پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 آبان 1400 - 14 November 2021


رئیس سازمان امور دانشجویان افزایش خوابگاه متأهلی را سیاست وزارت علوم در دولت جدید عنوان کرد و گفت: در بودجه ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها ملزم به ایجاد خوابگاه متأهلی هستند.

پرتال دانشگاهی به نقل از هاشم داداش پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خوابگاه‌های متأهلی گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ در راستای افزایش تاهل دانشجویی، دانشگاه‌ها را به ایجاد خوابگاه‌های متأهلی ملزم کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این اتفاق تا کنون نیفتاده، بنابراین ما سعی می‌کنیم از این فرصت استفاده کنیم و تعداد زیادی از خوابگاه‌های متأهلی را به اندازه نیاز، منابع مالی و ظرفیتی که در دانشگاه‌ها داریم، تامین کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره تعداد خوابگاه‌های متأهلی گفت: تعداد خوابگاه‌های متأهلی حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد خوابگاهی است که عدد بالایی نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به سیاست وزارت علوم مبنی بر افزایش تحصیلات تکمیلی هم اکنون تعداد خوابگاه‌های متأهلی در کشور محدود است بنابراین متناسب با این سیاست‌ها نتوانستیم افزایش خوابگاه‌های متأهلی را داشته باشیم.

وی افزایش میانگین سنی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را یک واقعیت توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه‌ها خودشان را با این شرایط تطبیق نداده‌اند و اکنون در تلاشیم تا این محدودیت‌ها را جبران کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: از خیرین و مجموعه‌های علاقمند دعوت می‌شود تا در نهضت خوابگاه متأهلی که آغاز شده است و تا چهار سال آینده ادامه خواهد یافت کمک کنند.

داداش‌پور در ادامه با بیان اینکه افزایش و ارتقاء خوابگاه‌های دانشجویی مورد توجه و از برنامه‌ها است، گفت: با توجه به درجه بندی خوابگاه‌ها در تلاش هستیم تا خوابگاه‌ها را به سمت کیفیت بهتر پیش ببریم و ایمنی آنها را به حد مطلوب برسانیم.

به گزارش مهر، اخیراً نیز در راستای ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی جلسه‌ای با حضور وزرای علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی