پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 فروردین 1401 - 06 April 2022


رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران گفت: پیش از عید نوروز مجوزهای لازم از کمیسیون ماده ۷ شهرداری به منظور جا به جایی درختان در راستای توسعه ایستگاه های لرزه نگاری اخذ شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، مهدی شهبازی در نشست خبری که امروز دانشگاه تهران در راستای ارائه توضیحاتی در خصوص ادعای قطع درختان در زمین های لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران برگزار کرد، اظهار داشت: درختان متعلق به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران است و این موسسه، مالکیت چند دهه ای دارد. در یکی دو روز گذشته در فضای رسانه ای گزارش غیردقیقی در خصوص اتفاقات رخ داده منتشر شده است.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران ضمن تاکید بر اینکه موسسه ژئوفیزیک تنها اقدام به جا به جایی درختان کرده است، گفت: عوامل شهرداری و همچنین برخی از خبرنگاران به حریم موسسه ورود غیرقانونی داشتند؛ در حالی که برای ورود، هر موسسه ای نیازمند مجوز و یا کارت شناسایی است اما اینکه افرادی از مسیرهای غیرمتعارف ورود کردند، عجیب بود. ما به دنبال هیجانات رسانه ای نیستیم و اتفاقات رخ داده را از مسیر قانونی پیگیری می کنیم.

شهبازی ضمن بیان این مطلب که در خبررسانی های مربوط به جا به جایی درختان اشکالات اساسی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران تفاهماتی با شهرداری برای توسعه و پیشرفت دارد و پیش از عید ملاقات های متعددی با مسئولان شهرداری داشتیم و ریاست دانشگاه مذاکراتی را با آقای چمران داشتند و مجوزهای لازم را برای جا به جایی در راستای توسعه ایستگاه های لرزه نگاری از کمیسیون ماده ۷ اخذ کردیم.

وی ادامه داد: بنابراین براساس یک روال طبیعی، اقدامات لازم برای اصلاح و تقویت زیر ساخت مرکز لرزه نگاری صورت گرفت و مجوز اخذ و اقدام به جا به جایی درختان صورت گرفت اما ورود غیرقانونی، باعث معطل ماندن جا به جایی درختان شد و باعث شد، چند اصله درخت بر روی زمین بماند و در محل مناسب جایگزین نشود که کمی بعد قرار شد این اصله ها در محل مناسب قرار گیرد.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران ضمن بیان این مطلب که دانشگاه تهران دوستدار محیط زیست و حافظ آن است، تصریح کرد: در آستانه روز طبیعت ۲۰ هزار اصله توسط دانشگاه کاشته و یا هدیه داده شد. اطلاعاتی داریم که خبرهای منتشر شده علیه دانشگاه، مورد اقبال عموم جامعه قرار نگرفته است.

ماجرای درگیری با مأموران شهرداری

شهبازی درباره درگیری عوامل شهرداری با کارکنان دانشگاه تهران توضیح داد و گفت: عوامل شهرداری پس از ورود غیرقانونی به موسسه، اقدام به ضرب و شتم و دادن الفاظ رکیک به کارمندان دانشگاه تهران کردند. مدیر کل حقوقی پیگیر است تا این اتفاق را از مراجع قانونی پیگیری کنند.

احمد نوحه گر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در ادامه این نشست خبری گفت: دانشگاه تهران به دنبال دعوا و درگیری نیست؛ جای سوال دارد که چطور کارمندان دانشگاه تهران می توانند نیروهای شهرداری را ضرب و شتم کنند و این ماجرا فقط یک ادعایی است که در رسانه ها مطرح شده است.

وی افزود: دانشگاه تهران حق خودش می داند که در املاک خود به توسعه فضاها بپردازد. برای تقویت ایستگاه لرزه نگاری، بودجه ای به دانشگاه تعلق گرفته و به همین منظور اقدام به جا به جایی درختان برای توسعه ایستگاه های لرزه نگاری کردیم. در حال حاضر ۱۳۰ ایستگاه لرزه نگاری داریم و به حدود ۲۷۰ ایستگاه دیگر نیاز داریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران با بیان اینکه شهردار تهران عضو هیات امنا دانشگاه تهران است و ما درگیری با این نهاد نداریم، گفت: در حال حاضر عوامل شهرداری حریم موسسه لرزه نگاری را اشغال کرده و مانع عبور و مرور کارمندان ما می شوند.

نوحه گر ادامه داد: از شهرداری تهران خواهش می کنم در اسرع وقت نسبت یه ترک محدوده اقدام کنند در غیر این صورت دانشگاه حق خود را محفوظ می داند که از مستغلات خودش حفاظت کند. به جای اینکه دانشگاه وارد محاکم قضایی شود، بهتر است اعضای شورای شهر توصیه های لازم را در این باره داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه در سال های اخیر برای توسعه معابر و توسعه بزرگراه های همت، حکیم و چمران بیشترین همکاری را با نهاد شهرداری تهران داشته است.

هیچ درختی در دانشگاه تهران قطع نشده است

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری ادعا درگیری ابتدا توسط کارمندان شهرداری رخ داده و دانشگاه اقدام به قطع ۲۰۰ اصله درخت کرده است، گفت: ما اسناد و مدارکی داریم که عکس این قضیه اتفاق افتاده و عوامل شهرداری اقدام به درگیری کرده اند. هیچ قطع درختی اتفاق نیفتاده است و فقط جابه جایی صورت گرفته است؛‌ ما در راستای مصوبه دولت که باید نسبت به توسعه ایستگاه های لرزه نگاری اقدام شود، اقدام کردیم. از سوی دیگر مطرح شده که جا به جایی درختان باید در زمستان صور می گرفت در حالی که این ها درختان کاج هستند و خواب ندارند و هر فصلی امکان جا به جایی دارند.

محمدرضا حاتمی رئیس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ادامه گفت: ما بنا داشتیم در املاکی که بیش از ۶۰ سال است در تصرف دانشگاه بوده، اقداماتی انجام دهیم. فکر نمی کنم حساسیت هیات علمی دانشکده منابع طبیعی، دانشکده کشاورزی و دانشکده محیط زیست ما کم تر از عوامل شهرداری باشد. جای سوال است که این افراد چرا به خودشان اجازه می دهند از نرده های دانشگاه وارد حریم موسسه شوند.

رئیس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: از شهردار منطقه ۳ گله مند هستم که چرا باید عوامل خود را به داخل دانشگاه بفرستد؛ راهکار این بود که از طریق مقام عالی شهرداری با مقام رئیس دانشگاه صحبت شود که موضوع از چه قرار است. دانشگاه تهران همیشه منافع مردم و طبیعت را در نظر گرفته و هیچ موقع قصوری نداشته است.

شکوهی زاده مدیر کل حقوقی دانشگاه تهران در ادامه این نشست خبری ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه تهران مالکیت بلامنازع دارد و مجوزهای مرتبط را برای جا به جایی درختان در شهرداری گرفته است، گفت: متاسفانه اما در لایه های پایین شهرداری کارشکنی های متعددی صورت گرفته است. ابتدا مجوز دانشگاه را به رسمیت نشناختند و بعد از آن ادعای غیراصولی بودن و زمان نامناسب جابه جایی درختان را مطرح کردند.این افراد بدون دستور قضایی به حریم ملک دانشگاه ورود کردند و نسبت به ضرب و شتم اقدام‌ کردند و تمامی این موارد توسط دوربین ها و افراد حاضر فیلمبرداری شده است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی