پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 بهمن 1401 - 07 February 2023


رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم از ابتکار و برنامه این مرکز برای حل مشکل مدت ماندگاری پرونده های جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه ها خبر داد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر محمد خلج امیرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حل مشکل مدت ماندگاری پرونده‌های جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها گفت: برای حل مشکل مدت ماندگاری پرونده‌های جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها یک ابتکاری داشته ایم.

وی با بیان اینکه جذب اساتید در دانشگاه‌ها دو محور دارد، گفت: جذب اساتید تحت عنوان سرعت و دقت دو محور دارد، در بحث زمان جذب برای اساتید واقعاً مشکل داریم علت آن نیز این است که به لحاظ اجرایی، جذب اساتید دارای سه ضلع است که یک ضلع آن دانشگاه، یک ضلع دیگر آن مرکز جذب، و ضلع سوم آناستعلامات و تحقیقات هستند، تقریباً می‌توان گفت این سه ضلع از هم مستقل هستند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: بنابراین طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، مشخص شد یک گلوگاه اصلی در بحث سرعت در دانشگاه‌ها، این است که دانشگاه‌ها منتظر استعلام و تحقیق می‌شوند. ولی به دلیل آنکه این موضوع حالت مانع عمل می‌کنند دانشگاه‌ها حتماً منتظر آن می‌مانند.

وی ادامه داد: برای همین ما در مرکز جذب وزارت علوم جدولی را طراحی کرده و به این نتیجه رسیدیم که ما استعلام‌ها را به سمت مرکز جذب سوق دهیم و وظیفه اصلی و پایش بحث استعلام‌ها در مرکز جذب صورت گیرد. از این طریق دانشگاه‌ها از این بحث آزاد شده و با فراغ بال از روز اول که فراخوان انجام می‌شود، به غربالگری، توانمندی علمی و صلاحیت عمومی پرداخته و سپس هیأت اجرایی جواب را برای مرکز جذب ارسال می‌کند. در مرحله بعد بحث‌های نظارت، استعلام و تحقیقات انجام می‌شود و کار دانشگاه‌ها سرعت می‌گیرد، بنابراین تلاش ما این است که این قسمت را فعال‌تر کنیم تا زودتر جواب بگیریم.

وی ادامه داد: بدین وسیله هر ماندگاری که در دانشگاه‌ها صورت گیرد مربوط به تدابیر خود دانشگاه‌ها بوده و به خارج از دانشگاه مرتبط نخواهد بود.

امیرحسینی گفت: ما نیز از دانشگاه‌ها درخواست کرده ایم طوری برنامه ریزی کنند که طبق جدولی که به آنها ارائه شده، فراخوان‌های سال ۱۴۰۰ و اردیبهشت سال ۱۴۰۱ را تا آخر تابستان سال آینده جمع بندی و نهایی کنند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی