پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 شهریور 1401 - 04 September 2022


وزیر علوم خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها تأکید کرد: بخش پذیرش دانشجو را به سمت خودگردان یا دانشجویان هزینه پرداز سوق دهید.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در سومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها گفت: برای انتخاب یک رئیس دانشگاه، پژوهشگاه، پارک علم و فناوری، ساعت‌ها و بعضاً چند ماه طول می‌کشد تا از بین جامعه فرهیخته دانشگاهی فردی برای این مسئولیت انتخاب شود. برای همین ما شما را سرمایه نمادین کشور می‌دانیم.

وی ادامه داد: این روزها بحث است که برای ساخت منزل مسکونی برای اساتید از زمین‌های دانشگاه استفاده شود که با جلسه‌ای که با برخی رؤسای برتر دانشگاه‌ها داشتیم پیشنهاد کردند اگر قرار باشد برای هر نسل یک زمین اختصاص بدهیم این به نفع آینده آموزش عالی نیست.

زلفی گل گفت: به جای آن خانه سازمانی بسازیم که هر عضو هیأت علمی ۷،۸ سال استفاده کند سپس خانه دار شود و به فرد دیگری واگذار کند.

وی خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها تاکید کرد از ظرفیت قانون جهش مسکن استفاده کنید و همچنین ساخت منزل مسکونی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه در دستور کار قرار گیرد.

زلفی گل همچنین به رؤسای دانشگاه‌ها گفت: برای تأمین هزینه دانشگاه بخشی از پذیرش‌های دانشجویی خود را به سمت خودگردان یا هزینه پرداز سوق دهند تا بتوانید برخی از برنامه‌های خود را به پیش ببرند.

وی در ادامه افزود: از ظرفیت خیرین نهایت استفاده را کنید، همچنین چابک سازی بخش اداری را در دستور کار خود قرار دهید.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نظارتی اعضای حقیقی هیأت امنای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: نسبت به نقش نظارتی اعضای حقیقی هیأت امنای دانشگاه‌ها تمکین کنید، اعضای حقیقی هیأت امنا حق نظارت بر عملکرد دانشگاه‌ها را دارند.

وی ادامه داد: چند قانون مترقی داریم از ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان استفاده کنید که دارای ظرفیت خوبی است، رایزنی کنید تا صنایع در داخل دانشگاه هزینه کنند که این هزینه به منزله مالیات برای آنهاست.

زلفی گل تاکید کرد: از ظرفیت قانون جوانی جمعیت نیز استفاده کنید. همچنین رئیس دانشگاهی موفق است که در قسمت فرهنگی دست و دلباز باشد.

وی همچنین افزود: معاون اداری مالی دانشگاه باید سرویس دهنده به سایر بخش‌ها باشد نه اینکه حاکم باشد و یک رئیس دانشگاه موفق کسی است که اولویت بندی داشته باشد.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنید، اولویت بندی داشته باشید و به جایی که مطمئن نیستید به آن اعتبار اختصاص می‌گیرد یا خیر کلنگ نزنید.

وی ادامه داد: وقتی خوابگاه و امکانات رفاهی ندارید برای چه رشته‌های دانشگاهی راه اندازی می‌کنید. از ظرفیت سفر ریاست جمهوری استفاده کنید، برخی از رؤسا نسبت به این سفرها کم توجه بودند اما برخی جدی و پیگیر بودند.

زلفی گل در ادامه افزود: یک رئیس دانشگاه باید پس انداز داشته باشد، در شهریور ماه بخشی از تخصیص دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود، آن را بلافاصله خرج نکنید. اکنون زمان تنظیم لایحه بودجه است، دانشگاه‌هایی که اعتبارات کم دارند با اطلاعات دقیق به سازمان برنامه مراجعه کرده و آنها را برای دریافت بودجه بیشتر متقاعد کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه کمبودها را منعکس کنید، افزود: همچنین پیگیر ایجاد سرود برای دانشگاه باشید، موزه افتخارات داشته باشید و همچنین برای آینده کشور کادر سازی کنید.

وی همچنین در ادامه به رؤسای دانشگاه‌ها گفت: قائم مقام وزیر علوم نامه‌ای به دانشگاه‌ها داده است رؤسای دانشگاه‌ها ارزیابی می‌شوند و هدف ما از این کار جابجایی نیست بلکه هدف این است که رؤسای دانشگاه‌ها بدانند مسائلی حساس بوده و در آن بخش بیشتر تلاش کنند.

وزیر علوم ادامه داد: رئیس جمهور طی یک سال گذشته حدود ۹ بار در مؤسسات آموزش عالی حاضر شدند که این نشان می‌دهد علم و فناوری برای کشور ما خیلی مهم است و باید بیشتر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و مصوبات خوبی داشت. از ظرفیت این شورا استفاده کنید همچنین با معاونت پژوهشی ارتباط بیشتری داشته باشید که می‌توانند در بخش‌های مختلف شما را حمایت کنند. برخی از دانشگاه‌ها ساختمان بلااستفاده دارند آن را بفروشید و در پردیس اصلی بسازید.

وی گفت: رئیس جمهور تاکید کرده است کلاس‌ها کاملاً حضوری است و ما مطیع قانون هستیم. همچنین عنوان کردند اگر برجام به نتیجه رسید تولید داخلی آسیب نبیند و دانشجویانی که به دلیل کرونا افزایش سنوات داشته اند با آنها سخاوتمندانه برخورد کنید.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی