پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه مجازی          19 آذر 1393 - 10 December 2014


خبرهایی از بازار آموزش مجازی


امروزه آموزش مجازی سبب وقوع یک انقلاب عظیم در بخش آموزش به ویژه آموزش عالی شده است.

زیرساخت‌های مربوط به آموزش مجازی روز به روز در حال بهتر و گسترده‌تر شدن هستند. این زیرساخت‌ها قطعا فراهم کننده بستر وسیعی برای علاقمندان کسب تجربه آموزشی در سطحی وسیع و موثر در عرصه آموزش آنلاین خواهند بود.

بنا بر مطالعات انجام گرفته در این بخش، یک توافق جهانی وجود دارد و آن این است که بازار آموزش مجازی طی سه سال آینده به سرعت و به میزان قابل توجهی پیشرفت خواهد کرد. این گزارش بیش از پیش بر استفاده از فن‌آوری‌های یادگیری مجازی و آنلاین در بخش‌های ذیل تاکید دارد:

- کمک به نیروی کار برای ارزیابی عملکرد شغلی آنها و ایجاد فضایی برای تاثیر مثبت آنها روی شغل

- ایجاد موفقیت در برنامه ریزی،‌ کمک به نیروهای کار برای دستیابی به مهارت، دانش و پیشرفت در شغلشان

- کمک به مشاغل برای تحت کنترل گرفتن بیشتر بودجه آموزشی و ارتقای سطح کیفی و مهارتی کارکنان حاضر و صرفه جویی در هزینه‌های استخدام نیروهای کاری جدید از خارج مجموعه

در این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی «شیفت لرنینگ» و وبلاگ «اوریجین لرنینگ»، به حقایق جالبی درباره بازار این شیوه آموزشی نوظهور در جهان و چشم انداز آینده آموزش مجازی اشاره می‌کنیم.

آموزش مجازی دومین شیوه آموزشی است که از سوی سازمان‌ها و بسیاری از کمپانی‌ها بکار گرفته می‌شود. این مسئله باعث شده تا بسیاری از کمپانی‌ها با سرعت بسیار بیشتری پیشرفت کنند. پیش بینی می‌شود ارزش بازار جهانی آموزش مجازی در جهان تا سال 2015 میلادی از مرز 100 میلیارد دلار گذر کند. در عین حال آموزش مجازی بسیار سازگار با محیط زیست است. نتایج مطالعات جدید که از سوی دانشگاه «اپن» انگلیس انجام شده نشان می‌دهد در دوره‌های آموزشی مجازی نسبت به دوره‌های آموزشی سنتی 90 درصد انرژی کمتری مصرف می‌شود. در این شیوه آموزشی همچنین دی اکسید کربن منتشر شده توسط هر دانشجو بیش از 85 درصد کاهش می‌یابد.

25 درصد از کل کارمندان شغل خود را بیشتر به دلیل نداشتن مهارت و فرصت یادگیری ترک می‌کنند. در مقابل شرکت‌هایی که به استفاده از آموزش مجازی روی آورده‌اند به ازای هر یک از کارکنان خود 26 درصد سود بیشتری کسب می‌کنند. میزان کسب علم تنها با ظهور آموزش مجازی از 25 به 60 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این کمپانی‌هایی که از آموزش مجازی بهره‌مند هستند می‌توانند چیزی حدود 50 تا 70 درصد در جایگزینی آموزش‌های مبتنی بر استاد صرفه جویی مالی کنند. همچنین ثابت شده که آموزش مجازی میزان بازدهی کارمندان و دانشجویان را افزایش می‌دهد زیرا آنها مجبور نیستند مسافت‌های طولانی را در ترافیک با وسایل نقلیه طی کنند تا در سر کلاس حاضر شوند.

بنابراین گزارش، تا سال 2016 میلادی پیش بینی می‌شود ارزش بازار آموزش مجازی در آسیا به 11 میلیارد و 500 میلیون دلار افزایش یابد. در این بین کشورهایی که بیشترین رشد در بازار آموزش مجازی جهان را دارند شامل ویتنام و مالزی می‌شوند که به ترتیب در این بازار 44.3 و 39.4 درصد رشد خواهند کرد. پس از این کشورها هند با کمترین فاصله در کنار کشورهای تایلند، فیلیپین و چین خواهد بود.

از سوی دیگر آموزش مجازی تاکنون به کمک 72 درصد از کمپانی‌های جهان آمده تا آنها را در جریان تغییرات رخ داده در صنایعشان بروز نگه دارد. این آموزش‌ها به آنها کمک می‌کند تا دریابند برای حفظ رقابت خود در بازارهای جهانی چه راهکارهایی را بکار گیرند. پیش بینی‌ها حاکی از آن است که بازار آموزش مجازی به طور میانگین تا سال 2017 میلادی با نرخ 23 درصدی پیشرفت کند.

کشورهای اروپایی و آمریکایی به تنهایی بیش از 70 درصد صنعت آموزش مجازی را در اختیار دارند. اما با این حال سریعترین رشد در این بازار متعلق به کشورهای آسیای شرقی است و پیش بینی می‌شود بازار آموزش مجازی در این کشورها سالانه 20 درصد پیشرفت نماید. در حال حاضر حدود چهار میلیون و 600 هزار دانشجوی دانشگاه‌ها حداقل یک کلاس درس خود را به صورت آنلاین یا مجازی پشت سر می‌گذارند و تا پایان سال 2019 میلادی پیش بینی می‌شود این رقم به 18 میلیون و 650 هزار نفر افزایش یابد و نیمی از تمام کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار شوند.

طول مدت کلاس‌های آموزش مجازی در مقایسه با کلاس‌های سنتی در همان رشته مشابه حدود 25 تا 60 درصد کوتاه تر است.

همچنین روند خودآموزی در میان دانشجویان رو به رشد است و هم اکنون 15 درصد از کل شیوه‌های ارائه شده آموزشی را به خود اختصاص می‌دهد. این در حالیست که این شیوه تحصیلی از سال گذشته تاکنون دو برابر شده است.

واژه آموزش مجازی (E-Learning) برای نخستین بار در سال 1998 میلادی ابداع شد و اکنون این فن‌آوری آموزشی بیش از 13 سال عمر دارد و از آن زمان تاکنون روند رو به رشد این بازار همچنان ادامه دارد. سرواژه E در E-Learning تنها به معنای الکترونیک بودن این نوع آموزش نیست بلکه به تنهایی بیانگر خاصیت جالب،‌ انرژی بخش، عاطفی، گسترده،‌ عالی و آموزشی بودن این شیوه یادگیری است. اما برای اجرای هرچه بهتر این شیوه نوین آموزشی در نظر گرفتن مواردی نظیر تجهیزات،‌ مهارت رایانه‌ای کارکنان این بخش، سازمان‌دهی و قابلیت دگرگونی ضروری است.


تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی فرهادی خبرهایی از بازار آموزش مجازی هفته دانشجو

پر بازدیدترین دانشگاه مجازی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی