پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          22 آذر 1401 - 13 December 2022


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از تصویب آئین‌نامه حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و تخصیص گرنت رویش و شکوفایی به اساتید فعال در تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر مهدی فکور ثقیه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران امروز دوشنبه ۲۱ آذر ماه در سی‌ویکمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، با اعلام این خبر افزود: همچنین حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی که منجر به کسب‌وکار شوند تا سقف ۱۵ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

تخصیص گرنت‌های رویش و شکوفایی به منظور تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی منجر به فناوری

وی از تخصیص گرنت‌های رویش و شکوفایی در اختیار اساتید به منظور تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی منجر به فناوری خبر داد و با اشاره به تصویب آئین‌نامه مالکیت فکری در دانشگاه تهران گفت: این طرح در ادامه تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهش و فناوری طراحی شده است و باور ما بر این است که دانشگاه محل درآمدش همین محصولات پژوهش است.

فکور همچنین از بروزرسانی آئین‌نامه استفاده از گرنت خبر داد و گفت: در آئین‌نامه جدید بر اساس اعتماد کامل به اساتید نحوه استفاده از این گرنت برعهده استاد گذاشته شده است و تمام سامانه‌های دست و پاگیر جمع‌آوری شده است. همچنین میزان گرنت ۲ برابر شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران بر حمایت دانشگاه از پژوهش‌های بنیادی اشاره کرد و اظهار داشت: باید در دانشگاه بستری برای تحقیقات ناب و تحقیقاتی که در مرزهای علم انجام می‌شود و مرجعیت علمی را برای کشور به دنبال دارد انجام شود.

افتتاح باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران

فکور از افتتاح باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران به عنوان دیگر فعالیت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در سال گذشته نام برد و گفت: بیشتر اساتید حاضر در این باشگاه ۱۰۰ نفره در موضوع پژوهش‌های بنیادی فعالیت دارند و ما بر این باور هستیم که تولید مقالات علمی معتبر و انتشار آنها در مجلات معتبر علمی باید از سوی دانشگاه پیگیری و حمایت شود.

با فقط ۳ میلیارد تومان ۴۰ درصد تجهیزات معیوب را به آزمایشگاه‌ها بازگرداندیم

وی درباره وضعیت آزمایشگاه‌های دانشگاه اظهار داشت: بر اساس نیازسنجی و بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که ۳۰ تا ۴۰ درصد از تجهیزاتی که معیوب بوده و سرویس‌دهی نمی‌کنند با مبلغی اندک قابل تعمیر هستند. با هزینه‌کرد دو تا سه میلیارد تومان توانستیم ۳۰ تا ۴۰ درصد از تجهیزات آزمایشگاهی که سرویس‌دهی نداشتند را به سیستم آزمایشگاهی دانشگاه برگردانیم.

جزئیات تغییر ساختار پژوهشی دانشگاه تهران

عضو هیأت رئیسه دانشگاه تهران در تشریح تغییرات ساختاری حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: به منظور تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی، تغییراتی در ساختار پژوهش و فناوری دانشگاه ایجاد شد که ایجاد اداره‌کل سیاستگذاری و فناوری و نوآوری و چند تغییر عنوان نظیر تغییر عنوان معاونت پژوهشی به معاونت پژوهش و فناوری، تغییر نام اداره‌کل پژوهش‌های کاربردی به اداره کل ارتباط با صنعت و جامعه و تغییر نام دفتر سفارش و تأمین تجهیزات مدیریت امور آزمایشگاه‌ها به مدیریت امور آزمایشگاه‌ها از جمله آنهاست.

وی همچنین از یکپارچه‌سازی ساختار انتشارات دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در این حوزه توانستیم تمامی مجلات دانشگاه را تحت پوشش انتشارات دانشگاه قرار دهیم و همچنین فضای مناسبی را برای عرضه محصولات انتشارات دانشگاه تهران در نظر بگیریم که با انجام مصوبات لازم بتوانیم محصولات دانشگاه را به علاقه‌مندان ارائه دهیم.‌

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر ایجاد هماهنگی بین پژوهش و آموزش در دانشگاه‌ها، گفت: در حال حاضر در دانشگاه تهران یک همبستگی ارگانیک بین آموزش و پژوهش وجود دارد و دانشجو و استاد به طور کلی و ساختارمند می‌دانند که در طی مراحل آموزشی و پژوهشی باید چه فعالیت‌هایی را انجام دهند.

فکور با ارائه گزارشی درباره بسترسازی جهت حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها و پژوهش‌ها، گفت: ساختارها در دانشگاه به نحوی تنظیم‌گری شده است که ارتباط موضوعات آموزشی با حوزه‌های پژوهشی و فناوری فراهم شود؛ بر همین اساس ساختار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه را به گونه‌ای تغییر داده‌ایم که بتوانیم دستاوردهای پژوهشی استادان و پژوهشگران را به سمت و سوی تجاری شدن پیش ببریم.

پژوهشکده سبک زندگی و سلامت در دانشگاه تهران ایجاد شد

وی از ایجاد پژوهشکده سبک زندگی و سلامت به عنوان اتفاق جدید حوزه پژوهشی در دانشگاه تهران نام برد و توضیح داد: در شعار دانشگاه تهران بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی تاکید شده است چراکه باور داریم دانشگاه باید در کنار جامعه قرار گیرد؛ در همین راستا پژوهشکده‌ای با عنوان سبک زندگی و سلامت راه‌اندازی شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی