پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          31 فروردین 1402 - 20 April 2023


رئیس دانشگاه تهران با تشریح جزئیات طرح‌های مسکن دانشگاه تهران، گفت: مسکن بازنشستگان هم احداث می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در طرح، ساخت و سرمایه‌گذاری برای ساخت ۷ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه تهران برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیأت علمی دانشگاه و یاوران علمی (کارمندان) دانشگاه تهران که همزمان با اولین جلسه شورای دانشگاه در سال ۱۴۰۲ با حضور دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد، گفت: منابع مالی مورد نیاز برای احداث ۲ هزار واحدی مسکونی از سوی بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری تقبل شده است که این واحدها در زمین مرغوبی که متعلق دانشگاه تهران است احداث خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران از احداث خوابگاه دانشجویی متأهلی ۸۰۰ واحدی به عنوان پروژه دیگر نهضت مسکن‌سازی در زمین‌های دانشگاه تهران نام برد و ادامه داد: توافقی نیز با دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیأت علمی، کارمندان و بازنشستگان دانشگاه تهران داشته‌ایم.

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران درباره احداث مسکن ویژه بازنشستگان دانشگاه تهران نیز اظهار کرد: خود را نسبت به خانواده دانشگاه تهران متعهد می‌دانیم و اعتقاد داریم شأن و جایگاه عضو هیأت علمی بازنشسته باید حفظ شود.

وی با اشاره به تاکید بر «مسئولیت‌پذیری اجتماعی» در شعار دانشگاه تهران، گفت: ارتباط با تمام ذی‌نفعان دانشگاه تهران، یکی از جلوه‌های مهم مسئولیت‌پذیری اجتماعی است و یکی از ذی‌نفعان که اثر مستقیم در فعالیت‌های دانشگاه به ویژه فعالیت‌های زیرساختی دانشگاه تهران داشته، شهرداری تهران بوده است.

مقیمی با اشاره به ۳۰ سال سابقه حضور در دانشگاه تهران، به ارزیابی روابط دانشگاه و مدیریت شهری در سه دهه اخیر پرداخت و گفت: هیچ وقت رابطه دانشگاه تهران با شهرداری تهران به این اندازه خوب نبوده است و این به دلیل رویکرد مثبتی است که دکتر زاکانی شهردار تهران نسبت به مسائل علمی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تهران دارند. خود ایشان هم دانشگاه تهرانی و جزو افتخارات دانشگاه تهران هستند و این بهبود روابط دانشگاه و مدیریت شهری مرهون تدبیر شخص شهردار تهران و همکاری مجموعه شهرداری است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران با توجه به سابقه‌ای که از ارتباط با شهرداری تهران داشته است، چندان تصویر مثبتی از گذشته نداشته است چراکه شهرداری بویژه در سال‌های خیلی دور و در قالب پروژه‌های بزرگراهی و خیابان‌کشی، بخش‌هایی از دانشگاه تهران را بنا بر توافقات و قراردادهایی واگذار کرده است ولی دانشگاه در قبال آن نتوانسته است خدماتی را به تناسب آن توافقات دریافت کند. بنابراین امروز مجبور هستیم این خدمات را از مجموعه مدیریتی کنونی مطالبه کنیم که انصافاً با رویکرد مثبت پاسخگو بوده و به دانشگاه تهران کمک کرده است. البته مسائل شهرداری را مسائل خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم تا مسائل شهرداری را تا جایی که به دانشگاه تهران مربوط می‌شود، حل کنیم.

وی در مقایسه بین وضعیت رابطه مدیریت دانشگاه و مدیریت شهری در دوره جاری با سال‌های اخیر، عنوان کرد: در دوره قبل مدیریتی شهرداری تهران یک هسته مرکزی تصمیم‌گیرنده و کمیته‌ای که هماهنگ‌کننده فعالیت‌ها بین دانشگاه تهران و شهرداری باشد، وجود نداشت؛ بلکه به تناسب موضوع، مراجعاتی از سوی دانشگاه صورت می‌گرفت. در دوره دکتر زاکانی کمیته‌ای برای انسجام هماهنگی بین دانشگاه و شهرداری شکل گرفت.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه توجه به مسائل اجتماعی، روانی و فرهنگی به خوبی در رویکردهای شهردار تهران نمودار است، خاطرنشان کرد: تجلی این رویکرد را می‌شود در فضای شهری مشاهده کرد.

مقیمی رویکرد مشترک مدیریت دانشگاه و مدیریت شهری در زمینه ساخت‌وسازها در دانشگاه تهران را ساخت‌وساز نظام‌مند با رعایت مؤلفه‌های پایداری و امنیت ساختمان‌ها دانست و تصریح کرد: سرعت کار در پروژه‌های دانشگاهی که بویژه با حمایت خیرین نیک‌اندیش اجرا می‌شود، حائز اهمیت است. در سال ۱۳۹۳ اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی از سوی خیرین برای احداث موزه دانشگاه اختصاص پیدا کرده و حتی کلنگ احداث موزه دانشگاه هم به زمین زده شده بود ولی متأسفانه متوقف شده است.

رئیس دانشگاه تهران در پایان گفت: دانشگاه تهران سرمایه بسیار ارزشمندی برای کل کشور است و یک نهاد ملی و بین‌المللی است؛ بنابراین هرچه جایگاه مجموعه دانشگاه ارتقا پیدا کند باعث افتخار همه ایرانیان و مسلمانان در سراسر جهان خواهد بود. تلاش ما این است که الگویی از دانشگاه تهران ارائه کنیم که از جنبه‌های مختلف منحصر به فرد باشد و این افق نیازمند حمایت دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی