در تعریفی ساده، تحقیقات بازاریابی فرایندی است که سازمان را به بازار از طریق جمع آوری اطلاعات مرتبط میکند. اطلاعات حاصله از تحقیقات بازار در کنار تجربه، شم و دانش مدیران، راهنمای ایشان در اخذ تصمیمهای درست به شمار میآید. ............................... سطح دوره : متوسط - پیشرفته مدت دوره : 25 ساعت شهریه دوره : 300000 ریال
استاد درس:
1 - مرتضی رجوعی
شرح هدف دوره:
ساده ترین تعریف بازاریابی می تواند اینگونه باشد: «بازاریابی عبارت است از تأمین رضایت مشتری به شیوه ای سود آور. هدفهای دو گانۀ بازاریابی عبارتند از: جلب مشتریان جدید با دادن وعدۀ ارزش برتر و حفظ مشتریان کنونی از طریق تأمین رضایت آنان» در اين دوره شما با مفاهيم اصلي و اصول بازريابي در سطح پيشرفته آشنا مي شويد.
توضیحات:
شما به کمک تحقيقات بازاریابی میتوانید:
1- ریسک فعالیتهای خود را کاهش دهید.
2- فرصتهای نهفتۀ بازار را کشف و شناسایی کنید.
3- مشکلات بالقوه را شناسایی کنید.
4- از وضعیت رقبای خود آگاه شوید.
5- مشتریان احتمالی و فعلی خود را بهتر بشناسید.
سرفصل دوره:
1 - مفهوم بازاریابی
2 - برنامه ریزی استراتژیک و فرآیند بازار یابی
3 - محیط جهانی بازاریابی
4 - تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی
5 - بازار مصرف و رفتار خریدار(مصرف کننده)
6 - تقسیم بندی بازار، بازار هدف و جایگاه شرکت در بازار از نظر مزیت های رقابتی
7 - استراتژی کالاها و خدمات
8 - استراتژی های تولید و عرضه محصول جدید و چرخه زندگی محصول
9 - قیمت گذاری محصول
10 - کانال های توزیع و مدیریت تدارکات
11 - بازاریابی یکپارچه: استراتژی ارتباطات
12 - تبلیغ، سیاست های تشویقی برای افزایش فروش و روابط عمومی