پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 اردیبهشت 1401 - 27 April 2022


شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی تعیین شعار سال شورای فرهنگی بر اساس شعار سال ۱۴۰۱ و حمایت از کلیه فعالیت های دانش بنیان، جهاد تبیین و رسانه با استفاده از ظرفیت دانشجویان را مصوب کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور رئیس دانشگاه، معاونان فرهنگی دانشجویی و آموزش، رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و کارشناس دبیرخانه شورای فرهنگی دانشگاه تشکیل شد.

دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: الگو سازی از افراد موفق در دانشگاه برای دانشجویان در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه های آموزشی با استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید خود دانشگاه برگزار شود، افزود: فعالیتی پایدار است که منابع آن پایدار باشد و مشارکت دانشجویان در اجرا و در برنامه ریزی، مد نظر قرار بگیرد و در این راستا، شعار سال اقتصاد دانش بنیان و کار آفرینی با محوریت تحول در دستور کار قرار گیرد و در تمامی ابعاد هزینه ها مدیریت شود.

خانکه خاطرنشان کرد: در مبحث رسانه حمایت لازم را خواهیم داشت و برای دانشجویان هدف از برگزاری برنامه و شاخص های اندازه گیری (کمی و کیفی) تببین شود. برنامه زیارتی مشهد مقدس اگر هزینه ها معقول باشد حتما مصوب می شود و به دلیل فشردگی برنامه ها در این ترم، در صورت امکان این اردو به ترم آینده موکول شود.

در ادامه، دکتر محمد سعید خانجانی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: برنامه های فرهنگی به صورت هدفمند و مشترک برگزار شود، در کارگاه های آموزشی حتی الامکان مدرسین از خود دانشجویان انتخاب شود و ما هم حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

وی گفت: در حوزه های قرآنی عقب هستیم ان شاء الله با برنامه ریزی مناسب بتوانیم خوب جلو برویم، تاسیس کانون های جدید در دستور کار هستند و فعالیت های جذاب و غیر مستقیم ما را به هدف نزدیکتر می سازند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی افزود: تقویت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی می تواند در رشد روانی اجتماعی دانشجویان بسیار حائز اهمیت باشد و لازم است، برنامه ها را بویژه در حوزه های تربیت بدنی، مشاوره و فرهنگی به صورت هم راستا و با هم افزایی بیشتر پیش ببریم.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم توانبخشی از اینکه کلیه برنامه ها برای سه ماهه اول سال به شورای فرهنگی ارائه شده، تشکر کرد و گفت: نگاه جدی تری در هزینه کرد انجام شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم توانبخشی گفت: مساله جهاد تببین از اولویت های اصلی دانشگاه باشد، راه اندازی تلویزیون دانشگاهی می تواند به شناساندن دانشگاه کمک شایانی کند و در همین راستا کانون رسانه با محوریت دانشجویی در دستور کار قرار گیرد، رسانه مهم ترین ابزار برای دیده شدن است.

وی تاکید کرد: کار فرهنگی که به محصول فرهنگی ختم نشود، کار فرهنگی نیست و از این طریق می توان ضریب اثر گذاری بیشتری داشته باشیم و سیاست مجموعه حمایت از کلیه فعالیت های دانش بنیان، جهاد تببین و تولیدات رسانه ای با مشارکت دانشجویان باشد.

در ادامه، دکتر حمید رضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی اظهار داشت: در جهت ارتقای علمی افراد خصوصا" اخلاق علمی و اخلاق حرفه ای و فلسفه علم برای دانشجویان برنامه ریزی شود و در حال حاضر کارگاه های آموزشی با محوریت افزایش جمعیت و جوانی جمعیت و غربالگری بیماری های ژنتیکی می تواند در دستور کار قرار گیرد.

دکتر سیامک طهماسبی مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم توانبخشی پیشنهاد کرد: آسیب شناسی جلسات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد و ارزیابی اجمالی انجام و پیرو آن برنامه های امسال برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تببین واجب عینی و فوری برای هر فرد و حوزه ای است، افزود: همیشه ما فعالیت‌های فرهنگی را به عنوان هزینه می بینیم در صورتی که این فعالیت ها، نوعی از سرمایه گذاری است، ضمن آنکه مدیریت هزینه ها منطقی و جای دفاع دارد.

طهماسبی آخرین وضعیت روانشناختی دانشجویان علوم پزشکی را تشریح کرد و گفت: در قسمت هایی که مشکلات زیاد است، می توان برنامه ریزی هایی انجام داد و کانون های فرهنگی را افزایش داد و همین طور رابطه دانشگاه ها با خانواده ها را تقویت کرد.

در ادامه فرشته مخبر دزفولی مشاور رئیس دانشگاه علوم توانبخشی در امور بانوان گفت: در سه ماه آینده کارگاه های آموزشی ارتقای زن امروز، سلامت مادران و فرزندان آن ها در دستور کار است و همین طور پیگیری کمک هزینه مهدکودک فرزندان همکاران (مادران) در حال انجام است.

از اهم مصوبات این جلسه، تعیین شعار سال شورای فرهنگی بر اساس شعار سال ۱۴۰۱ ( تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ) و حمایت از کلیه فعالیت های دانش بنیان، جهاد تبیین و رسانه با استفاده از ظرفیت دانشجو، دریافت ۱۰ درصد از هزینه برگزاری برنامه های فرهنگی از دانشجو، استفاده از ظرفیت دانشجویان دکتری در برگزاری کارگاه های آموزشی، تقسیم بندی حوزه فعالیت فرهنگی در بخش دانشجویی با همکاری اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه بود.

همچنین ، فعالیت های فرهنگی کارمندی با بسیج جامعه پزشکی و اساتید با مشارکت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، تصویب برنامه های فرهنگی در کمیته اجرایی شورای فرهنگی بر اساس جزئیات برنامه ها، اهداف و شاخص اندازه گیری (به غیر از برنامه های جاری اداره فرهنگی)، برگزاری اردوی مشهد مقدس دانشجویان در ترم آینده ( در صورت عدم برگزاری اردوی تشکیلاتی بسیج دانشجویی با سقف بودجه تعیین شده) از دیگر مصوبات این جلسه بود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی