پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 شهریور 1401 - 06 September 2022


وزیر علوم گفت: ۶۰ پایه تشویقی را برای اعضای هیئت علمی در نظر گرفته ایم که به احتمال زیاد سرآمدان علمی مشمول دریافت این پایه ها خواهند بود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، پنجمین نشست سرآمدان علمی ایران، ۱۳ شهریورماه با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

حل مشکل اسکان محققان پسادکتری در دانشگاه‌ها

محمدعلی زلفی گل در این نشست با اشاره به صحبت‌های برخی از برگزیدگان مبنی بر مشکل اسکان محققان پسا دکترا در خوابگاه‌های دانشجویی گفت: در صورت معرفی بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم از طریق صندوق رفاه و دانشگاه‌ها مشکل اسکان این محققان را حل خواهد کرد.

زلفی گل حمایت از تجهیز آزمایشگاه‌های مرجع را از دیگر اقدامات در دست انجام وزارت علوم نام برد و یادآور شد: حمایت از این آزمایشگاه‌ها از طریق صندوق شورای عتف در دستور کار ما قرار دارد و این آزمایشگاه‌ها از نظر امکانات تقویت خواهند شد.

پیشنهاد تشکیل دو فدراسیون تخصصی سرآمدان

وزیر علوم گفت: برای تجلیل از محققان دارای طرح‌های کاربردی پیشنهاد دادیم که معاونت علمی و فناوری نسبت به تأسیس فدراسیون سرآمدان فناوری و نوآوری اقدام کند که با این پیشنهاد موافقت شد.

وی افزود: از آنجا که تعدادی از محققان ما شهرت فراملی دارند و فعالیت‌های علمی شناخته جهانی داشته و با فعالیت‌های بین المللی خود برای مرجیعت علمی ایران تلاش می‌کنند پبشنهاد دادیم که فدراسیون سرامدان دیپلماسی علمی هم ایجاد شود و این اتفاق در آینده رخ خواهد داد.

پایه‌های تشویقی برای سرآمدان علمی

وزیر علوم گفت: وزارت علوم در راستای اولویت‌های پنجگانه خود که با محوریت انجام تحقیقات کاربردی، حل مسائل کشور، انجام تحقیقات بین المللی، شاگرد پروری و نوآوری فرهنگی است؛ ۶۰ پایه تشویقی را برای اعضای هیئت علمی در نظر گرفته است که به احتمال زیاد سرآمدان علمی مشمول دریافت این پایه‌ها خواهند بود.

جذب سرآمدان علمی در دانشگاه‌ها

زلفی گل با اشاره به اینکه معمولاً افراد معرفی شده از طرف بنیاد ملی نخبگان مشکلی برای جذب در دانشگاه‌ها ندارند از دو اقدام اساسی وزارت علوم برای جذب نخبگان خبر داد.

وی گفت: دانشجویان معرفی شده از طرف بنیاد نخبگان بویژه در رشته‌های علوم پایه بورسیه تحصیلی می‌شوند و پس از فارغ التحصیلی نیز جذب دانشگاه‌ها خواهند شد.

وزیر علوم از برنامه وزارت علوم برای بورسیه دانشجویان با همکاری صنایع خبر داد و گفت: دانشگاه‌های یزد و هرمزگان این اقدام را عملی کردند و دانشگاه صنعتی شریف نیز برنامه دارد از سال آتی این کار را انجام دهد.

پرداخت حقوق به دانشجویان دکترا

وزیر علوم با اشاره پیشنهاد مطرح شده برای پرداخت حقوق به دانشجویان دکترا گفت: در صورت تأمین اعتبار و سایر شرایط، این اقدام خوبی است و به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل انگیزه می‌دهد.

ضرورت توسعه رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز کشور

وزیر علوم گفت: باید برای توسعه آموزش عالی عمومی مطابق با اصل سی قانون اساسی بکوشیم و در عین حال در توسعه آموزش عالی به امکانات، تقاضای موجود داوطلبان و ظرفیت رشته‌های تحصیلی در پاسخ گویی به نیازهای جامعه هم توجه کنیم.

دو مانع توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی

وزیر علوم با اشاره به تمایل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای توسعه رشته‌های تحصیلی علیرغم کمترین امکانات و درخواست‌های محلی برای رشد مؤسسات آموزش عالی آن را از موانع رشد متوازن رشته‌های تحصیلی دانست و گفت: وزارت علوم بر رعایت استانداردهای آموزش عالی تاکید دارد.

وی گفت: حتی در خصوص اجرای سند آمایش آموزش عالی هم در استان‌ها مقاومت وجود دارد و وزارت علوم در حال تدبیر برای اجرای این قانون است.

حمایت از علوم پایه

وزیر علوم با اشاره به تاکید تعدادی از سرآمدان علمی برای حمایت از رشته‌های علوم پایه گفت: در این راستا با دانشگاه فرهنگیان وارد مذاکره شد ه‌ایم تا دانشجویان علوم پایه ۲ سال از تحصیل را در دانشگاه‌های وزارت علوم و ۲ سال را در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند و سپس به عنوان دبیر جذب آموزش و پرورش شوند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی