پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه مجازی          16 شهریور 1391 - 06 September 2012



امکان تحصیل غیر حضوری در دانشگاه مجازی المصطفی


مدیر گروه مدرسه عالی حکمت و دین پژوهی دانشگاه مجازی جامعةالمصطفی را از دیگر اقدامات این مجموعه برای فرصت تحصیل دانشجویان خارج از کشور دانست و گفت: دانشجویانی که امکان مسافرت به ایران را ندارند می‌توانند به صورت غیر حضوری با معارف اسلامی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا‌نیا مدیر گروه مدرسه عالی حکمت و دین پژوهی وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه، ظهر امروز در دیدار با عبدالله سعید رییس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در مدرسه عالی حکمت اسلامی سه گوره فلسفه اسلامی، کلام و عرفان تدریس می‌شود.
مدیر گروه مدرسه عالی حکمت و دین پژوهی ادامه داد: دانشجویان این سه گروه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول تحصیل هستند و کلت این سه گروه آشنایی با عقلانیت و شهود اسلامی است.
حجت‌الاسلام رضا نیا با بیان این‌که دانشجویان رشته کلام با عقاید اسلامی از طریق عقل و نقل آشنا می‌شوند، ابراز داشت: دانشجویان در فلسفه اسلامی باهستی عالم، خدا و انسان و در عرفان نیز با هستی از طریق مکاشفه و شهود آشنا می‌شوند.
وی با اشاره به این‌که ممکن است ادیان دیگر تعالیم اسلام را قبول نداشته باشند، گفت: در فلسفه و حکمت اسلامی چون از زبان همه فهم عقل سخن گفته می‌شود و همه ادیان با این زبان آشنایی دارند برای اثبات مدعای خود از آن استفاده می‌کنیم.
حجت‌الاسلام رضانیا به تحقیقات ارائه شده از سوی طلاب و دانشجویان مدرسه عالی حکمت و دین پژوهی اشاره کرد و ابراز داشت: در این مرکز پژوهش‌های پر محتوا و با کیفتی ارائه می‌شود که نسخه‌های آن در کتابخانه مرکز موجود است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکترا دویست و بیست و سه نفر و فارغ التحصیلان سه گروه فلسفه اسلامی، کلام و عرفان سیصد و شانزده نفر هستند.
مدیر گروه مدرسه عالی حکمت و دین پژوهی با بیان این‌که از هفتاد ملیت جهان در جامعة المصطفی مشغول تحصیل علوم دینی هستند، گفت: جامعةالمصطفی به امر مقام معظم رهبری چند سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تأسیس شد و و هدف آن آشنایی ملیت‌های مختلف با معارف اسلامی و علوم دینی است.
وی با اشاره به این‌که مرکز تشیع در جهان است علوم دینی و معارف اهل بیت(ع) در این مجموعه تدریس می‌شود، افزود: جامعةالمصطفی به طلاب اهل سنت نیز توجه دارد و آن‌ها نیز در مدرسه‌ای در گرگان مشغول تحصیل علوم دینی هستند.
حجت‌الاسلام رضا‌نیا با بیان این‌که جامعةالمصطفی فرصت تحصیل کوتاه مدت را برای دانشجویان فراهم کرده است گفت: برخی از علاقه مندان به دین اسلام که می‌خواهند به طو کوتاه مدت و به صورت اجمالی با دین اسلام و معارف آن آشنا شوند می‌توانند به این مدارس مراجعه کرده و تحصیل کنند.
مدیر گروه مدرسه عالی حکمت و دین پژوهی خاطرنشان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان جامعةالمصطفی که به کشور خود باز می‌گردند دردانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به تدریس مشغول می‌شوند.
وی دانشگاه مجازی جامعةالمصطفی را از دیگر اقدامات این مجموعه برای فرصت تحصیل دانشجویان خارج از کشور دانست و اظهار کرد: دانشجویانی که امکان مسافرت به ایران را ندارند می‌توانند به صورت غیر حضوری با معارف اسلامی آشنا شوند.
حجت‌الاسلام رضا‌نیا خاطرنشان کرد: بسیاری از دروس علوم دینی به صورت نرم افزار و اینترنتی و به زبان‌های مختلف قابل دسترسی برای علاقه مندان معارف دینی و علوم اسلامی خارج از کشور است.
مدیر گروه مدرسه عالی حکمت و دین پژوهی در پایان خواستار تعاملات بیشتر علمی میان دانشگاه ملبورن و جامعةالمصطفی العالمیه شد و گفت: امیدواریم در این مرکز شاهد حضور دانشجویان استرالیایی باشیم.
رییس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن نیز در این دیدار تعامل بیشتر اساتید ایران و استرالیا در زمینه‌های مختلف علمی را خواستار شد و ابراز کرد: همکاری‌های دو جانبه سبب می‌شود روابط فرهنگی و علمی دو کشور بیشتر شود.
سعید در پایان اظهار داشت: در دانشگاه ملبورن برنامه مطالعات اسلامی و تدریس آن رایج است و اساتید در زمنیه عرفان و فلسفه اسلامی فعالیت می‌کنند.


تگ ها امکان تحصیل غیر حضوری دانشگاه مجازی المصطفی

پر بازدیدترین دانشگاه مجازی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی