پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه مجازی          30 خرداد 1391 - 19 June 2012



اعلام آخرین وضعیت عضویت در شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام

به گفته رئیس شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام، به علت تعامل با دولتها برای عضوگیری در این شبکه، عضویت در آن به کندی صورت می گیرد.
مهدی جوانمرد  درباره جزئیات و آخرین وضعیت کاری شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام و همکاری کامستک (کمیته اجرایی همکارهای علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی) با این شبکه به نکاتی اشاره کرد.

وی با یادآوری اینکه شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام، 19 دی ماه 89 در چهاردهمین اجلاس عمومی کامستک، تصویب و در 16 دی ماه سال گذشته رسماً توسط پروفسور عطاالرحمن - هماهنگ کننده کل کامستک، در دانشگاه پیام نور افتتاح شد، ادامه داد: شبکه دانشگاههای مجازی کشورهای اسلامی با پیشنهاد ایران به کامستک ارائه شد. پس از آن، عطاالرحمان طی نامه‌ای به وزرای علوم کشورهای اسلامی عضو کنفرانس سران کشورهای اسلامی (OIC) آنها را به عضویت در این شبکه فراخواند و مزایای عضویت در شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام را به آنان یادآور شد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور در ادامه اعلام کرد که پس از ارسال این دعوتنامه، دو درخواست رسمی از کشورهای عراق و افغانستان برای عضویت دریافت شده و تعدادی از دانشگاههای کشورهای عضو (OIC) از جمله مالزی تمایل خود را برای عضویت در شبکه اعلام کرده اند.

به گفته رئیس شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام، با توجه به اساسنامه شبکه، عضویت از طریق دولتهای عضو کنفرانس سران کشورهای اسلامی صورت می گیرد. به همین دلیل، باید ابتدا با دولتهای عضو (OIC) تعامل صورت گیرد که به تبع آن برخی مباحث سیاسی و اقتصادی پیش می آید که همین موضوع عضویت کشورها را در شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام کند می کند.

وی خاطرنشان کرد که شبکه دانشگاههای مجازی، حلقه گمشده ای است که ضمن تسریع فرایند یاددهی و یادگیری می تواند به عنوان ابزاری برای تحقق عدالت آموزشی و توسعه فرایند خودآموزی، اشتراک گزاری و مدیریت منابع و محتواها را محقق سازد.

رئیس شبکه دانشگاههای مجازی کشورهای اسلامی درباره پرتال این شبکه، گفت: شبکه دانشگاههای مجازی کشورهای اسلامی با نشانی www.invu.irبه چهار زبان فعال است، اما در حال حاضر امکان عضویت دانشجویان در آن فراهم نیست و این شبکه تنها دانشگاههای کشورهای عضو کنفرانس سران کشورهای اسلامی را بهم متصل می کند.

این مقام مسئول در دانشگاه پیام نور درباره بودجه اداره شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام، اظهار داشت: کمکهای وزارت علوم، دانشگاه پیام نور همچنین طرحهای پژوهشی و آموزشی که توسط شبکه صورت می گیرد، بودجه شبکه را تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: در واقع با توجه به ماده 2 اساسنامه پیشنهادی ایران برای شبکه مذکور، این شبکه سازمانی خودگردان، غیرسیاسی و غیرانتفاعی با رویکرد بین المللی تحت حمایت کامستک است و منابع مالی آن توسط کشور میزبان تامین خواهد شد. تاکنون تمام هزینه های مالی شبکه توسط دانشگاه پیام نور تامین شده و شبکه کاملاً از حمایت های مالی و معنوی این دانشگاه برخوردار است




تگ ها عضویت در شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام

پر بازدیدترین دانشگاه مجازی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی