پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 دی 1401 - 01 January 2023


دانشگاه خواجه نصیر اعلام کرد: روند پیگیری تخلفات دانشجویان در حوادث اخیر در کمیته انضباطی با جدیت انجام و در مواقع لزوم منجر به صدور احکام نهایی برای برخی از دانشجویان متخلف می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص حوادث رخ داده از ابتدای نیمسال جاری در دانشگاه به دعوت بسیاری از اقشار مختلف و دغدغه مند دانشگاه مقرر شد توضیحات مختصری از روند پیگیری‌ها و مدیریت این رخداد توسط دانشگاه به اطلاع عموم دانشگاهیان رسانده شود. اگرچه پیشنهاد جدی بر این است در آینده نزدیک در جلسه‌ای حضوری با دعوت عموم خانواده دانشگاه به تبیین دقیق این موارد پرداخته شود:

۱- از ابتدای نیمسال جاری با محوریت اهداف مختلف درونی و برون دانشگاهی تجمعاتی در دانشگاه برگزار شد. اصل مهم این تجمعات عدم درخواست مجوز از تشکل‌های دانشجویی و یا اشخاص حقوقی و نامشخص بودن هویت فراخوان دهندگان بود. با این وجود تا زمانی که صرفاً تجمعات آرام برگزار شد، دانشگاه با انعطاف و صبر با این موضوع برخورد کرد، اگرچه اکنون نیز توصیه اکید به عموم دانشگاهیان رعایت مقررات و شرکت در برنامه‌هایی است که هویت آنها مشخص و قانونی و در شئون دانشگاهی می‌باشد. البته این نکته را باید اضافه نمود که حضور تشکل‌های قانونی در دانشگاه باید با جدیت دنبال شود.

۲- متأسفانه با گذشت زمان برخی شعارهای ساختارشکنانه و هتاکانه و نیز اخلال در برگزاری کلاس‌های آموزشی و توهین به اساتید در تجمعات رخ داد که مطابق مقررات در همه کشورهای دنیا و قوانین انضباطی دانشگاه صریحاً تخلف جدی محسوب می‌شد. با وجود این مساله، مجدداً دانشگاه بدون فعال کردن بندهای صریح انضباطی صرفاً بحث ممنوع الوردی برخی از دانشجویان را ابلاغ کرد. پس از ابلاغ ممنوع الورودی برخی دانشجویان مشمول این موضوع، ضمن مذاکره با رؤسای دانشکده‌ها و اساتید و سایر مسؤولین دانشگاه و ارائه تعهد، در خصوص حفظ آرامش و مقررات دانشگاه تاکید شد و بسیاری از این جمع به تعهد اخلاقی متقابل پایبند ماندند.

۳- در این میان، متأسفانه پس از رخدادهای آبان ماه با توجه به اینکه جمع محدودی از دانشجویان بر ادامه روش‌های غیرقانونی اصرار داشتند، پروند انضباطی برخی از دانشجویان تشکیل و ضمن اطلاع رسانی رسمی، حکم بدوی برای ایشان صادر شد. لازم به تذکر است که برخی تخلفات صورت گرفته می‌توانست مشمول بندهای سنگین آئین نامه انضباطی باشد و در این موارد نیز مجدداً دانشگاه برای مراعات شرایط دانشجویان و دلایلی که در بندهای آتی خواهد آمد بندهای میانی را اعمال نمود و در ادامه طبق مقررات، احکام بدوی دانشجویان در کمیته تجدید دانشگاه نهایی گردید و ابلاغ شده است.

۴- یکی از دلالیل مهم انعطاف دانشگاه در برخی موارد، احترام به محیط دانشگاه به عنوان یک مکان مهم برای تبادل نظر و اندیشه و ایجاد فضای باز آزاد فکری و دادن فرصت برای فراهم شدن چنین بستری بوده است. بستری که متأسفانه با رفتارهای نادرست و خارج از عرف و اخلاق جمع بسیار معدودی برای بازگرداندن آن راهی احتمالاً دشوار ممکن است در پیش باشد. در واقع عملاً آن جمع معدود، حق فعالیت قانونی و در شئون دانشگاهی کل دانشجویان را نیز برای مدتی حداقل محدود مختل کردند. با این وجود، مدیریت‌ها و مسؤولین مختلف دانشگاه از هر تلاشی برای ایجاد فضای منطقی و عقلانی در چهارچوب مقررات و بحث و گفتگو در خصوص مسائل مختلف نه تنها استقبال می‌کنند بلکه این موارد را برای دانشگاه ضروری و لازم می‌دانند.

۵- در طول این مدت یکی از اهداف مهم دانشگاه حفظ شرایط آموزشی و پژوهشی دانشجویان به دلیل مأموریت و وظیفه قابل توجه آن بر دوش مسؤولین دانشگاه بود که در این زمینه با همکاری همه اساتید و دانشجویان تا حد ممکن شرایط حفظ گردید.

۶- در خصوص موضوع بازداشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه لازم است اشاره شود که اگرچه این موضوع در فرایندی برون دانشگاهی پیگیری شده بود، از زمان اطلاع رسمی، مسؤولین دانشگاه در خصوص تعیین وضعیت و شرایط کلیه دانشجویان بازداشتی، پیگیری گسترده‌ای را بکار گرفتند. ارتباط با اولیای این دانشجویان و جلسات و مکاتبات متعدد با مسؤولین امر که منجر به تعیین تکلیف دانشجویان شد از جمله این موارد است. روشن است که در چنین مواردی دانشگاه کلیه ظرفیت‌های لازم برای پیگیری و بررسی را در اختیار دارد و برخی فراخوان‌ها و برنامه‌های دانشجویی بدون در نظر گرفتن شرایط دانشگاه خصوصاً اخلال در روند آموزشی نه تنها کمکی به حل مساله نخواهد کرد بلکه منجر به پیچیده‌تر شدن آن می‌شود.

۷- در آخرین نکته لازم است تاکید شود مدیریت دانشگاه طبق مأموریت‌های ویژه و اساسی خود همواره از برنامه‌های و حرکت‌های دانشجویی و تبادل نظر و طرح بحث و اعتراض‌های قانونی در بسترهای پر ظرفیت خود استقبال می‌کند و همانطور که از دانشجویان انتظار دارد از این ظرفیت‌ها استفاده کنند مسئولین دانشگاه را نیز ملزم و موظف به بازگشایی فضا برای چنین برنامه‌هایی می‌داند.

از سویی دیگر، همانطور که اکنون نیز روند پیگیری تخلفات در کمیته انضباطی دانشگاه با جدیت در حال انجام است، در مواقع لزوم این روند منجر به صدور احکام نهایی برای برخی از دانشجویان متخلف خواهد شد.

امید است در آینده شاهد حضور پر رنگ و فعال دانشجویان در برنامه‌هایی با رعایت شئون و چهارچوب‌های دانشگاهی باشیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی