پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 دی 1401 - 15 January 2023


وزیرعلوم گفت: شخصاً با بومی گزینی مخالف هستم البته قانون حرف اول و آخر را می‌زند اما بنده اعتقاد دارم عدم بومی گزینی موجب تعامل دانشجویان از استان‌های مختلف خواهد شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه کردستان، محمدعلی زلفی‌گل امروز در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه کردستان و تکریم رئیس سابق این دانشگاه اظهار کرد: آشنایی کاملی با مجموعه دانشگاه کردستان و ظرفیت‌های این دانشگاه دارم و آن را جز دانشگاه‌هایی می‌دانم که در آینده حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه استانداردهای علمی دانشگاه کردستان در سطح بالایی است، گفت: هیئت ممیزه دانشگاه کردستان از نظر رعایت استانداردها جزو برترین‌های کشور است و کسی که در این دانشگاه درجه استادی و یا استادیاری می‌گیرد بالاترین سطح را دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این دانشگاه در ربته‌بندی‌های جهانی هم جایگاه خوبی دارد، عنوان کرد: رسیدن به این جایگاه به واسطه توجه جدی به استانداردهای علمی مقدور شده است.

زلفی گل با تاکید براینکه این دانشگاه سعی کرده جایگاه خود را سال به سال ارتقا ببخشد، عنوان کرد: قهرمان شدن سخت و حفظ قهرمانی کار سخت‌تری است و حفظ جایگاه دانشگاه کردستان در رنکینگ‌های ملی و بین‌المللی نیز قطعاً کار سختی است اما باید برای آن تلاش کرد.

وی اضافه کرد: هم مرز بودن و ارتباط با اقلیم کردستان عراق، داشتن شرایط را برای جذب دانشجویان خارجی فراهم کرده است، گرچه تا کنون نیز از این فرصت به خوبی استفاده شده است اما باید این مهم با نگاه ویژه‌تر دنبال شود و ظرفیت‌های دانشگاه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: روی دانشگاه کردستان بیش از اینها حساب می‌کنیم و معتقدیم این دانشگاه باید مرکز تربیت نیروهای توانمند در سطح مدیریت‌های کلان کشوری باشد.

وی بر توجه جدی به دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر تاکید کرد و گفت: تقویت دانشکده علوم پایه، دانشگاه صنعتی و غیره از نکات مهمی است که مورد توجه قرار خواهیم داد.

زلفی گل اضافه کرد: بازنگری در آئین‌نامه استخدامی از موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

وی در ادامه از تصویب آئین نامه جذب نخبگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی به ۶۰ ارتقا یافته و سالانه ۳ پایه تشویقی برای هر عضو در نظر گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت ایجاد عدالت آموزشی به نفع همه مناطق تاکید کرد و گفت: این مهم مهاجرت به مرکز را کاهش می‌دهد و موجب توسعه آموزشی در همه استان‌ها خواهد شد.

وی عنوان کرد: شخصاً با بومی گزینی مخالف هستم البته قانون حرف اول و آخر را می‌زند اما بنده اعتقاد دارم عدم بومی گزینی موجب تعامل دانشجویان از استان‌های مختلف خواهد شد که نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.

زلفی گل گفت: وحدت ملی در گرو تعامل فرهنگی است و باید از ظرفیت واقفین و خیرین داخل و خارج از کشور در دانشگاه کردستان برای ساخت خوابگاه و دیگر امکانات استفاده شود. زلفی گل خاطرنشان کرد: باید از هر اقدامی که باعث وحدت ملی می‌شود استقبال کرده و موضوع بهره‌وری در آموزش عالی به صورت ویژه در دانشگاه کردستان مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از ظرفیت ماده ۱۳ دانش بنیان و توان واحدهای تولیدی به جای مالیات در طرح‌های علمی، پژوهشی و فیزیکی استفاده شود و در این راه تنها به واحدهای تولیدی و صنعتی داخل استان اکتفا نشد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی