پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 آذر 1401 - 08 December 2022


مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به ارائه شرایط خاص برای توسعه رشته های بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی، نحوه پذیرش دستیار بومی را تشریح کرد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر محسن عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس سند توسعه متوازن آموزش علوم پزشکی که در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی تصویب شده تا سال ۱۴۰۸ میزان توسعه رشته‌های علوم پزشکی مشخص شده است. در این اسناد برای توسعه رشته‌های تخصصی بالینی نیز محدوده‌ای در نظر گرفته شده بود.

توسعه رشته‌های تخصصی بالینی در برخی رشته‌ها خارج از محدودیت سند توسعه متوازن صورت می‌گیرد

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی افزود: بنابر نیاز کشور به توسعه رشته‌های تخصصی بالینی در برخی رشته‌ها، شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی درصدد بازنگری سند توسعه متوازن آموزش علوم پزشکی است و با بازنگری این سند، توسعه رشته‌ها بر اساس نیاز کشور و امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: از همین رو تا زمان بازنگری سند توسعه متوازن، برای اینکه توسعه رشته‌های بالینی متوقف نشود، مقرر شد که توسعه رشته‌های بالینی دانشگاه‌ها به محدودیت‌های موجود در سند گره نخورد و دانشگاه‌ها بتوانند مشکلات خود را برای افزایش مراکز تربیت دستیار با کیفیت و استاندارد وزارت بهداشت حل کنند، با نظر معاونت آموزشی وزارت بهداشت بازدیدهایی برای توسعه این رشته‌ها صورت می‌گیرد.

عباسی گفت: بر اساس نتیجه بازدیدهای معاونت آموزشی وزارت بهداشت از دانشگاه‌هایی که درخواست توسعه رشته خود را دارند تصمیم گرفته می‌شود که آیا برنامه جدید آموزشی به کلان منطقه آمایشی داده شود یا خیر. در مورد ظرفیت و تعداد پذیرش دستیار نیز در بازدیدها و نتیجه آن تصمیم گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدارک دانشگاه‌ها برای توسعه این رشته‌ها کافی باشد و بارگذاری شود بازدید صورت می‌گیرد و در غیر این صورت، نقص مدارک موجب برگزاری جلسه مجازی با دانشگاه پیشنهاد دهنده می‌شود. نتیجه بازدید با حضور دانشگاه مربوطه و اعضای ستادی و مدیران مربوطه به وزارت بهداشت بررسی می‌شود و نتیجه نهایی به مجوز یا عدم مجوز به دانشگاه برای توسعه آن رشته بالینی مدنظر منجر خواهد شد.

نحوه اجرای بومی گزینی برای دستیار پزشکی در دوره چهل و نهم آزمون دستیاری پزشکی

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به موضوع اجرای بومی گزینی برای دستیار پزشکی در دوره چهل و نهم آزمون دستیاری پزشکی اظهار داشت: بعد از پایان تکمیل ظرفیت بومی گزینی دستیار پزشکی را اجرایی خواهیم کرد. به هر حال بومی گزینی در صورتی اجرا می‌شود که پس از پایان تکمیل ظرفیت همچنان ظرفیت خالی بماند و یا برخی از دانشگاه‌ها نیازی به رشته‌ای داشته باشند که در ظرفیت اولیه نبوده باشد.

وی گفت: اما پذیرش بومی از میان داوطلبانی صورت می‌گیرد که در آزمون دستیاری شرکت کرده باشند و نمره حداقل لازم را کسب کرده باشند، با تعهد خاصی که به دانشگاه می‌دهند. مشخصات افراد بومی دقیقاً مطابق مشخصات پذیرش بومی در همه آزمون‌ها است. یعنی باید همان شروط فرد بومی که در تمامی آزمون‌ها لحاظ می‌شود را داشته باشند. اگر فرد شرایط بومی را داشت، نمره حداقل را کسب کرد، رشته مدنظر ظرفیت داشت، فرد می‌تواند به عنوان دستیار با تعهد به همان منطقه‌ای که تحصیل می‌کند کار خود را شروع کند.

عباسی یادآور شد: دانشگاه‌ها پس از پایان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری و در صورت خالی ماندن ظرفیت، به وزارت بهداشت اعلام می‌کنند که به طور مثال یک رشته با کمبود دستیار مواجه است. ما در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی این موضوع را راستی آزمایی می‌کنیم و در صورت نیاز دانشگاه اگر فرد بومی برای آن رشته که شرایط را نداشته باشد، جذب نمی‌شود و ظرفیت خالی می‌ماند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی