پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 اردیبهشت 1401 - 09 May 2022


معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: اولین دستور کار جلسه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری طرح ملی پسادکتری است و باید امسال بودجه مورد نیاز طرح را تامین کنیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، پیمان صالحی پنجاه و ششمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها پژوهشگاه‌ها مراکز و موسسات آموزش عالی که امروز با حضور وزیر علوم در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شد اظهار کرد: بحث پیوستگی در نظام نوآوری بسیار برای ما مهم است‌. اگر نوآوری را تبدیل به محصول تعریف کنیم، بنابراین نظام نوآوری چیز پیچیده ای نیست. این نظام یک نظام پیوسته است و می توانیم زنجیره هایش را بومی کنیم.

وی تاکید کرد: باید برای نظام نوآوری یک توسعه متوازن بین دانشگاه و پارک علم و فناوری و تجاری سازی ایجاد شود و باید ضریب تبدیل پژوهش های بنیادی به حوزه کاربردی را بالا ببریم.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: یک روزی آرزویمان افزایش تعداد مقالات بود و حالا امروز که به ۷۰ هزار مقاله رسیدیم، می گوییم کار بیهوده ای بوده است! ما نیاز به توازن در بخش پژوهشی و کاربردی داریم.

صالحی مرجعیت ملی افزایش اثربخشی پژوهش های علمی دیپلماسی علم و فناوری، نگاشت ظرفیت ها و توانمندی های کشور، اثربخشی و ماموریت گرایی در پژوهش های علوم پایه انسانی و اجتماعی را از برنامه کلان این معاونت برشمرد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد دوره های پسادکتری گفت: تعداد اعضای هیات علمی در کشورهای دنیا تقریبا ثابت شده و در ایران هم همینطور است و حتی کادر پژوهشی هم یا ثابت مانده و یا در برخی موارد کاهش داشته است. این در حالی است که نیازهایمان در پژوهش و فناوری اضافه می شود و جای سوال دارد که چه کسی باید این کارها را انجام دهد.

صالحی با اشاره به ظرفیت جذب سالیانه ۵۰۰ هیات علمی گفت: با وجود این ظرفیت در سال ۳۰۰- ۴۰۰ نفر جذب داریم و در طول ۱۰ سال گذشته،تنها هزار و ۲۰۰ پست داک داشتیم.

معاون وزیر علوم با اشاره به سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی گفت: باید سعی کنیم سهم پژوهش را که اکنون کمتر از نیم درصد از کل تولید ناخالص داخلی است، به ۴ درصد برسانیم. اولین دستور کار جلسه شورای عتف طرح ملی پسادکتری است و باید امسال بودجه مورد نیاز طرح را تامین کنیم. کارآمدترین نیروی انسانی کشور پست داک ها هستند.

صالحی با تاکید بر نمایه‌سازی مجلات علمی در کشور گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۴۲۶ مجله علمی چاپ می‌شود که از این تعداد ۷۸۸ عنوان مجله در زمینه علوم انسانی است. از کل مجلات ۲۸۹ مجله در اسکوپوس نمایه شده و ۶۷ مجله در وب آو ساینس. البته سهم وزارت علوم از مجلاتی که در اسکوپوس نمایه شده‌اند؛ فقط ۱۰۹ مجله است که باید افزایش یابد.

معاون پژوهشی وزیر علوم ضمن اعلام اینکه سهم ما از مقالات پراستناد ۳.۷ درصد و سهم ما از مشارکت بین‌المللی کل مقالات ۳۵ درصد است، گفت: با توجه به اینکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم، ۲ درصد کل مقالات را تولید می‌کنیم.

وی در پایان گفت: در نمایه سازی نشریات اقدامات زیادی انجام شده از جمله اینکه شیوه نامه حمایتی نشریات علمی دارای نمایه بین المللی تدوین شده و پرداخت مالی به نشریات نمایه شده داشته ایم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی