پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 بهمن 1400 - 06 February 2022


رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دکتر فاضلی بارها تذکر گرفته‌اند که در دانشگاه حضور داشته باشند و در ضمن ایشان مقاله بین‌المللی قابل قبول نداشتند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، نشست دیدار و پرسش و پاسخ دکتر سعدالله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اعضاء هیات علمی، با هدف هم افزایی و تبادل‌نظر، در محل تالار ابوریحان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این نشست که اعضاء هیات علمی به دو صورت حضوری و مجازی امکان طرح پرسش‌های خود را داشتند، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سوال یکی از اعضای هیات علمی در باره تمهیدات دانشگاه برای تامین مسکن اعضاء هیات علمی گفت: یکی از دغدغه‌های بنده از ابتدای به عهده گرفتن این مسئولیت و حتی در مسئولیت‌های قبلی مسکن اساتید و به ویژه اساتید جوان بوده است؛ اما در این زمینه دست ما تا حد زیادی بسته است. بنده در دولت قبل در این زمینه با آقای دکتر جهانگیری ملاقات داشتم که در نهایت کار به وزیر مسکن و شهرسازی و همچنین خانم دکتر جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور واگذار شد. بعد از ملاقات با این مسؤلان، در نهایت برای پیگیری تصمیمات یک مشاور اجرایی منصوب کردم که عمده وقت خود را صرف این کار کرد.

وی افزود: تعدادی زمین اهدایی در اختیار داشتیم که صرف این مورد شد، این زمین ها که در کرج بودند به دلیل بعد مسافت و همچنین داشتن معارض مورد استقبال قرار نگرفت. حدود ۴ هکتار از زمین پردیس شهید عباسپور را که اتوبان آن را جدا کرده است به این امر پیشنهاد کردیم ولی دلیل اینکه اراضی دانشگاه در مالکیت دولت است پیش نرفت، حتی حاضر شدیم سند عرصه به نام دانشگاه ولی اعیانی به نام اساتید باشد باز هم مقبول نشد.

وی خاطرنشان کرد: در پیگیری‌های گذشته به این نتیجه رسیدیم که موقوفه مرحوم دکتر یزدی که ۱۶ واحد مسکن در آن تا حدود ۹۰ درصد و ۱۶ واحد دیگر تا ۶۰ درصد ساخته شده و می توان آن‌ها را تا حدود ۸۰ واحد افزایش داد را پس از تکمیل با مساعدت دانشگاه و موقوفه به صورت بخشی رهن و بخشی اجاره در اختیار اساتید جوان قرار دهیم که ان‌شاء‌الله تا اواخر اردیبهشت ۱۶ واحد آن را واگذار کنیم و تحویل ۱۶ واحد دیگر هم در دستور کار است.

وضعیت اجرای قانون همسان‌سازی حقوق هیات علمی در ابهام قرار دارد

نصیری در پاسخ به سوال چند تن از اعضای هیات علمی درباره وضعیت اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اعضاء هیات علمی گفت: این قانون بعد از پیچ و خم فراوان در مجلس تصویب و بعد از تائید شورای محترم نگهبان در هیات امنای دانشگاه ها به تصویب رسید. البته منابع مالی آن از فروش اموال دولت تعیین شده است. پس از طی مراحل قانونی دانشگاه شهیدبهشتی به همراه دانشگاه‌های دیگر حقوق و مزایای اعضاء هیات علمی را مطابق قانون همسان‌سازی پرداخت کرد. بنده در نشستی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور دکتر حاجی بابایی رئیس محترم کمیسیون برنامه و بودجه، دکتر منادی رئیس محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات، دکتر زلفی گل وزیر محترم عتف، دکتر داوودی معاون محترم دیوان محاسبات، دکتر پورسید مشاور محترم رئیس مجلس، تعدادی از روسای سطح یک کشور و برخی از نمایندگان محترم تشکیل شد، عرض کردم اگر این کار ایراد قانونی دارد ما از امروز آن را اجرا نمی کنیم؛ اما ما را قانع نکردند. به همین دلیل الان هم روسای دانشگاهها متفاوت عمل می کنند. اینکه الان از تصمیم گذشته برگردیم، بنده این نظر را قانونی نمی دانم. از طرفی خوب نیست اساتید را ناراضی کنیم و در مورد اشکالات قانونی آن هم قانع نشده‌ایم.

برگزاری حضوری کلاس‌ها موضوعی پیچیده و چند وجهی است

رئیس دانشگاه در پاسخ سوال برخی شرکت کنندگان به تصمیمات اخذ شده درباره نوع حضور دانشجویان در ترم آتی گفت: مدت‌ها است دستور ثابت هر هفته هیات رئیسه، برگزاری حضوری یا مجازی کلاس ها است و دانشگاه شهیدبهشتی اولین دانشگاهی در تهران است که آموزش مقطع دکتری را حضوری اعلام کرد و این نشانه اهمیت حضور فیزیکی دانشجویان برای ما است.

وی افزود: ما باید مصوبات ستاد کرونا و شورای آموزش عالی استان را رعایت کنیم. حضور دانشجویان در این شرایط بسیار موضوع پیچیده‌ای است. باید تصمیمات عقلانی گرفته شود. این اقدام مستلزم ایجاد فضای بیشتر در خوابگاه، تامین یارانه تغذیه، تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حل مسائل حقوقی، درصد بالای واکسیناسیون، حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان است.

وی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای چگونگی حضور در دانشگاه در ترم آتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه دانشجویان مقطع دکترا و دانشجویان مقطع ارشد که پروپوزال آن‌ها تصویب شده است در دانشگاه حضور دارند و تعداد معدودی از دانشجویان کارشناسی که حضور آن ها لازم بوده است خوابگاه گرفته اند.

وی ادامه داد: مقررشده است از بیستم فروردین سال آینده دانشجویان ارشد به غیر از ورودی‌های ۱۴۰۰ و دانشجویان کارشناسی از ورودی ۹۸ به قبل در دانشگاه حضور داشته باشند و تمام امتحانات پایان ترم حضوری باشد. در ضمن پس از بررسی درخواست این دانشجویان، برای دانشجوان مقطع کارشناسی ورودی ۹۸ به بعد که درخواست خوابگاه داشته باشند و این امکان وجود داشته باشد؛ آموزش آن ها نیز حضوری اعلام می شود.

تبدیل وضعیت استادان پیمانی

دکتر نصیری در پاسخ به سوالی که درباره دلایل عدم تبدیل وضعیت دکتر محمد فاضلی پرسیده شده بود گفت: از دلایلی که این جلسه برگزار شده، پاسخ به سوالات درباره عدم تمدید قرارداد آقای دکتر محمد فاضلی است که در ذهن اعضاء هیات علمی و آحاد جامعه ایجاد شده و بنده در شفاف سازی درباره آن ابائی ندارم.

وی افزود: آخرین جلسه تبدیل وضعیت اعضاء هیات علمی پیمانی شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شد و صلاحیت حرفه‌ای پنج نفر از همکاران به دلایلی رد شد. هیات اجرایی هم وقت زیادی بر روی بررسی صلاحیت آقای دکتر فاضلی گذاشت؛ اما به این نتیجه نرسید که ایشان تبدیل وضعیت شود. کمیته های مربوطه در دانشگاه یک جلسه خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند. در ضمن با تشکل‌های دانشجویی جلسه گذاشته و به نامه انجمن جامعه‌شناسی نیز پاسخ داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون استخدام اعضاء هیات علمی هیچ ابهامی وجود ندارد و دانشکده مربوطه و کارشناسان صلاحیت عمومی و صلاحیت علمی که حکم خود را از هیات اجرایی جذب می گیرند در زمینه جذب اعضاء هیات علمی که از طریق فراخوان یا انتقالی از دانشگاهی دیگر می‌آیند تصمیم می‌گیرند. در نهایت بعد از تائید صلاحیت، وزارت علوم با بررسی‌های لازم حکم می دهد که شخص می‌تواند به صورت پیمانی در دانشگاه جذب شود یا خیر.

وی ادامه داد: در مرحله بعد در شروع کار به استاد پیمانی سه سال وقت می دهیم تا بر اساس برنامه‌ای که اعلام می کند به رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت شود. اگر نتوانست نظر موافق را برای این کار کسب کند، یک یا دو سال دیگر به ایشان فرصت می دهیم و اگر باز هم در این امر موفق نشدند باید از هیات امنا وقت بیشتری برای عضو هیات علمی پیمانی درخواست کنیم و این مشروط بر این است که بتوانیم از ایشان در برابر هیات امنا دفاع کنیم که شخص در حال برطرف کردن مشکلات موجود است یا مشکلاتی داشته که نتوانسته رضایت دانشگاه را جذب کند.

وی افزود: در نهایت اگر عضو پیمانی در مدت ۸ سال نتوانست با رای جمع، موافقت لازم را برای تبدیل وضعیت کسب کند دیگر هیات امنا به ایشان فرصت نمی‌دهد و این به معنای اخراج نیست؛ بلکه در اصل قرارداد ایشان تمدید نمی‌شود. پس از آن ما راه‌های اعتراض به وزارت علوم را هم به استاد مذکور معرفی می کنیم که قدم اول اعتراض به وزارت علوم است. پس از اعتراض به وزارت علوم، وزارت دو نفر را به هیات اجرایی جذب دانشگاه می‌رستد تا با دو نفر اعضاء جا به جا شوند و در این مورد تصمیم گیری کنند. اگر شکسته شدن رای هیات اجرایی جذب در جلسه تجدید نظر هم رای نیاورد عضو هیات علمی می‌تواند بنا بر ماده ۲۱ به وزارت علوم اعتراض کند و اگر وزارت علوم بعد از بررسی های لازم رای بدهد که استاد برگردد ما آن را می پذیریم. اگر این مراحل نتیجه نداد ایشان می تواند به هیات عالی جذب و در نهایت به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

رئیس دانشگاه درباره الزامات تبدیل وضعیت اعضاء هیات علمی پیمانی به رسمی آزمایشی گفت: عضو هیات علمی برای تبدیل وضعیت باید مقالاتی داشته باشد. در ضمن درخواست ما این است که بدون اطلاع، در خارج از دانشگاه پست نداشته باشند تا در دانشگاه حضور کافی داشته باشند؛ چرا که ما بنا به مصوبات شورای عالی استان تهران باید اساتید را ملزم به حضور در دانشگاه کنیم.

وی تاکید کرد: آقای دکتر فاضلی بارها تذکر گرفته‌اند که در دانشگاه حضور داشته باشند؛ در ضمن ایشان مقاله بین‌المللی قابل قبول نداشتند. ما نظر مکتوب مدیر گروه را هم داریم که گفته‌اند ایشان اصلاً در دانشگاه نیستند که بتوانند راجع به ایشان نظر بدهند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ ساعت حضور در دانشگاه مطابق قانون لازم‌الاجرا است و نمی‌شود نیروی پیمانی در دو سال ۲ ماه هم در دانشگاه نباشد؛ در ضمن نمی‌توان قانوناً نام هیات علمی که کار خود را انجام نمی‌دهد و کتاب و مقاله نمی نویسد و کار اجرایی و فرهنگی و علمی انجام نمی دهد را عضو هیات علمی گذاشت.

تلاش برای حل مشکلات پردیس شهیدعباسپور ادامه دارد

دکتر نصیری در پاسخ به سوال تنی چند از استادان پردیس شهید عباسپور درباره رسیدگی بیشتر به وضعیت ظاهری و تجهیزات آزمایشگاهی این پردیس گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های من از ابتدای پذیرفتن مسئولیت، پردیس فنی مهندسی شهیدعباسپور بوده است و معتقدم با تمام تلاش‌های انجام شده حق آن ادا نشده است. این پردیس متخصصینی دارد که جایگزین آن ها در کشور وجود ندارد و برای طرح بسیار بزرگی که در آن اجرا شده ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. در ضمن بعد از کشمکش های فراوان ده میلیون دلار به دانشگاه تخصیص یافته که برای این پردیس در نظر گرفته شده و هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: تا جایی که ممکن است برای حل مشکلات پردیس شهیدعباسپور تلاش کرده‌ایم. بنده برای پردیس شهید عباسپور ردیف ویژه ایجاد کرده ام؛ اما شرایط مالی دانشگاه واقعاً سخت است که امیدوارم درک شود. سال ۹۸ تلاش کردیم تخصیص بودجه دانشگاه ۱۰ درصد افزایش یابد و سال گذشته هم ۱۱۰ درصد یعنی ۴۰ میلیارد تومان بیشتر دریافت کردیم؛ اما شرایط مالی کشور هم سخت شده است.

وی درباره وضعیت فعلی و مشکلات پردیس زیراب هم گفت: در این پردیس از نظر عمرانی تلاش‌های خوبی صورت گرفته؛ اما از نظر دانشجویی به وضعیت مطلوبی نرسیده‌ایم و از آنجا که تعداد دانشجویان کم است نمی‌توانیم هزینه بالایی آنجا صرف کنیم. بنده اقرار می کنم پردیس زیراب وضع مطلوبی ندارد و باید برای حل مشکلات آن تلاش های بیشتری شود.

انتخاب رئیس دانشکده از مسیر انتخابات در قانون ذکر نشده است

دکتر نصیری در پاسخ به این سوال که چرا انتخاب ریاست دانشکده ها از طریق انتخابات انجام نمی‌شود تاکید کرد: هیچ جای قانون گفته نشده رئیس دانشکده و مدیر گروه باید انتخابی باشند؛ اما بنده هیچ مدیر گروه و رئیس دانشکده‌ای را منصوب نکرده و کمیته انتصابات در این زمینه مقبولیت، مرتبه علمی و سابقه اجرایی را که بنده بر روی آن‌ها تاکید فراوان دارم در نظر می‌گیرد؛ اما در بعضی موارد نمی‌توانیم انتخابات برگزار کنیم؛ چرا که آسیب‌هایی وارد می شود و اگر شخصی نظری خلاف این دارد سعی کند بنده را قانع کند و من هم به آن عمل می‌کنم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی