پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 دی 1400 - 03 January 2022


سند راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان برنامه تحول دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مراسم آیین رونمایی از کتاب برنامه تحول دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی امروز یکشنبه ۱۲ دی ماه برگزار شد.

دکتر حسن پیری دبیر شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تبیین روند شکل گیری و تدوین برنامه های راهبردی و کمیته های اجرایی تحول دانشگاه اظهار داشت: یکی از اصلی ترین رهنمودها و ماموریت های اصلی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین برنامه راهبردی است که به سرعت در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.

پیری با بیان این که به دلیل اهمیت برنامه تحول دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، شورای مرکزی با راهبردی ریاست دانشگاه در تدوین این برنامه شکل گرفت تاکید کرد: در بازه زمانی سه ماهه از آغار تدوین و اجرای برنامه های راهبردی برنامه تحول دانشگاه، تمامی فعالیت های این برنامه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با اشاره به رونمایی از برنامه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه ارزشمند با توجه به سیاست های اسناد بالادستی، اسلامی شدن دانشگاه، نقشه تدوین جامع سلامت، سیاست های ابلاغی سلامت و سیاست های علم و فناوری ضمن توجه به راهبردهای ملی مورد توجه است.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از تدوین هفت راهبرد اصلی در تدوین این برنامه خبر داد و گفت: توسعه متمرکز با تاکید بر حوزه‌های فرهنگی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی با هدف محرومیت زدایی و تاکید بر پیوست عدالت بخش دیگری از برنامه های تحول دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است، افزود: مدیریت بهینه منابع، تحول دیجیتال دانشگاه و ساماندهی نظام ارتباطات و تعامل رسانه ای بن‌مایه این برنامه تحولی است.

پیری در ادامه به اجرای برنامه HOP به عنوان برنامه عملیات مشترک دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اشاره کرد ‌وگفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط نحوه اجرای این برنامه های مشترک توسط ارایه مستندات و خود اظهاری مورد ارزیابی و انطباق قرار می گیرند.

وی یادآور شد: این برنامه تحولی از امروز با دستور مستقیم رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و ضمن ابلاغ رسمی به کمیته‌ها اجرایی خواهد شد.

هفت راهبردی کلیدی برنامه تحولی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

دبیر شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، توسعه متمرکز بر مزیت های رقابتی آموزشی، پژوهشی، فناوری، بهداشتی درمانی و فرهنگی، ارتقاء کمی و کیفی خدمات سلامت با هدف عدالت و محرومیت زدایی، بین المللی سازی دانشگاه در تمام عرصه های ماموریتی، مدیریت بهینه منابع ( انسانی، مالی و کالبدی)، دستیابی به دانشگاه کارآفرین و مولد منابع، تحول دیجیتال در دانشگاه (دانشگاه هوشمند و الکترونیکی) و ساماندهی نظام ارتباطات و تعامل رسانه ای دانشگاه را هفت راهبردی کلیدی برنامه تحولی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی عنوان کرد.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از تداوم فعالیت‌های دبیرخانه برنامه تحول دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: این دبیرخانه در طول مسیر اجرا گزارش های پیشرفت، اعتبارسنجی فصلی و سالیانه را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ یادآور جنایت خبیس ترین افراد کره زمین است که جهان را از فیض حضور یکی از عزیزترین، محبوب ترین و شجاع ترین انسان‌ها محروم کردند.

پیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع خانواده سردار سلیمانی و همرزمان ایشان خاطرنشان کرد: کیفیت شهادت ایشان حجت را بر بندگان و دشمنان اسلام تمام کرد چنان که شهادت سردار سلیمانی برای دشمنان خطرناک تر از سردار سلیمانی است.

وی یاد و خاطره سردار دل‌ها، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و سلامت را گرامیداشت و تاکید کرد: شهیدسلیمانی ماندنی و تا ابد زنده است و قاتلان ایشان فراموش شدگان تاریخ اند.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی رونمایی از آغاز اجرایی شدن این برنامه در آستانه شهادت سردار شهید سلیمانی را به فال نیک گرفت و گفت: انتظار این شهید والا مقام تنها کار مفید و صادقانه تمامی مسئولان با هدف خدمت به مردم است.

اجرای برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مانع از فعالیت های فرسایشی می شود

دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت اجرای برنامه تحول دانشگاه تاکید کرد و گفت: اجرای این برنامه راهبردی می تواند مانع فعالیت های فرسایشی و باعث اجرای برنامه های راهبردی در دانشگاه شود.

زالی با بیان این که امروز شاهد رونمایی یکی از اسناد وزین دانشگاه در طول سالیان اخیر هستیم، اظهار کرد: شالوده اصلی برنامه تحول دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اتکا به نگاه کارشناسی و خرد جمعی تدوین شده است.

وی ضرورت اجرای برنامه راهبردی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را مورد توجه داد و تاکید کرد: در طراحی و تدوین برنامه تحول دانشگاه ۳۵۰ کارشناس زبده دانشگاه با نگاهی جدی مشارکت داشته اند.

وی با بیان این مهم که خطر ایستایی آفت آسیب شناسی مدیریت دانشگاهی در جهان است، گفت: تحول در مرزهای کلیشه ای متعارف در مدیریت دانشگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عدم انقطاع و پیوستگی آرشیو حافظه مدیریتی سازمانی یکی از مهمترین رویکردهای این برنامه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که در تدوین بخشی از سند برنامه تحول دانشگاه از تجربیات مدیریتی سال های گذشته استفاده شده خاطرنشان کرد: شناسایی شیوه های اجرای برنامه های تحول و فرا دانشگاهی به تکنیک های جدید با نگاهی عمیق و کارشناسانه نیاز دارد که در تدوین این برنامه به آن توجه شده است.

وی تاکید کرد: توجه به سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از رئوس اصلی برنامه راهبردی تحول دانشگاه است. در برنامه تحول دانشگاه همسان سازی نیز مورد توجه است. همچنین در تدوین این برنامه نیازمند تکنیک های جدید هستیم که از اسنادبالادستی بهره برده ایم.

زالی از استخراج ۴۸ راهبرد کلیدی در فرآیند اولویت بخشی در تدوین برنامه تحول دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: از میان راهبردهای متعدد هفت آیتم استخراج شده و بخشی از آن ادغام و بخش دیگری ساده سازی شده است. اختصاص پیوست سنجه ای به برنامه تحول دانشگاه با هدف ارزیابی و اعتبار سنجی بخش دیگری از این برنامه وزین است.

وی ضرورت اجرای برنامه های تحول در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان بزرگترین تولید کننده خدمات سلامت کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ارایه خدمات بهداشت و درمان هفت درصد جمعیت کل کشور را تحت پوشش دارد، این وسعت جغرافیایی در کشور بی نظیر است. این در شرایطی است که اگر اتباع سایر کشورها و جمعیت شناور را در نظر بگیریم این عدد بسیار بزرگتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بروز رسانی و تکامل زیرساخت های دانشگاه را ضروری دانست و از حضور هزار و ۴۵۵ عضو هیئت علمی با متوسط ۵۱ سال، ۲۰ بیمارستان، ۱۲ دانشکده، ۷۷ مرکز تحقیقاتی و شش پژوهشکده خبر داد و ادامه داد: تدوین برنامه تحول دانشگاه بر مبنای برنامه های منعطفانه و دینامیک طراحی شده، به شکلی که میزان انطباق این برنامه ها با نیازهای پیرامونی به خوبی دیده شده است.

وی برنامه های فرا دانشگاهی به تکنیک های جدید با نگاهی عمیق و کارشناسانه نیاز دارد گفت: مسله محوری، پاسخ منطقی به رفع مسائل و مشکلات دانشگاه، عدالت محوری و محرومیت زدایی بخشی از مواردی است که در سند تحول دانشگاه به آن توجه شده است.

زالی مدیران را ستون اصلی اجرایی دانشگاه توصیف کرد و ادامه داد: با اجرای این برنامه سطح بالایی از کارگروهی سازمانی ایجاد خواهد شد چرا که تعهد سازمانی و کارگروهی بین مدیران شالوده اصلی برنامه مذکور است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: عمق استراژیک منطقه ای و فرا منطقه ای و تبدیل شدن به دست برتر منطقه را رهین جسارت های ستودنی سردار سلیمانی هستیم.

تدوین برنامه تحول دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بر اساس واقعیات، متمرکز بر اولویت ها و مزیت های رقابتی

دکتر محمد فرحبخش، مدیر توسعه سرمایه انسانی و مشاور راهبردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در آیین رونمایی از برنامه تحول دانشگاه، برنامه ریزی را اساس مدیریت دانست و گفت: اگر برنامه به عنوان مسیری برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شود، برنامه راهبردی که پیکره برنامه تحول دانشگاه است، با توجه به اسناد بالادستی، دانشگاه را به اهداف والا نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه هر دانشگاه مشخصه های خاص خود را دارد و مدیریت آن با یک الگوی برنامه ریزی واحد امکان پذیر نیست، افزود: برنامه تحول دانشگاه با نگاه به برنامه های جامع و توسعه ای ملی تدوین شد و کمیته ها در مسیر اجرای این برنامه باید گزارش پیشرفت ادواری ارایه دهند تا چالش های آن مشخص شود.

فرحبخش برنامه های راهبردی ملی را چراغ راه تدوین راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دانست و افزود: برنامه های راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اساس واقعیات، متمرکز بر اولویت ها و مزیت های رقابتی و با توجه به محدودیت ها در تمام جوانب نوشته شد و آمادگی رویارویی با عدم قطعیت ها وجود دارد، چراکه سازمان، پویاست و این آمادگی ضروری است.

مشاور راهبردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بومی سازی استراتژی تدوین و حاکمیت تفکری سیستماتیک را از دیگر ویژگی های این برنامه اعلام کرد و گفت: تمام کمیته ها به صورت ماتریسی با هم در ارتباط بودند و در مسیر اجرای این برنامه نیز موظف هستند به صورت مستمر مسیر پیشرفت را پایش کنند که این مهم، ضامن بقای برنامه تحول دانشگاه است.

بین المللی سازی و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم؛ مهم ترین هدف برنامه تحول دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

دکتر حسن امامی مشاور راهبردی رییس دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تدوین برنامه های اجرایی در چارچوب طرح های کلان و مصونیت بخش، گفت: در شورای راهبردی دانشگاه، گفتمان اولیه در این مسیر شکل گرفت و هشت سند ملی از چهار منظر راهبرد ملی، ارزش، چشم انداز و ماموریت دانشگاه بررسی شد.

وی افزود: در همین راستا پس از احصای ارزش های محوری و اعمال اصلاحات کمیته های علمی، چشم انداز و ماموریت دانشگاه ترسیم و موضوعات حیاتی احصا شد.

به گفته دکتر امامی، در میان ۱۴ گام تدوین برنامه، دو گام ماموریت و موضوعات راهبردی مبنای تحول است.

مشاور راهبردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، ارتقا و تعالی انسانی، بهبود فرایندهای عملیاتی، توسعه پایدار ارایه خدمات سلامت و بین‌المللی‌سازی را چهار هدف اصلی در گام ماموریت خواند و افزود: کلیدی ترین هدف از تدوین این برنامه، حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم در کنار بین المللی سازی است.

وی تاکید کرد: بلوغ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به حدی است که باید از دانشگاه نسل یک و دو عبور کند. دانشگاه در این مسیر باید همواره در رابطه با همتایان، موقعیت برتر داشته باشد و پاسخ مناسب به نیاز جامعه هدف ارایه دهد. برای تحقق توسعه پایدار ارایه خدمات سلامت نیاز است خدمات بدون وقفه به جامعه هدف ارایه شود.

وی در خصوص ضرورت بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: در این راهبرد فقط تبادل استاد و دانشجو مطرح نیست، بلکه باید در کنار توسعه آموزش بدون مرز، به مرجعیت علمی و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز دست یابیم. تراز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ترازی بین المللی است و باید گام های استوارتری در این مسیر برداشته شود.

امامی با بیان دربرگیری هفت راهبرد تدوین شده در تمامی بخش های سازمانی، گفت: در برنامه آموزش ۱۴ برنامه و ۴۰ شاخص، درحوزه تحقیقات و فناوری ۱۸ برنامه و ۲۴ شاخص، در حوزه فرهنگی و دانشجویی ۱۶ برنامه و ۱۸ شاخص، در حوزه بهداشت ۳۶ برنامه و ۴۲ شاخص، در حوزه درمان ۲۷ برنامه و ۱۷۲ شاخص، در زمینه غذا و دارو ۱۰ برنامه و ۴۸ شاخص، در حوزه توسعه ۱۵ برنامه و ۱۰ شاخص، در زمینه بین الملل ۱۲ برنامه و ۶۳ شاخص، در حوزه تحول دیجیتال ۱۵ برنامه و ۱۵ شاخص و در حوزه تغذیه ۱۷ برنامه تعریف شده است که باید اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: بی شک با استراتژی های تدوین شده در برنامه تحول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اقداماتی کارا و اثربخش به رهبری دکتر زالی، رییس دانشگاه رقم خواهد خورد.

این مراسم با حضور سید محمد پورحسینی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و جمعی از اساتید و مسئولان مراکز آموزشی، بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تالار امام خمینی (ره) برگزار شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی