پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 فروردین 1402 - 08 April 2023


رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: شورای فرهنگی دانشگاه به صورت مستمر مسائل را رصد می‌کند و با هر نوع هنجارشکنی و قانون‌ستیزی برخورد خواهد شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت، دکتر منصور انبیاء در مراسم دید و بازدید نوروزی دانشگاهیان علم و صنعت ایران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر انقلاب به نام «مهار تورم و رشد تولید»، گفت: معتقدم هر دو جزء شعار یعنی مهار تورم و رشد تولید با وضعیت اقتصادی کشور، تناسب و همسویی دارد. یعنی جنس اقداماتی که باید برای مهار تورم انجام دهیم از جنس اقداماتی است که باید به منظور رشد تولید انجام شود. به طور خلاصه، تفاضل تولید و مصرف، می‌شود تورم. یعنی اگر بخواهیم تورم را کاهش دهیم، باید تولید را افزایش یا مصرف را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تولید، فقط به معنای تولید کالا نیست، بلکه به این معناست که چه کالایی را تولید کنیم که ارزش افزوده و ضریب تکاثری بالاتری داشته باشد؛ گفت: این یعنی همان تولید دانش‌بنیان که مقام معظم رهبری در شعار سال گذشته بر آن تاکید کردند و از سوی دیگر، رشد تولید هم صرفا افزایش تولید نیست بلکه رشد خدمات هم هست که حاصل جمع این دو، تولید ناخالص ملی می‌شود. ضمن آنکه خدمات، ارتباطی با تحریم و نرخ ارز و... هم ندارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: یک بخش از کارهایی که دانشگاه‌ها و از جمله دانشگاه علم و صنعت انجام می‌دهند، مستقیما متوجه رشد تولید است و بخش دیگر آن، خدمات علمی و فنی است که به صنایع و جامعه ارایه می‌شود. در روزهای پایانی سال گذشته با تلاش همکاران بویژه در معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع و مرکز برنامه، بودجه و طرح دانشگاه توانستیم اعتبارات نسبتا خوبی را از سازمان برنامه و بودجه و خزانه اخذ کنیم که جای تشکر و قدردانی دارد.

انبیاء گفت: اهتمام ویژه به مسائل فرهنگی در قول و عمل است. شورای فرهنگی دانشگاه به صورت مستمر مسائل را رصد می‌کند و با هر نوع هنجارشکنی و قانون‌ستیزی برخورد خواهد شد. اما همکاران می‌دانند مسائل فرهنگی را فقط با دستور از بالا و پایین نمی‌توان حل کرد بلکه همه اساتید و کارکنان باید در این امر، بویژه در مقوله حجاب و عفاف همکاری داشته و با حساسیت و احساس مسئولیت بیشتر عمل کنند. خوشبختانه دانشگاه در سال گذشته به خصوص در اجرای اردوهای فرهنگی، زیارتی و علمی در حوزه استادان، کارکنان و دانشجویان، عملکرد خوبی داشت. ما حدود ۱۵ هزار نفر- روز انواع اردو را برگزار کردیم که قطعاً در هیچ دانشگاه کشور به این اندازه اردو برگزار نشد تا جایی که دانشگاه در این خصوص، مورد تقدیر معاون فرهنگی وزارت عتف(دکتر کلانتری) قرار گرفت.

وی ادامه داد: در کنار همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که در سال ۱۴۰۱ بوده است، رویدادهای مهمی در دانشگاه رقم خورد که این امر دانشگاه را به یک نقطه عطف در مقایسه با سال قبل از آن تبدیل کرده است. البته با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، تردید ندارم با عنایت خدای متعال و حمایت و همکاری شما عزیزان، موفقیت‌های دانشگاه در سال جاری نیز دو چندان خواهد بود و دانشگاه را در تراز بالاتری قرار خواهد داد. با این همه باید عرض کنم شرایط اینگونه نخواهد بود که در سال جاری، مشکلات را به ویژه در زمینه مالی نداشته باشیم اما اراده ما این است که دانشگاه را از حیث منابع مالی، به سمت استقلال سوق بدهیم. این به این مفهوم است که بتوانیم ان‌شاءالله در کنار منابع دولتی، سطح اتکاء دانشگاه را برای تامین مالی از طریق ارائه خدمات علمی به صنایع و همچنین دریافت اعانه از خیرین و واقفین کشور بیشتر کنیم. به عبارت دیگر، باید سطح اتکاءمان روی منابع دولتی را کم کنیم تا بتوانیم بهتر روی پای خودمان بایستیم. ان شاءالله بیش از سال قبل، معیشت و رفاهیات همکاران، مد نظر است و در دستور کار قرار دارد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی