پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 خرداد 1401 - 30 May 2022


جمعی از دفاتر عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواستار سرعت و دقت در انتشار اخبار حادثه متروپل آبادان شدند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، جمعی از دفاتر عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در نامه ای به رییس صدا و سیما مواردی را در خصوص پوشش رسانه ای حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان متذکر و خواستار سرعت و دقت در انتشار اخبار و ) تعیین سخنگو از جانب ستاد متولی حادثه و مخابره اخبار از طریق صدا و سیما شدند.

متن نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر پیمان جبلی
ریاست محترم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

"با مردم در کنار مردم و در میان مردم باشید"
(رهبر معظم انقلاب اسلامی)

نیک مستحضرید که در چند روز اخیر، در شهر آبادان استان خوزستان، ساختمان متروپل که در اثر تخلف از قوانین و با وجود هشدارهایی از جانب سازمان نظام مهندسی و بی‌توجهی از سوی مسئولین ذی ربط به آن ، مجوز بهره برداری و افتتاح گرفته بود، فرو ریخت.‌ اتفاقی که جان شماری از هموطنان عزیزمان را گرفت.

در شرایط بحرانیِ اکنون مردم استان خوزستان، اذهان عمومی آماده پذیرفتن هر خبر نادرستی مبنی بر وقایع ساختمان متروپل و دشمنان آماده وارونه رساندن اخبار و متشنج کردن افکار عمومی هستند، دستگاه‌های رسانه‌ای نامناسب در این شرایط حاکم شده‌اند و به علت ابهامات خبری و اخبار گاهی کذب و ضد و نقیضی که از رسانه‌ی ملی منتشر می‌شود و موارد ضروری که منتشر نمی‌شود، شاهد سلب اعتماد از رسانه ی ملی در زمینه ی حادثه متروپل هستیم.

درخواست می‌شود تا صدا و سیما به عنوان رسانه‌ی ملی و تریبون مردم، در مدت زمان باقی مانده تغییرات ذیل را در رویه خود اعمال کند:

۱)تعیین سخنگو از جانب ستاد متولی حادثه و مخابره اخبار از طریق صدا و سیما: طبق قانون اساسی و قانون خط مشی کلی و اصول برنامه های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ماده۷ «صدا و سیما باید منعکس کننده زندگی و احوال تمامی اقوام و بخش های مختلف کشور باشد.» و طبق ماده ۱۵ صدا و سیمای جمهوری اسلامی زبان گویای ملت و چشم و گوش حساس کشور است. در حالی که در وضعیت کنونی هر ارگان و نهادی اخبار متفاوتی را نشر می‌دهد لذا انتظار میرود با تعیین سخنگوی واحد و انتشار اخبار از سوی مرجع سخنگو ی مشخص، شاهد مورد وثوق قرار گرفتن ارگان صدا و سیما باشیم.

۲)سرعت و دقت در انتشار اخبار: به موجب ماده ۱۸_ صدا و سیما و موظف به انتشار آخرین اخبار و اطلاعات صحیح و مهم کشور وجهان است.با وجود گذشت یک هفته از این اتفاق در این شرایط رسانه حالت مطلوب خود را ندارد. در حالت مطلوب رسانه ی ملی اخبار همانگونه که در سانحه ی پلاسکو مردم ایران اخبار این حادثه را از رسانه ی ملی پیگیری می‌کردند،درخصوص متروپل نیز چنین انتظاری می‌رفت.‌ اینکه یا اعلام شود انتشار اخبار متروپل در حد ۲ ساعت بس است، یعنی در رسانه‌ی ملی در بر همان پاشنه می‌چرخد.

۳) صدا و سیما نسبت به سایر خبرگزاری‌ها پیشران باشد: در وضعیت کنونی که مردم آخرین اخبار حادثه متروپل را از رسانه‌هایی غیر از رسانه ملی و از خبرنگار نماهایی که وابستگی رسمی به هیچ خبرگزاری ندارند، دریافت می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی گوی سبقت را از صداوسیما ربوده‌اند. به علاوه این درحالی است که اخبارشان با یکدیگر در تضاد است و منجر به سردرگمی بیشتر مردم و انتشار اخبار کذب می شود .

لذا انتظار می رود صدا و سیما با پوشش خبری درست و اعزام تیم خبری مجرب از سوی سازمان و استقرار ایشان در محل حادثه با روایت و تبیین اخبار به کنار مردم بیاید و مرهمی بر درد مردم باشد و این میدان را به اخبار رسانه‌های خارجی ندهد و همانگونه که لقب ملی را یدک می‌کشد ملی نیز عمل کند.

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه شهید چمران اهواز

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
دانشگاه علوم پزشکی آبادان

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه علوم پزشکی دزفول

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه مازندران

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه بوعلی سینا همدان

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
دانشگاه رازی کرمانشاه

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
دانشگاه یاسوج



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی