پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 اردیبهشت 1402 - 25 April 2023


رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام اینکه پرونده کمیته انضباطی دانشجویان کمتر از ۲۰ مورد بوده است، گفت: براساس آرا صادر شده کمتر از ۴ یا ۵ دانشجو در همین ترم محروم از تحصیل شدند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، عبدالله معتمدی در نشست خبری که امروز در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، درباره وقایع ۶ ماهه اخیر در دانشگاه و اعتراضات دانشجویی اظهار کرد: در یک سال اخیر شاهد حرکت های اعتراضی در سطح کشور و همچنین در دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه علامه بودیم. نوع تعریف ما از محیط دانشگاه با تعریف ما از جامعه بسیار متفاوت است. برخورد ما با اعتراض دانشجو برخورد آگاهی دهنده و هدایتی است.

رئیس دانشگاه علامه افزود: ما با نسل جوانی مواجه هستیم که آینده ساز کشور ما است، بنابراین اصلی ترین روش در مواجه با دانشجویان معترض این بود که شرایطی را فراهم کنیم که آن ها تضارب ارا داشته باشند و حتی دیدگاه های مخالف نیز بیان شود. در واقع نوع نگاه دانشگاه علامه به این دانشجویان نگاه تربیتی و پدرانه است.

هیچ فردی به دلیل فعالیت های درون دانشگاهی بازداشت نشد

وی ادامه داد: از ابتدا تعدادی از دانشجویان بیرون از دانشگاه دستگیر شده بودند و یکی از جدی ترین کارهای ما کمک به آزادی آن ها بود و در این راستا با قوه قضائیه ارتباطاتی برقرار کردیم و در نهایت همه افراد با وساطت دانشگاه آزاد شدند و هیچ فردی به دلیل فعالیت های درون دانشگاهی بازداشت نشد.

معتمدی بیان کرد: چندین ماه تنها روشی که اتخاذ کردیم این بود که از روش های مختلفی برای گفتگو با دانشجویان استفاده کردیم و جلسات متعددی با اساتید داشتیم که آن ها بتوانند دانشجویان را نسبت به ابهامات ذهنی شان متقاعد کنند.

رئیس دانشگاه علامه خاطرنشان کرد: پس از گفتگو، اما در مرحله ای مجبور شدیم تعدادی از دانشجویان را کوتاه مدت ممنوع الورود کنیم که مدت زمان آن هم حداکثر یک ماه بود و بعد از آن اگر دانشجویان شاکی خصوصی داشتند پرونده به کمیته انضباطی میرفت و سایر دانشجویان با تعهد به ریاست دانشکده حضورشان در دانشگاه فراهم شد.

پرونده کمیته انصباطی دانشجویان برای کمتر از ۲۰ مورد

وی با اعلام اینکه پرونده کمیته انصباطی دانشجویان کمتر از ۲۰ مورد بوده است، گفت: براساس آرا صادر شده کمتر از ۴ ۵ دانشجو در همین ترم محروم از تحصیل شدند.

رئیس دانشگاه علامه همچنین درباره اخرین وضعیت تجمیع دانشکده های دانشگاه توضیح داد و گفت: در حوزه تجمیع دانشکده ها مصوبه هیات دولت داریم و در حال حاضر ۵ دانشکده‌ بیرون از سایت اصلی بوده و خوابگاه ها هم پراکنده هستند.

وی افزود: در یکسال گذشته دانشکده علوم ریاضی به سایت اصلی منتقل شد و امیدواریم زمینه انتقال بقیه دانشکده ها فراهم شود منتها مشکل ما برای تجمیع، نداشتن زمین است. در ابتدا ۴۵ هکتار به دانشگاه علامه زمین اختصاص دادند که بیش از ۲۷ هکتار آن برای بزرگراه همت از دانشگاه گرفته شد و قرار بود شهرداری ما به ازای آن را بدهد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

ساخت یک خوابگاه ۲ هزار نفره در پردیس ۲ دانشگاه علامه

معتمدی از ساخت یک خوابگاه ۲ هزار نفره در پردیس ۲ دانشگاه علامه خبر داد و گفت: با ساخت این خوابگاه بخشی از خوابگاه ها که در سطح شهر پراکنده هستند به آنجا منتقل می شود. حدود ۴ هزار دانشجوی خوابگاهی داریم که مرتب در رفت و آمد هستند.

راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی در ۳ دانشکده

رئیس دانشگاه علامه با اشاره به برنامه دانشگاه برای ایجاد مراکز نوآوری و کارآفرینی گفت: طی یکسال گذشته در ۳ دانشکده روانشناسی، مدیریت و علوم اجتماعی مراکز نوآوری کارآفرینی راه اندازی شده است و به مرور در سایر دانشکده ها نیز ایجاد خواهد شد.

وی درباره آمایش آموزش عالی که اخیرا مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته است، گفت: بحث آمایش آموزش عالی به معنای این است که به سمتی برویم که کیفیت عالی را با توجه به قابلیت استان ها افزایش دهیم و دانشگاه ها ماموریت محور شوند. در این مسیر دانشگاه ها باید با توجه به نیازهای جامعه رشته های قدیمی را کنار بگذارند که دانشگاه علامه در جهت عمل به این موضوع، در رشته های کم متقاضی پذیرش دانشجو ندارد و حتی قرار است برخی رشته ها تعطیل شوند.

سیاسی کاری در ادغام و یا حذف موسسات علمی

معتمدی با بیان اینکه آمایش به این معناست که با توجه به نیاز جامعه رشته ها را نیاز محور کنیم و از ظرفیت آن ها به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: این تعداد موسسه علمی که در ایران وجود دارد در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و حتی برخی از آن ها تناسبی با دانشگاه ندارند که یا باید حذف شوند و یا ادغام صورت گیرد. اما متاسفانه مشکلات سیاسی مانع از تصمیم گیری ها می شود.

حذف رشته های کم متقاضی در دستور کار قرار دارد

رئیس دانشگاه علامه ادامه داد: دانشگاه علامه در تلاش است به سمت حذف رشته های کم متقاضی و ایجاد رشته های جدید پیش برود به طور مثال قرار است رشته رواشناسی حمل و نقل رشته علوم اجتماعی محاسباتی را راه اندازی کنیم. همچنین راه اندازی دو دانشکده مالی بانکی و دانشکده حکمرانی در دستور کار دانشگاه قرار دارد.  

نقشه جامع علمی کشور با توجه به اقتضائات روز کشور بازنگری می شود

وی از به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور خبر داد و گفت:بیش از ۱۵ سال از تدوین نقشه جامع علمی کشور می گذرد؛ در این نقشه اولویت توسعه رشته ها مشخص شده و در حال حاضر دکتر خسروپناه دبیر شورا به دکتر کبگانیان طی حکمی خواسته است که نقشه جامع علمی کشور با توجه به اقتضائات روز کشور بازنگری شود.

رئیس دانشگاه علامه پژوهشی دانشگاه علامه گفت: بر اساس شاخص‌های مختلفی که مراکز نظارت و ارزیابی ما منتشر کردند، جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه جایگاه جایگاه خوب و در خوری است و در حوزه تولیدات علمی در علوم انسانی، دانشگاه علامه بعد از دانشگاه تهران در رتبه دوم قرار دارد.

ماموریت ۲ دانشکده برای تحقق شعار سال

معتمدی در پاسخ به سوالی درباره برنامه این دانشگاه برای تحقق شعار سال گفت: ۲ دانشکده اقتصاد و دانشکده مدیریت ما مأموریت جدید پیدا کرده تا متناسب با شعار سال برنامه جامعی را  با حضور متخصصان و صاحبنظران در ارتباط با شعار مهار تورم و رشد تولید داشته باشند؛ در عین حال وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی اعضای هیئت مدیره دانشگاه علامه هستند و این افراد به دلیل آشنایی که با دانشگاه علامه دارند، از ظرفیت اساتید به عنوان حلقه های مشورتی استفاده می‌کنند و ما ارتباط فعالی با این دو دستگاه داریم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی