پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          06 بهمن 1400 - 26 January 2022


دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: جدایی فرایند آموزش پزشکی از عرصه های آموزش در شرایط فعلی، هزینه بالایی خواهد داشت و قطعا به نفع کشور نیست.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده در یک برنامه تلویزیونی گفت: همراهی آموزش و پژوهش با ارائه خدمات سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی، زمینه ساز ارتقاء سطح خدمات ارائه شده به مردم است.

وی با بیان اینکه هدف از تاسیس وزارت بهداشت در سال ۱۳۶۴ استفاده بهتر از عرصه‌های آموزش بوده که خوشبختانه انجام شده است گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن ارائه خدمات سلامت به آموزش و پژوهش نیز می پردازند که دستاورد آن ارتقاء سطح خدمات ارائه شده به جامعه است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی یادآور شد: لذا این موضوع کار بزرگ و ارزشمندی است که به حمایت بیشتری نیاز دارد و برنامه هایی نیز در راستای ارتقاء آموزش پزشکی در وزارت بهداشت تدوین شده است.

وی با اشاره به تعداد مصوب سرانه پزشک در شورای انقلاب فرهنگی که از سرانه ۱۰ پزشک در ۱۰ هزار نفر باید به ۲۰ پزشک ارتقا یابد خاطرنشان کرد: قطعا افزایش سرانه پزشکی رخ خواهد داد اما فرآیند آموزش پزشکی و عرصه های آموزش که شامل مکان های ارائه خدمات درمانی هستند، جدایی ناپذیرند و اگر این اتفاق رخ بدهد هزینه بسیار زیادی به کشور تحمیل خواهد شد.

حسن زاده گفت: این موضوع یک بازگشت به عقب است لذا باید هنگام تصمیم گیری برای انجام هر کاری، هزینه اثربخشی آن را در نظر داشت.

وی تاکید کرد: بحث تعارض منافع در وزارت بهداشت مطرح نیست و این یک تفکر ناعادلانه است و اگر بخواهیم فقط بر اساس یک شاخص و مولفه تصمیم بگیریم به بیراهه خواهیم رفت بنابراین باید عوامل متعدد و مولفه های مختلفی که بر تربیت پزشکان و نیازهای کشور تاثیر دارد مورد بررسی واقع شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: بند ۸ بیانیه ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در رابطه با سلامت به این موضوع پرداخته است و ما موظف به اقدام و عمل بر اساس اسناد بالادستی هستیم.

وی گفت: لذا انتظارمان این است که در شرایط کنونی کشور، مجلس شورای اسلامی، همکاران وزارت علوم و سایر مسئولین قانونگذار به این موضوع و هزینه‌های اثربخشی و کارایی توجه داشته باشند زیرا جدایی فرایند آموزش پزشکی از عرصه های آموزش در شرایط فعلی، هزینه بالایی خواهد داشت و قطعا به نفع کشور نیست.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی