پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          03 خرداد 1401 - 24 May 2022


در مراسم معارفه مدیر کل آموزشی دانشگاه تهران بر لزوم سامانه سپاری فرایندها و تفویض اختیار به صف تاکید شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، محمود کمره‌ای در مراسم معرفی مدیرکل جدید خدمات آموزشی دانشگاه تهران، آموزش را اساس کار علمی در دانشگاه دانست و گفت: کیفیت دانشگاه به کیفیت آموزش دانشگاه است. در دنیا دانشگاهی نداریم که در پژوهش قوی و بنام و شناخته‌شده باشد ولی آموزش ضعیفی داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: بدون آموزش قوی نمی‌توان کار پژوهش قوی انجام داد. یک دانشجویی آموزش‌دیده خوب و قوی می‌تواند یک پژوهش خوب و قوی ارائه بدهد.

وی تاکید کرد: آموزش از پژوهش جدا نیست. با ترکیب آموزش و پژوهش، فناوری تولید می‌شود و تولید یک فناوری و یک محصول جدیدی بدون تربیت یک محقق قوی و فردی که آموزش قوی دیده باشد، ممکن نیست.

کمره‌ای تصریح کرد: تفکیک آموزش و پژوهش خطاست، آموزش دانشگاه پایه و اساس کار دانشگاه است و آموزش خوب و قوی سرآغاز فعالیت‌های علمی برای دانشگاه و کشور است.

کمره‌ای در پایان با تاکید بر حفظ کیفیت در امور آموزشی، گفت: در همه فرایندهای آموزشی باید کیفیت ملاک عمل قرار بگیرد؛ چرا که مسائل روزمره و گذرا تمام می‌شوند، ولی آنچه که می‌ماند کیفیت است.

در ادامه این مراسم، علی طاهری میرقائد، مدیرکل سابق خدمات آموزشی دانشگاه از سامانه سپاری، بازنگری آئین‌نامه‌های آموزشی مقاطع مختلف، اسکن کلیه مدارک دانشجویان قدیمی و اسناد آموزشی به عنوان اقدامات اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه در سال‌های اخیر نام برد.

طاهری میرقائد از بازنگری و تصویب دستورالعمل تدوین پایان‌نامه‌ها، صدور و ارسال گواهی‌های اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی، تأیید معافیت‌های نودانشجویان از طریق سامانه epolice، تسهیل در روند صدور دانش‌نامه‌ها و… به عنوان دیگر اقدامات حوزه خدمات آموزشی دانشگاه تهران یاد کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، گفت: در این دوره مشکلاتی برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری وجود داشت و بعضاً دانشجویانی بودند که ابزار لازم برای استفاده از این کلاس‌ها را نداشتند؛ که طی هماهنگی با معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی تسهیلاتی برای تهیه لپ‌تاپ و گوشی هوشمند برای آنان در نظر درگرفته شد.

طاهری ارائه خدمات آموزشی در شرایط شیوع کرونا و موفقیت دانشگاه تهران در این دوره را حاصل انسجام بین مسئولان و کارشناسان آموزشی دانست و افزود: قطعاً بدون همراهی و همدلی کارشناسان و مسئولان آموزش این موفقیت‌ها میسر نبود.

بازنگری آئین‌نامه‌ها، پیاده‌سازی مصوبات شورای آموزشی، تهیه دستورالعمل برای پذیرفته‌شدگان جدید در دوره کرونا، استقرار میز خدمت برای پاسخگویی به دانشجویان و مراجعان از دیگر خدماتی بود که مدیرکل سابق خدمات آموزشی دانشگاه به آن پرداخت.

طاهری میرقائد در پایان با بیان اینکه در دوره کرونا زیرساخت‌های خوبی در دانشگاه ایجاد شد، تاکید کرد: این ظرفیت‌ها زمینه مناسبی برای آموزش ترکیبی در دانشگاه ایجاد کرده است.

محمد میره‌ای، مدیر کل جدید خدمات آموزشی دانشگاه تهران نیز به اهمیت نیروی انسانی در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: با توجه با سابقه بالای کارکنان بخش آموزش، اگر اندیشه‌ای برای جانشین‌پروری این نیروها صورت نگیرد، در آینده دچار چالش اساسی در بخش نیروی انسانی خواهیم شد.

وی ترمیم نیروی انسانی، بهبود سرمایه‌های انسانی و بهبود شرایط کارکنان آموزش را از جمله برنامه‌های اداره کل خدمات آموزشی در آینده برشمرد.

میره‌ای با تاکید بر ادامه سامانه سپاری در بخش‌های مختلف آموزش، گفت: معتقدیم با سامانه سپاری فرایندها، اصولی مانند شفافیت‌، دقت، سرعت و پاسخگویی بهتر رعایت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ارتباط بیشتر و بهتر با دانشکده‌ها و واحدهای دانشگاه، تفویض اختیار به صف و همچنین توجه بیشتر بر فرایندهای آموزشی در بخش دانشجویان بین‌الملل تاکید کرد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی