پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          31 اردیبهشت 1401 - 21 May 2022


رئیس دانشگاه تربیت مدرس درباره آخرین وضعیت بدهی‌های دانشگاه به حق‌التدریسی‌ها و پایگاه‌های علمی توضیح داد و گفت: آیین‌نامه اجرایی همسان‌سازی حقوق هیات علمی هنوز به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده است.

پرتال دانشگاهی به نقل از فرهاد دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند کاهش بدهی‌های این دانشگاه گفت: بنده در تاریخ ۵ آبان ماه سال ۱۴۰۰ که مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفتم، با یک حسابدار رسمی که مورد تایید هیات امنا دانشگاه است قرارداد بستم و بر اساس محاسبات صورت گرفته، بدهی‌های دانشگاه به میزان ۱۹۶ میلیارد تومان احصاء شد که شامل ۷-۸ ترم حق التدریس، بدهی‌ها به پایگاه‌های علمی و اطلاعاتی، بدهی‌ها به شرکت‌های پیمانکاری و غیره بود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: به لطف خدا، با پیگیری‌های خود ما و همکارانمان در دانشگاه تربیت مدرس، کمک‌های شایان توجه وزیر علوم و معاون اداری مالی وزارتخانه، معاون اقتصادی رییس جمهور، سخنگوی دولت و … موجب شد تا بتوانیم بخشی از این بدهی‌ها را فراهم کنیم و نتیجتاً در پایان سال ۱۴۰۰ با همکاری سازمان برنامه و بودجه موفق شدیم ۱۲۰ میلیارد تومان از این بدهی‌ها (دو سوم بدهی) را پرداخت کنیم و در حال حاضر حدود ۷۶ میلیارد تومان باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضع بدهی‌های این دانشگاه در مقایسه با قبل بهتر است، در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۱ عددش، عدد کمی است، اما نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

وی ادامه داد: قرار است در داخل بودجه امسال، ۱۳۰ میلیارد تومان را خود ما درآمد جذب کنیم. یعنی این رقمی نیست که دولت به ما بدهد و در واقع باید خود ما آن را فراهم کنیم. اگر این رقم را از بودجه تخصیصی سال ۱۴۰۱ کم کنیم، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به بودجه سال ۱۴۰۰ افزوده شده است. ولی اگر این رقم را کم نکنیم، امسال در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش بودجه‌ای حدود ۴۰ درصدی داریم.

دانشجو در توضیح اینکه چرا از نظر او بودجه سال ۱۴۰۱ علیرغم افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل، کم است گفت: ببینید مثلاً سال قبل که دانشگاه‌ها حضوری نبود، ما ماهیانه حدود ۱ و نیم میلیارد تومان پول تغذیه می‌دادیم ولی الان باید حدود ۱۰ میلیارد تومان در ماه برای این امر هزینه کنیم. حدود ۷ هزار وعده غذا به مبلغ هر وعده ۴۵ هزارتومان برای یک روز و این یعنی باید برای یک سال چیزی حدود ۱۱۰ میلیارد تومان فقط برای تغذیه هزینه کنیم که از این میزان یک سوم را سازمان پرداخت می‌کند و مابقی را باید خودمان تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود هزینه‌های سنگین تغذیه، مجموعاً وضع بودجه امسال ۱۰ – ۱۵ درصد بهتر از سال ۱۴۰۰ است افزود: در عین حال، لحاظ کردن افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان و خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز باعث می‌شود که وضعیت مالی ما در مقایسه با سال گذشته گشایش چندانی نداشته است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: اتفاقی که افتاده این است که از آغاز سال تاکنون همین بودجه هم بموقع تخصیص پیدا نکرده است. به طور مثال؛ در ماه فروردین باید ۶۵ میلیارد تومان به ما پرداخت می‌شد، ولی عملاً رقمی حدود ۳۲ میلیارد دریافت کرده‌ایم. یعنی سازمان برنامه و بودجه در عمل همین میزان بودجه کم امسال را هم در موعد مقرر به ما اختصاص نداده است.
وی ادامه داد: درخواست ما از سازمان برنامه و بودجه این است که در این شرایط بسیار سخت دانشگاه‌ها، اقلاً همین بودجه کم مصوب مجلس را در زمان مقرر و بصورت کامل به دانشگاه پرداخت کنند. ما این ماه برای پرداخت حقوق کارکنان شرکتی مجبور شدیم از قراردادها برداشت کنیم. خواسته دیگر ما از سازمان برنامه و بودجه هم این است که با توجه به حضوری شدن دانشگاه‌ها، درصد بیشتری از بودجه مصوب را به دانشگاه اختصاص دهند.

دانشجو در خصوص همسان سازی حقوق‌ها نیز گفت: از یک سو بودجه سال ۱۴۰۱ و از طرف دیگر آیین نامه اجرایی هنوز به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده است. ما تقریباً به پایان ماه دوم سال رسیده‌ایم و هنوز نمی‌دانیم آیین نامه اجرایی چیست تا بتوانیم بر اساس آن همسان سازی را انجام دهیم.

وی درباره وضعیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تربیت مدرس هم با اشاره به تخریب ۴ خوابگاه متاهلی و تبدیل آن به خوابگاه‌های مجردی در دولت قبل، اظهار داشت: در حال حاضر فقط ۱۰ – ۱۲ واحد آپارتمان بعنوان خوابگاه متاهلی باقی مانده که تقریباً هیچ است.

وی با بیان اینکه توسعه و احداث خوابگاه متاهلی از جمله سیاست‌های کلان وزارت خانه است گفت: واقعیت اما این است که جزو سیاستهای کلان بودن کافی نیست؛ چرا که ساخت چنین خوابگاه‌هایی نیازمند پول است و اگر بودجه لازم برای چنین کاری تامین نشود، عملاً کاری از ما ساخته نیست. بنا براین خواهش ما این است که در راستای این سیاست کلان، بودجه اجرای این سیاست هم تامین شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی