پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 اردیبهشت 1401 - 16 May 2022


معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به بازنگری آیین نامه ارتقادر حوزه پژوهشی گفت:در صورت تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، پژوهش های مساله و محصول محور شرط ارتقای اساتید در حوزه پژوهشی می شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از پیمان صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، از بازنگری در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی در حوزه پژوهشی با رویکرد جدید خبر داد و گفت: آیین نامه ارتقا در حال کار کارشناسی است و پس از اتمام بررسی های کارشناسانه، در شورای عالی انقلاب فرهنگی بازبینی و مصوب خواهد شد؛ آن چیزی که در آیین نامه ارتقا مد نظر است این است که ما پژوهش هایمان را مساله محور و محصول محور کنیم و به این سمت برویم.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: نظر ما این نیست که پژوهش های بنیادی که پیش از این انجام شده، مضر بوده، ناکافی بوده و یا نباید انجام می شده و اصلا این مساله مطرح نیست.

این مقام مسئول وزارت علوم ادامه داد: نظام نوآوری یک نظام پیوسته است و باید برای تحقق این نظام، یک توسعه متوازن بین دانشگاه، پارک علم و فناوری و تجاری سازی ایجاد شود و ضریب تبدیل پژوهش های بنیادی به حوزه کاربردی را افزایش دهیم.

صالحی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تجاری سازی با ضعف رو به رو هستیم و می خواهیم در آیین نامه ارتقا به سمتی برویم که کسانی که به این حلقه های کمرنگ و نه مفقوده در کشور ما بیشتر توجه می کنند، امتیازات ویژه ای برای ارتقا به آن ها بدهیم. این آیین نامه یکی از مهمترین ابزار انگیزشی است برای اعضای هیات است.

وی تصریح کرد: بنابراین در درجه اول علاوه بر امتیازاتی که قبلا وجود داشته، امتیازاتی در حوزه تجاری سازی و فناوری به صورت پررنگ تر اعمال خواهد شد؛ دوم اینکه برخی از پژوهش ها به صورت وتویی مطرح نشوند؛ یعنی خود موضوعات تجاری سازی و فناوری هم بتوانند جایگزین امتیازات وتویی در حوزه مقالات باشند. البته این موارد در جلسات کارشناسی مطرح شده و آیین نامه در حال بازبینی است و ما نقطه نظارت همه کسانی که ذینفع بودند را گرفته ایم.

معاون پژوهشی وزیر علوم در پایان گفت: این موضوع در دفتر هیات های امنا با تولیت قائم مقام وزیر در حوزه هیات های امنا انجام می شود اما کلیه معاونت ها و بخش ها از جمله معاونت پژوهشی نظرات خود را داده اند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی