پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 دی 1401 - 15 January 2023


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد جزئیات برگزاری سومین رویداد کرسی های آزاداندیشی را تشریح کرد و گفت: در این دوره تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ تیمِ ۴ نفره شرکت کردند که حدود ۲۲ هزار نفر می شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از فرزاد جهان بین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد در این باره توضیح داد و گفت: تضارب آرا میان تفکرات متکثر برای حل مسائل کشور، ایجاد محیط مطلوب برای بیان آزادانه و مسئولانه اندیشه‌ها در دانشگاه با توجه به تقویت مؤلفه‌های وحدت، امنیت ملی و ارزش‌های اسلامی، ارتقای فرهنگ نقدپذیری، تفکر خلاق و نقاد و ایجاد شور و نشاط میان دانشجویان، تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند از جمله اهداف برگزاری این رویداد به شمار می‌رود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد بستر مناسب برای تشویق و زمینه سازی فرایند تولید علم و به ویژه احیای امر به معروف و نهی از منکر تخصصی و آموزش عملی گفتگوی علمی و اخلاق اسلامی، مبتنی بر حفظ کرامت انسان در مقابل ابزارهای جنگ شناختی دشمن را از دیگر اهداف سومین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی نام برد.

وی ادامه داد: حوزه موضوعی این رویداد ملی شامل موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و انتخاب «زیر موضوعات» از اساسی‌ترین وظایف شورای علمی رویداد ملی به شمار می‌رود.

جهان بین با اشاره به حضور ۲۲ هزار نفری دانشجویان در قالب ۵ هزار و ۷۰۰ تیم در سومین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی گفت: در دوره دوم ۲ هزار و ۵۰۰ تیم شرکت کردند که حدود ۱۲ هزار نفر در آن حضور داشتند. این در حالی است که در این دوره تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ تیمِ ۴ نفره شرکت کردند که حدود ۲۲ هزار نفر را شامل می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ثبت نام دانشجویان در یک سامانه و براساس کدملی آنها صورت می‌گیرد و دانشجو فقط امکان ثبت نام در یک گروه را دارد و به طور مثال اگر در گروه اقتصادی ثبت نام کرده باشد امکان ثبت نام در گروه اجتماعی را ندارد.

وی ضمن بیان این مطلب که تعداد شرکت کنندگان در سومین رویداد، نزدیک ۲ درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: قبل از شروع ثبت نام‌ها گفته می‌شد با توجه به شرایط اخیر کشور از این رویداد استقبال نخواهد شد در حالی که ما شاهد افزایش چندهزار نفری دانشجویان نسبت به سال گذشته هستیم.

جهان بین به ذکر آماری از دانشجویان معترض در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: کل کسانی که در تجمعات و ناآرامی‌های ماه‌های گذشته در واحدهای دانشگاه آزاد حضور داشتند، ۶ هزار و ۷۰۰ نفر بود در حالی که در رویداد کرسی‌ها، حدود ۲۲ هزار نفر ثبت نام کرده اند که این نشان از این موضوع دارد که باطن دانشگاه و جریان اصلی دانشگاه تمایل به گفتگو دارد.

این مقام مسئول دانشگاه آزاد تصریح کرد: همچنین اینطور مطرح می‌شد که فضای دانشگاه امنیتی شده و دانشجویان از حضور در این رویداد نگرانی دارند در حالی که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش مشارکت کنندگان هستیم و این ادعاها، ادعای صادقی نیست. دانشجویان در این رویداد حتی می‌توانند درباره مسائل و حوادث اخیر در کشور با یکدیگر گفتگو کنند.

وی بیان کرد: پارسال ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجوی دکتری در این رویداد حضور داشتند اما امسال با توجه به اعتراضات دانشجویان در سایر مقاطع، اجازه شرکت به آنها ندادیم اما می‌توانند به عنوان استاد راهنمای گروه‌ها یا به عنوان داور در سومین رویداد کرسی‌ها حضور داشته باشند.

جهان بین همچنین درباره معیار امتیازدهی در این دوره و تفاوت آن با سال گذشته نیز توضیح داد و گفت: امسال حدنصاب نمره ۶۰ از ۱۰۰ در نظر گرفته شده و هر تیمی که نصاب بالاتری بیاورد، انتخاب خواهد شد در حالی که در دوره قبل، برای اعلام تیم برنده، میانگین امتیازات ۳ یا ۵ داور محاسبه می‌شد که این موضوع با اعتراضاتی همراه شد اما در این دوره هر کدام از تیم‌ها که نصاب بالاتری را بیاورند انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: ۳ معیار داوری در این دوره در نظر گرفته ایم که عبارت است از قوت استدلال، قوت استناد و اخلاق مداری. اینکه چه کسی از چه چیزی دفاع یا انتقاد می‌کند اصلاً برای ما مهم نیست؛ بلکه مهم این است که فرد چقدر مستدل و اخلاق مدار از موضوعی دفاع و یا انتقاد کند. هدف این است که دانشجویان حرف‌های دیگر را بشنوند و هم از طرفی گفتگوی مستدل، مستند و اخلاق مدار تثبیت شود. ما همواره معتقدیم هر چه دانشجو عاقل‌تر باشد به همان اندازه زیر ساخت برای کارهای تربیتی بعدی آماده‌تر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان این مطلب که از اوایل بهمن‌ماه مرحله استانی این رویداد آغاز شده و تا اواخر اسفندماه نیز ادامه دارد، گفت: به ازای هر ۸ تیم حاضر در مرحله استانی در هر حوزه یک تیم به مرحله کشوری می‌آید.

وی با اعلام اینکه مرحله کشوری رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی سال آینده در دو بخش مجازی و حضوری برگزار خواهد شد، افزود: به تیم‌هایی که به مرحله کشوری صعود می‌کنند دو میلیون تومان اعطا خواهد شد.

ریز موضوعات پیشنهادی در مرحله استانی سوخمین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی به شرح زیراست؛










جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی