفته پژوهش و فناوری است که در راستای ماموریت گرا شدن دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناسایی و معرفی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تقاضا محور، معرفی تجارب و الگوهای موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های این دفتر در هفته پژوهش و فناوری ذکر کرد و یادآور شد: شناسایی فرصت‌های مطالعاتی برتر از دیگر برنامه‌های ما است. تاکنون ۲۶۰ فرصت مطالعاتی استفاده شده که این رقم در سال قبل ۱۱۴ مورد بوده است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی