پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 آذر 1400 - 29 November 2021


جدیدترین برنامه ریزی دانشگاه ها برای آموزش حضوری دانشجویان در تمامی مقاطع، اسکان دانشجویان در خوابگاه ها، نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و ... تشریح شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، با فروکش کردن تب کرونا در کشور، قرار بر این شد از ۱۵ آبان ماه آموزش حضوری دانشگاه ها و مدارس آغاز شود اما متولیان سلامت و همچنین مسولان وزارت علوم «احتیاط در بازگشایی»، «رعایت پروتکل ها» و «واکسیناسیون دانشجویان و اساتید» را ۳ اصل مهم بازگشایی ها مطرح کردند.

دانشگاه ها در حال حاضر تدریجی و به صورت پلکانی پذیرای دانشجویان هستند و اولویت را حضور دانشجویان دکتری و ارشد قرار داده اند و همچنان اسکان در خوابگاه ها با نصف ظرفیت دانشجویان انجام می شود. نکته مهم در این میان ممنوعیت حضور دانشجویان واکسن نزده در کلاس های درس است که وزارت علوم بر آن تاکید ویژه ای دارد؛ در همین راستا دانشگاه ها اقدام به راه اندازی سامانه های ویژه ای کردند و در اولین مرحله اساتید و دانشجویان در یک خوداظهاری وضعیت واکسیناسیون را اعلام می کنند.

در این گزارش به آخرین برنامه ریزی های دانشگاه ها برای آموزش حضوری، اسکان دانشجویان در خوابگاه ها، نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و ... اشاره شده که به شرح زیر است

دانشگاه علامه طباطبایی

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در دانشگاه علامه طباطبایی آموزش حضوری دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی رشته علوم ورزشی ورودی‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، از هفته اول آذرماه (۶ آذر) آغاز شده است.

مشکلی برای اسکان دانشجویان غیربومی نداریم

علی آدمی سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفته است یکی از مهمترین چالش‌های آموزش حضوری، ارائه تسهیلات رفاهی و خوابگاهی به دانشجویان غیربومی است که بر اساس گزارش معاونت دانشجویی تعداد دانشجویان غیربومی گروه‌های هدف ۳۷۳ نفر است و ظرفیت خوابگاه‌ها در شرایط کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هزار و ۷۲۲ اعلام شده است؛ بنابراین مشکلی از حیث اسکان دانشجویان غیربومی در فاز اول آموزش حضوری وجود ندارد.

نتایج خوداظهاری اساتید درباره واکسیناسیون/۶۸ درصد اساتید دو دز را تزریق کرده‌اند

وی در ادامه واکسیناسیون کامل هر دو دز گروه هدف اعم از کارمندان و دانشجویان را یکی از الزامات آموزش حضوری عنوان کرد و گفت: بر اساس پرسشنامه خوداظهاری اساتید و بنا بر گزارش مرکز یادگیری الکترونیک، ۹۵۸ نفر معادل ۹۳ درصد اساتید واکسن دریافت کرده‌اند و ۷۱ نفر معادل ۷ درصد اساتید واکسن نزده‌اند. همچنین ۶۸ درصد اساتید دو دز واکسن و ۲۵ درصد اساتید یک دز را دریافت کرده‌اند. در مجموع هزار و ۲۹ نفر به این پرسشنامه پاسخ داده‌اند.

۱۲ درصد دانشجویان واکسن نزده‌اند

آدمی به آمار واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علامه بر اساس خوداظهاری آنها اشاره کرد و گفت: ۸ هزار و ۶۸۸ دانشجو به پرسشنامه واکسن پاسخ داده‌اند که ۸۸ درصد دانشجویان یعنی ۷ هزار و ۶۳۲ نفر واکسن زده‌اند و ۱۲ درصد واکسن نزده‌اند. همچنین از این تعداد ۵۶ درصد یعنی ۴ هزار و ۸۸۱ نفر که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و ۳۶ درصد معادل ۲ هزار و ۵۷۱ نفر یک دز واکسن تزریق کرده‌اند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در مرحله تدوین و تصویب پروپوزال، پایان نامه و رساله هستند به صورت دوره‌ای با توجه به ظرفیت باقی مانده خوابگاه‌ها اسکان داده می‌شوند و امکان حضور در فضاهای آموزشی برای آنها فراهم است.

جلسات دفاع از رساله‌های دکتری حضوری است

این مقام مسئول دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه جلسات دفاع از رساله‌های دکتری به صورت حضوری خواهد بود، گفت: جلسات دفاع از پایان نامه‌های ارشد نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

آزمون جامع دکتری مجازی برگزار نمی شود/ آزمون‌های پایانی هم حضوری است

آدمی با بیان اینکه آزمون‌های پایانی دانشجویان گروه‌های هدف به صورت حضوری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: آزمون جامع در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مقطع دکتری به صورت حضوری برگزار می‌شود. کلاس‌ها و امتحانات سایر دانشجویانی که مشمول نیستند، مثل نیمسال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دانشگاه الزهرا

در دانشگاه الزهرا نیز آموزش حضوری از اوایل آبان ماه آغار شده و دانشجویان به دلیل محدودیت های کرونایی با یک اولویت بندی در دانشگاه حضور پیدا می کنند. تمرکز اصلی برای حضوری شدن در این دانشگاه دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی هستند؛ همچنین آن دسته از کلاس مقطع کارشناسی که دانشجویان برای حضور در آن الزام دارند(مانند کلاس های عملی و آزمایشگاهی) نیز به صورت حضوری برگزار می شود.

شاه آبادی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا در گفتگویی که با مهر داشت، می گوید: ما همه فضا را برای حضوری شدن آموزش مهیا کرده ایم منتها اگر امکان برگزاری کلاسی به صورت حضوری وجود نداشته باشد، اساتید طی هماهنگی با دانشجویان می توانند کلاس را به صورت مجازی برگزار کنند.

راه اندازی سامانه ای برای ثبت اطلاعات واکسیناسیون

وی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان توضیح داد و گفت: در این رابطه سامانه ای را در دانشگاه راه اندازی کرده ایم تا دانشجویان و اساتید وضعیت تزریق واکسن خود را در آنجا ثبت کنند؛ ما هم از طریق این سامانه و هم از کانال های مختلف این درخواست را داریم که همکاران و دانشجویان درباره واکسیناسیون اطلاع رسانی کنند چرا که بدون داشتن کارت واکسیناسیون امکان حضور در دانشگاه وجود ندارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا با بیان این مطلب که بالای ۳۰ درصد دانشجویان اطلاعات واکسیناسیون خود را در سامانه بارگذاری کرده اند، گفت: همچنین تا هفته گذشته بالای ۶۰ درصد اساتید نیز درباره واکسیناسیون خود اطلاع رسانی کرده اند.

اسکان ۵۰ درصدی در خوابگاه ها

این مقام مسول دانشگاه الزهرا گفت: اسکان دانشجویان در خوابگاه ها در حال حاضر ۵۰ درصد است و در شرایط فعلی چاره ای به جز این نداشتیم و این خود یک مشکل بزرگی برای ما محسوب می شود. برای اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی اصلا بنا نداریم اولویت بندی کنیم اما برای کارشناسی ها در حال برنامه ریزی هستیم چرا که به دلیل رعایت پروتکل ها نمی توانیم پذیرای ۱۰۰ درصد دانشجویان در خوابگاه ها باشیم.

کلاس های کارشناسی ها در نیمسال بعد ترکیبی است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا ادامه داد: برنامه ما برای کارشناسی ها در نیمسال بعد این است که کلاس ها را ترکیبی (مجازی و حضوری) برگزار کنیم؛ یعنی امکاناتی در کلاس ایجاد کنیم که دانشجویانی که می خواهند در کلاس حضور یابند و آن هایی که معذوریت دارند و یا از سوی ما مشکل خوابگاهی وجود دارد(دانشجویان غیربومی) به صورت آنلاین در کلاس حاضر شوند.

امتحانات مقاطع تحصیلات تکمیلی حضوری است

شاه آبادی با اعلام این خبر که جلسات دفاع از پایان نامه و رساله دکتری از ۲۰ روز گذشته در دانشگاه الزهرا به صورت حضوری برگزار می شود، گفت: جلسات گروه ها و دانشکده ها، شورای آموزشی دانشگاه، جلسات هیات رئیسه و ... به صورت حضوری برگزار می شود و حتی هیچ امضای غیر اصل که کپی باشد قابل پذیرش نیست.

وی همچنین این خبر را اعلام کرد که آزمون های پایانی ترم جاری در مقاطع تحصیلات تکمیلی قطعا حضوری است

دانشگاه شهید بهشتی

در دانشگاه شهید بهشتی اما جلسات دفاع از رساله‌های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد از اول آذرماه به صورت حضوری برگزار می شود. دانشگاه اعلام کرده در موارد خاص، داوران خارج از دانشگاه شهید بهشتی با تشخیص و مجوز معاون آموزشی دانشکده/دانشگاه مربوط می‌توانند به صورت غیرحضوری در جلسه شرکت کنند و در این صورت، جلسه دفاع به صورت ترکیبی برگزار می‌شود.

دروس آزمایشگاهی و عملی حضوری برگزار می شود

همچنین دروس آزمایشگاهی، عملی و کارگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی سال آخر به صورت حضوری برگزار می‌ شود و برای دانشجویان مقطع کارشناسی که سال آخر نیستند، با توجه به زیرساخت‌ها، امکانات خوابگاهی و آموزشی و ... با تشخیص ستاد کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.

حضور دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که در مرحله انجام رساله یا پایان‌نامه بوده و نیازمند استفاده از آزمایشگاه، کارگاه، مزرعه و غیره هستند، در محیط دانشگاه الزامی است. حضور کامل اعضای هیأت علمی در محل خدمت خود، بر اساس ابلاغیه‌های قبلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضروری است و کلیه جلسات ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

دانشگاه امیرکبیر

براساس اعلام دانشگاه امیرکبیر غربالگری سراسری دانشجویان خوابگاهی توسط مرکز بهداشت و درمان در طول فاز جدید اسکان (فاز نهم) صورت خواهد پذیرفت و پذیرش مهمان در خوابگاه ها و نیز مهمانسراها تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

زمان فاز نهم، از ۱۸ آبان لغایت ۳۰ آذر است تمامی دانشجویان ورودی ۹۷ ارشد، دانشجویان ورودی ۹۵ و به قبل کارشناسی و دانشجویان ورودی ۹۳ دکتری و به قبل امکان استفاده از خوابگاه را به علت اتمام سنوات مجاز خوابگاهی در این فاز (نهم) نخواهند داشت.

۳- در موارد خاص نظیر دفاع از پایان نامه، انجام تست آزمایشگاهی، آزمون جامع و ... با تایید استاد راهنما و در صورت وجود ظرفیت حداکثر به مدت ده روز در فاز نهم خوابگاه امکان سکونت وجود دارد.

دانشگاه صنعتی شریف

رسول جلیلی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف ابراز امیدواری کرده است که از ابتدای نیمسال بعد کلاس‌ها کاملا به صورت آموزش حضوری برگزار شود به این شرط که پیک جدیدی از کرونا شیوع پیدا نکند و امکاناتی که برای همگرایی با استانداردهای ستاد ملی مبارزه با کرونا، در دانشگاه وجود دارد را بتوانیم فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به این استانداردها، ظرفیت خوابگاه‌ها نصف می‌شود و هزینه تغذیه در خوابگاه‌ها، هم به واسطه کرونا که باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و هم گرانی مواد اولیه، بسیار افزایش پیدا کرده و گران شده است.

آموزش ترکیبی برای کلاس های پرجمعیت

جلیلی با اشاره به ارائه آموزش ترکیبی در دانشگاه صنعتی شریف گفت: ارائه آموزش ترکیبی مستلزم این است که ما در سطح دانشگاه بیش از ۱۰۰ کلاس مجهز داشته باشیم. لذا تا حدی که مقدور باشد، تلاش خواهیم کرد آموزش ترکیبی را به ویژه برای کلاس‌های پرجمعیت ارایه دهیم؛ در عین حال احتمالا کلاس‌های خلوت را بتوانیم به صورت کاملا حضوری برگزار کنیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف می گوید: جلسات دفاع‌ از پایان نامه و رساله‌ها، جلسات شوراها، جلسات دانشکده‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ البته ما ابتدا باید اساتید را به دانشگاه بازگردانیم. چرا که زمانی که اساتید به دانشگاه بازگردند، دفاع‌ها حضوری می‌شود، جلسات دانشکده‌ها و شوراها به صورت حضوری برگزار می‌شود پس از آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه بازمی‌گردند تا در نهایت بتوانیم، از ترم بعد دانشجویان کارشناسی را نیز برای ازسرگیری آموزش حضوری به دانشگاه بازگردانیم.

دانشگاه خوارزمی

تمام کلاس‌های درسی دانشجویان دکتری در دانشگاه خوارزمی از اول آذر ۱۴۰۰ به‌صورت حضوری آغاز شده است. براساس اطلاعیه این دانشگاه، کلاس‌های دروس عملی دانشجویان کارشناسی مطابق برنامه هر دانشکده به‌صورت حضوری و فشرده برگزار می شود.

کلاس های دانشجویان ارشد با کمتر از ۱۰ نفر برگزار می شود

کلاس‌های دانشجویان کارشناسی‌ارشد ورودی ۹۹ با جمعیت کمتر از ۱۰ نفر به‌صورت حضوری تشکیل می شود و حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال انجام پایان‌نامه / رساله (نیازمند آزمایشگاه، کتابخانه) هستند الزامی است.

همچنین تمامی جلسات شورای گروه و شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده‌ها و همین‌طور کلیه جلسات در حوزه‌های ستادی اعم از شورای آموزشی تحصیلات تکمیلی و …) به صورت حضوری برگزار می شود.

دانشگاه پیام نور

براساس اعلام دانشگاه پیام نور، ارزشیابی‌های دروس در پایان نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مقاطع کارشناسی به صورت الکترونیکی و کارشناسی ارشد به صورت حضوری برگزار می‌شود.

امتحانات مقطع کارشناسی چگونه ارزیابی می شود؟

وی در خصوص ارزشیابی دروس در مقطع کارشناسی گفت: برگزاری آزمون پایان نیمسال در مقطع کارشناسی الزامی است و کلیه ارزرشیابی‌های دروس نظری نیم‌سال تحصیلی جاری به صورت غیر حضوری و صرفاً در بستر الکترونیکی اعلام شده توسط استان انجام می‌شود.

علیرضا دل افکار معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تاکید کرده است که دانشگاه‌های پیام نور در سطح کشور موظف هستند برای برگزاری آزمون‌های پایان نیمسال در مقطع کارشناسی یک بستر الکترونیکی غیر حضوری یکپارچه، تعیین و پس از ارزیابی‌های لازم و حصول اطمینان از سرویس دهی بستر مذکور تا پایان مهلت ثبت نمرات، اطلاعیه‌های لازم را تا ۱۰ آذرماه به دانشجویان اعلام کنند.

ارزشیابی دروس نظری کارشناسی طبق جدول زمان بندی

وی افزود: چنانچه برخی از اساتید مایل به برگزاری آزمون پایان ترم در تاریخی قبل از تاریخ تعیین شده باشند، می‌توانند ضمن توافق با استان و کلیه دانشجویان درس، آزمون را در همان سامانه معرفی شده، برگزار کنند. ارزشیابی‌های پایان ترم مستمر دروس نظری نیم‌سال تحصیلی جاری (با سهم ۱۲ نمره از ۲۰ نمره) بر اساس آزمون انجام می‌شود و باید سوالات آزمون توسط اساتید در سامانه طراحی و بارگذاری شود.

ارزشیابی های دروس نظری مقطع ارشد حضوری برگزار می شود

دل افکار در خصوص ارزشیابی دروس در مقطع کارشناسی ارشد گفت: ارزشیابی‌های کلیه دروس نظری مقطع کارشناسی ارشد در بازه زمانی ابلاغ شده به صورت متمرکز و حضوری توسط مرکز سنجش و آزمون برگزار می‌شود.

ارزشیابی دروس جبرانی ارشد به صورت غیرحضوری

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی اظهار داشت: ارزشیابی کلیه دروس جبرانی مقطع کارشناسی ارشد همانند دروس مقطع کارشناسی به صورت غیرمتمرکز و روش انجام آن غیرحضوری است و در سامانه معرفی شده در استان و توسط استاد ذیربط انجام خواهد پذیرفت.

دانشگاه فنی و حرفه ای: تزریق ۲ دز واکسن شرط اسکان در خوابگاه

دانشگاه فنی و حرفه ای نیز گفته است ظرفیت اسکان در خوابگاه ها ۴ نفر برای هر اتاق اعلام شده است و اگر دانشجویی بخواهد در خوابگاه اسکان داشته باشد حتماً باید دو دوز واکسن را زده باشد. همچنین دانشجویان حتماً باید در محیط عمومی دانشگاه از ماسک استفاده کنند.

ارائه غذا فقط به خوابگاهی‌ها

براساس اعلام دانشگاه فنی و حرفه ای غذای سلف سرویس‌ها ترجیحاً مختص دانشجویان خوابگاهی باشد و غذای دانشجویان در خوابگاه تحویل آنها داده شود تا تجمعی صورت نگیرد اما اگر قرار باشد غذا از طریق سلف سرویس‌ها توزیع شود، اعلام کرده‌ایم، دو متر فاصله بین دانشجویان در سلف سرویس‌ها باید رعایت شود.

مجهز شدن تمام کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و سلف‌ها به تهویه

مهدی درباره اینکه چگونه از واکسینه شدن دانشجویان اطمینان کسب می‌کنید گفت: دانشجویان برای ورود به دانشگاه حتماً باید کارت واکسیناسیون خود را ارائه دهند در غیر این صورت حق حضور در دانشگاه را ندارند. دانشجویان بعد از ورود به دانشگاه نیز حتماً باید در امکان عمومی و کلاس‌های عملی با ماسک حضور داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. همچنین اعلام کرده‌ایم، کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و کارگاه‌ها هر مکانی که دانشجویان حضور داشته باشند باید به تهویه مجهز شود.

دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تغییرات رنگ‌بندی کرونایی شهرها، دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس‌های درسی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ جهت اجرا از آبان ماه ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

براساس این دستورالعمل تمامی کلاس‌های درسی در تمامی مقاطع تحصیلی که شهرهای آن ها برابر اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به رنگ‌های آبی و زرد اعلام می‌شوند، به صورت حضوری (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) تشکیل خواهد شد.

تشکیل کلاس های حضوری با حداکثر ۳۰ نفر

تشکیل کلاس‌های حضوری صرفاً در خصوص دروسی است که دارای ظرفیت حداکثر ۳۰ نفر است، بدیهی است برگزاری کلاس‌های درسی با ظرفیت بیش از ۳۰ نفر همچنان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی واحدهای دانشگاهی به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند که حداقل ۶۰ درصد کلاس‌های درسی واحدهای دانشگاهی که برابر اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، به رنگ‌های آبی و زرد اعلام شده به صورت حضوری تشکیل گردد.

برگزاری ۱۶ جلسه کلاس الزامی است

همچنین تمامی دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی درس / دروس نظری ـ عملی در تمامی شهرها (با رنگ‌های مختلف) به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. براساس تاکید دانشگاه آزاد، واحدهای دانشگاهی در برگزاری کلاس‌های حضوری ضوابط مرتبط با پروتکل‌های بهداشتی (رعایت حداقل فاصله اجتماعی ۲/۱ متر، ضدعفونی‌ کلاس‌های درسی و ...) رعایت کنند. برگزاری تعداد ۱۶ جلسه کلاس (حضوری و مجازی) الزامی است.

دانشگاههای علوم پزشکی

وزارت بهداشت با ارسال نامه ای به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی بر حضوری شدن تمامی امتحانات پایان ترم دانشجویان علوم پزشکی تاکید کرد.

امتحانات پایان ترم دانشجویان علوم پزشکی حضوری شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ابلاغیه ای به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی اعلام کرد؛ به منظور برگزاری امتحانات پایان نیم سال صرفا به صورت حضوری و لزوم بهره برداری لازم از امتحانات خوابگاهی برای رعایت پروتکل های بهداشتی، جهت انجام این امر به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی اجازه داده می شود با تصویب شورای آموزش دانشگاه یا دانشکده در صورت لزوم برنامه ریزی لازم جهت افزایش بازه زمانی امتحانات پایان نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را تا حداکثر افزایش دو هفته به انجام رسانند.

براساس تاکید وزارت بهداشت این افزایش بازه زمانی می تواند از قبل از تاریخ اعلام شده در تقویم نیم سال شروع شود. بنابراین روسای دانشگاه‌ها نتیجه اقدامات در این رابطه را به معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کنند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی