پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 فروردین 1402 - 08 April 2023


وزیر علوم گفت: در این دوره از وزارت علوم، حدود ۹۴ درصد آرای مربوط به مسایل حقوقی دانشگاه‌ها در مراجع قضایی به نفع وزارت علوم صادر شده است.

پرتال دانشگاهی به نقل از محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه چند درصد از مسائل حقوقی مربوط به دانشگاه‌ها به نتیجه رسیده است گفت: موارد مختلقی بوده که در این دولت به نتیجه رسیده است واراء حدود ۹۴ درصد از مواردی که در مراجع قضائی مطرح بوده به نفع وزارت علوم بوده است.

وزیر علوم ادامه داد: املاک، مستغلات و موارد مختلقی است که ارجاع داده شده و الحمدالله با توجه به بدنه کارشناسی قوی که در دفتر حقوقی وزارت علوم وجود دارد موفق به رأی مثبت شده است.

وی افزود: شورای عالی حقوقی از ابتدای فعالیت وزارت علوم در دولت سیزدهم فعال و متولی بررسی حوزه کارشناسی حقوقی در مجموعه‌های وزارت علوم شد و تاکنون نظرات و مصوباتی که داشته است راهگشای گره‌های وزارت علوم بوده که به صورت ماهانه و مستمر درحال برگزاری است.

به گزارش مهر، فعال سازی ستاد مستندسازی وزارت علوم از دیگر فعالیت‌های معاونت حقوقی وزارت علوم است. همچنین با تأکیدات وزیر علوم در مورد طرح‌ها، قراردادها، بخشنامه‌ها برای داشتن پیوست حقوقی، در این دوره هیچ لایحه و شیوه نامه‌ای بدون پیوست حقوقی تدوین نمی‌شود. دفتر حقوقی و لوایح معاونت حقوقی همه این موارد را بررسی می‌کند و تا قبل از رفع هر مشکلی مصوبات اعلام نمی‌شود.

از سوی دیگر اکثر دانشگاه‌ها و مجموعه‌های وابسته به وزارت علوم مشکلات خود را با درخواست خود در شورای عالی حقوقی طرح می‌کنند و راهکارهایی که ارائه شده، منجر به گشایش در حوزه‌های حقوقی شده است.

همچنین برای جلوگیری از طرح دعاوی بیشتر در دیوان عدالت اداری با استفاده از ظرفیت مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت عالی تجدید نظر تشکیل شده و اعضای حقیقی و حقوقی آن از زمان فعالیت چندین جلسه برگزار کرده اند که به صورت ماهانه پرونده‌های شکایت‌های اعاده شده از دیوان عدالت و یا راسا و بعضاً از اساتید، دانشجویان و کارکنان که به این هیأت، طرح شکایت می‌کنند، رسیدگی و کمتر از یک هفته رأی ابلاغ می‌شود.

افزایش نظارت بر تدوین مصوبات و بخشنامه‌ها با ایجاد کارگروه لوایح در این شورا صورت می‌گیرد. اکثر استعلامات مدیران حقوقی و رؤسای دانشگاه‌ها نیز در همین کارگروه بررسی می‌شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی