پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 مهر 1401 - 18 October 2022


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جریان علمی باید به سمت حل مشکلات و مسائل کشور هدایت شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، مراسم افتتاح اندیشکده امنیت غذایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در ارتباط تصویری با مراسم افتتاح اندیشکده امنیت غذایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، با اشاره به اینکه جریان علمی باید به سمت حل مشکلات و مسائل کشور هدایت شود بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کشور ما افتخارات علمی فراوانی کسب کرده و در مقاطعی سریع‌ترین رشد علمی دنیا را داشته است. ایران در سال ۵۷ به صورت کلان ۰.۱ درصد در تولید علم دنیا نقش داشته است اما در سال‌های اخیر سهم کشور در تولید علم جهان به نزدیک ۲ درصد رسیده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه افزود: جریان علمی در حال تولید و توجه به حل مسائل است و باید این یافته‌ها و ذخایر علمی را در شبکه‌های منتظر برای ارائه راه‌حل مسئله برساند. یکی از لنگرگاه‌های اتصال این محصولات ارزشمند به بازارهای نیاز کشور، اندیشکده‌ها هستند که از یک سو مرکز تجمیع داده‌های علمی هستند و از سوی دیگر، مسائل و نیازها را به خوبی می‌شناسند.

وی تشریح کرد: اندیشکده‌ها در بخش‌هایی از دانشگاه‌ها حضور دارند که با تمرکز به روی یک موضوع، ظرفیت‌های علمی را گرد هم می‌آورند و برای این مشکلات پاسخ و راه‌حل مناسب را پیدا کرده و در سطوح عالی سیاست‌گذاری مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و وزارت خانه‌ها و…. در جریان تصمیم گیری ها ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی گفت: امروز به همت همکاران دانشگاهی، شاهد تأسیس اندیشکده امنیت غذایی در دانشگاهی هستیم که به صورت تخصصی در حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی کار می‌کند و این اتفاق بزرگی است. بحث امنیت غذایی از مباحث راهبردی حکمرانی در کشور است. به خصوص با توجه به اتفاقاتی که امروزه در چالش‌های مختلف در سطح جهان شاهد هستیم، اهمیت این موضوع و ایجاد یک نظام اطمینان بخش در بحث تأمین نیازهای غذایی کشور و حتی کشورهای منطقه بیشتر گردیده است.

وی گفت: استفاده از اندیشمندان سایر دانشگاه‌ها در این اندیشکده‌ها در کنار حضور اعضای هیئت علمی از ظرفیت‌های خوب برای پیش‌برد اهداف این اندیشکده است که زمینه‌ی مشارکت آرا و افکار صائب به سمت پاسخ‌دهی به نیازهای اساسی کشور را فراهم می‌کند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی