پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 امرداد 1400 - 27 July 2021



راه‌اندازي سامانه اینترنتی دريافت ريز نمرات فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد


پرتال دانشگاهی به نقل از پژوهشگران دانشجو:مدير کل امور فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد از راه‌اندازي سامانه اينترنتي درخواست ريزنمرات فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي خبر داد.

در حالي که به منظور تسهيل در کار فارغ التحصيلان "سامانه اينترنتي درخواست ريزنمرات" طراحي شده است که با هزينه بسيار کم و طي 2 تا 3 روز، ريز نمرات آماده مي‌شود.

مدير کل امور فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به نحوه دريافت ريز نمرات، گفت: فارغ التحصيلان با مراجعه به سايت سامانه اينترنتي درخواست ريز نمرات با پرداخت هزينه از طريق کارت‌هاي عضو شتاب و ثبت کامل مشخصات مي‌توانند پس از گذشت 2 تا 3 روز ريزنمرات خود را دريافت کنند.


روند دریافت ریزنمرات تحصیلی از دانشگاه آزاد
برای دریافت ریزنمرات در دانشگاه آزاد باید ابتدا به اداره فارغ التحصیلان واحدی که در آن تحصیل کردیده‌اید مراجعه کرده و مبلغ 5500 تومان به حساب سازمان مرکزی واریز نمایید . پس از صدور ریزنمرات توسط دانشگاه، این ریزنمرات باید توسط سازمان مرکزی تایید شود. برخی از واحدهای دانشگاهی مستقیماً ریزنمرات را برای سازمان مرکزی ارسال می‌کنند و برخی دیگر از واحدها ریزنمرات را در اختیار شما قرار می‌دهند تا خود مستقیماً به سازمان مرکزی مراجعه نمایید. سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در خیابان پاسداران، گلستان هشتم ( کمی بالاتر از، روبروی پمپ بنزین و در تقاطع آن با ابراهیم نژاد ) قرار دارد . در سازمان مرکزی به طور معمول ریزنمرات شما طی سه یا چهار ساعت تایید می‌شود . اما لازم به یادآوری است مدت زمان لازم برای صدور ریزنمرات شما در واحدهای دانشگاهی مختلف متفاوت است و از یک ساعت تا چند هفته متغیر می‌باشد. اگر دانشنامه و ریز نمرات را داشته باشید، حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه زمان می برد تا دانشنامه شما به مهر برجسته و امضای آقای صامت برسد و ریز نمرات هم امضا شود البته برای مدارک جدیدی که هولوگرام دارند گفته می شود این تایید مورد نیاز نیست.

چنانچه برای تایید ریزنمرات به سازمان مرکزی مراجعه می‌کنید بهتر است در همان زمان دانشنامه خود را نیز برای تایید به سازمان مرکزی ارائه نمایید، یک روز پس از تحویل دانشنامه به سازمان مرکزی، دانشنامه شما برای ترجمه تایید خواهد شد و شما برای دریافت دانشنامه خود باید مجدداً به سازمان مرکزی مراجعه نمایید . پس از تایید مدراک شما توسط سازمان مرکزی، شما می‌توانید به دارالترجمه برای ترجمه ریز نمرات مراجعه کنید. برخی از دانشگاه هایی که شما مدارک خود را برای آنها ارسال می‌کنید تنها ریزنمراتی را که به صورت رسمی از طرف دانشگاه محل تحصیل شما ارسال شده‌ا‌ند قبول می‌کنند. بر خلاف دانشجویان دانشگاه های دولتی که می‌توانند از دانشگاه خود پاکت آرم‌دار دریافت کرده و ریزنمرات را شخصاً به همراه سایر مدارک لازم پست کنند ، فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد چنانچه بخواهند ریزنمرات خود را به صورت رسمی و Sealed شده برای دانشگاه مقصد ارسال کنند باید منحصراً به معاونت بین الملل دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. ساعت کاری 9 تا 14 میباشد. مسوول مربوطه ( آقای طباطبایی ) ریزنمرات ، دانشنامه و توصیه نامه‌ها را از شما تحویل گرفته و در پاکت آرم دار دانشگاه قرار داده و مستقیماً برای دانشگاه مورد نظر شما ارسال می‌کند. شما می‌توانید همراه با این مدارک ، مدارکی نظیر رزومه و انگیزه نامه (SoP) را نیز ارسال نمایید. امکان ارسال مدارک از طریق کاراپست نیز وجود دارد . هزینه ارسال مدارک به تمامی نقاط 57,000 تومانمی‌باشد. ضمناً هزینه پست سفارشی هم 8000 تومان می‌باشد. نانچه مدارک خود را تا ساعت 14 تحویل دهید ، مدارک شما در همان روز ارسال خواهد شد. معاونت امور بین الملل دانشگاه در خیابان پاسداران، خیابان بوستان 7، پلاک 12، طبقه 4 ( شماره تماس 22565149 و 22582834 و وب‌ سايت  http://www.intl.iau.ir/ ) . اگر غير از مدرك تحصيلي، ريزنمرات و توصيه نامه قصد ارسال مدارك ديگري را داريد مي بايست همراه خود پاكت A3 براي قراردادن پاكتي كه توسط امور بين الملل مهروموم مي گردد و مدارك خود به همراه داشته باشيد.

ریز نمرات شامل نمرات دروس‌ گذرانده شده در دوران تحصیل و دانشنامه همان مدرک تحصیلی‌ پایان دوره هست که برای دوستان دانشگاه آزادی هر 2 مورد باید به تائید سازمان مرکزی واقع در تهران، خیابان پاسداران، نیستان 9 برسد.

»»» جهت دانلود بخش نامه دریافت ریزنمرات دانشجویی از دانشگاه آزاد به اینجا مراجعه نمایید.

»» توجه توجه :

مدرک موقت قابل ترجمه رسمی نمی باشد و برای گرفتن پذیرش داشتن دانشنامه و یا نامه ای مبنی بر فارغ التحصیلی الزامی است. اما حالات خاصی نیز وجود دارد که به شرح ذیل است. برای دریافت ریز نمرات، دانشجویان دانشگاه آزاد در یکی‌ از 3 وضعیت زیر قرار دارند :

1 . در حال تحصیل هستند و همه دروس را پاس نکرده اند :
1. مبلغ قابل پرداخت به حساب زبرجد دانشگاه : 2000 تومان

2. محلی که باید درخواست ریز نمره بدهند : بخش آموزش واحد دانشگاهی‌

3. محتویات ریز نمره : کلیه دروسی که دانشجو گذرانده است، بدون ذکر دروس افتاده و حذف شده و بدون معدل.

2 . همه دروس را پاس کرده اند ولی‌ هنوز درخواست فراغت از تحصیل نداده اند و از نظر دانشگاه هنوز دانشجو محسوب می شوند :
این مورد هم دقیقا مثل مورد اول است با این تفاوت که همه نمرات دوره تحصیلی‌ در آن ذکر شده است، اما معدل و دروس حذف شده و افتاده ذكر نشده است. البته برای کسانی‌ که برای دریافت ریز نمرات عجله دارند وضعیت دوم بهترین گزینه است، زيرا تمام نمرات داخل آن ذکر شده ولی‌ اگر از وضعیت سوم بخواهید اقدام کنید باید ۳ الی‌ ۶ ماه برای دریافت دانشنامه منتظر بمانید و بعد درخواست ریز نمره بدهید که ممکن است برای بعضی‌ جاها دیر باشد.

3 .فارغ التحصیل شده اند و تمام فرم های مربوط به فارغ التحصیلی‌ را تکمیل کرده اند :
1. مبلغ قابل پرداخت به حساب زبرجد دانشگاه : 5500 تومان

2. محلی که باید درخواست ریز نمره بدهند: بخش امور فارغ التحصیلان واحد دانشگاهی‌

3. محتویات ریز نمره : کلیه‌ دروسی که دانشجو گذرانده با ذکر دروس افتاده و حذف شده و با ذکر معدل.

هر کدام از وضعیت‌های فوق را که داشته باشید بعد از دریافت ریز نمره و گرفتن امضاهای لازم ، بسته به واحد دانشگاهی‌ 2 روش برای رسمی‌ و قابل ترجمه کردن ریز نمرات وجود دارد :

1 . بعضی‌ از دانشگاه‌ها ریز نمره را داخل پاکت مهر و موم قرار مي دهند و برای مراجعه به سازمان مرکزی و گرفتن تأيیدات لازم تحویل دانشجو می دهند که چند ساعت تا 1 روز بیشتر طول نمی‌کشد.
2 . بعضی‌ از واحد‌های دانشگاهی‌ ریز نمرات را تحويل دانشجو نمی دهند و خودشان به سازمان مرکزی ارسال می‌کنن و بعد از تأئید شدن به واحد دانشگاهی‌ برگشت داده می‌شود و دانشجو از همان قسمتی‌ که درخواست ریز نمره داده است ( آموزش و یا فارغ التحصیلان ) آن را دریافت می‌کند. این پروسه بسته به پیگیری‌ها و شهر واحد دانشگاهی‌ و ... تقریبا 20 الی‌ 40 روز طول می کشد.
البته بعضی‌ دانشگاه‌ها هم هر 2 روش را دارند و دانشجو می تواند هر کدام از 2 روش را انتخاب کند. شما برای هر تعداد دانشگاهی‌ که بخواهید اپلای‌ کنید فقط یک ریز نمره به شما می دهند و بعد از تاییدات باید به دارالترجمه بگوييد که از روش هر تعداد نسخه که لازم است را برايتان ترجمه کنند. برای قابل ترجمه شدن ریز نمرات این امضأ و تاییدات لازم است، و برای دانشنامه اگر اخیرا گرفته باشید که هولوگرام دارد و قابل ترجمه است و اگر قبلا گرفته باشید باید مثل ریز نمرات به سازمان مرکزی ارسال شود و یک امضای دیگر بخورد تا قابل ترجمه شود.

»»» جهت اطلاع از جزئیات مراحل اقدام دریافت مدارک از دانشگاه آزاد به اینجا مراجعه نمایید.

»» نکته مهم ( ویژه آقایان ) :

برای آقایاني که مشکل خدمت دارند یکی‌ از 4 حالت زیر اتفاق می افتد:

1. دانشجوی درجه بالاتر باشید (دانشجوی ارشد که دانشنامه لیسانس را می خواهد) : یک برگه اشتغال به تحصیل که در آن شماره معافیت تحصیلی ذکر شده باشد را تحويل شما مي دهند.

2. فارغ التحصیل شده باشید و مشمول : برگ سبز باید داشته باشید .

3. در حین خدمت باشید : یک گواهی اشتغال به خدمت که در آن شرایط و وضعیت خدمت مشخص باشد ( ارگان و درجه و ... ).

4. سربازی رفته باشید : کارت پایان خدمت و کپی لازم دارید.

+ تبصره : اگه پذیرش گرفته باشید، معافیت تحصیلی می گیرید که از روش اول باید اقدام کنید.

» تلفن دبیر خانه سازمان مرکزی : 021-22598607-9

» تلفن فارغ التحصیلان سازمان مرکزی : 021-22769788 و 5

روند دریافت ریزنمرات دانشجویان مشمول دانشگاه آزاد
نحوه دریافت مدارک تحصیلی دانشجویان مشمول از دانشگاه آزاد تحت شرایط زیر بدین گونه می باشد :

1 . زمان دادن آخرین امتحان : دوم مرداد 

2 . وضعیت تصویه حساب : انجام شده ( اگر تصویه حساب بکنید دیگه نمی شود ماده 47 را استفاده نمایید )

3 . وضعیت خدمت : مشمول ( الان توی 1 سال مشمولین می باشد )

+ توضیحات زیر در مورد نحوه گرفتن و تایید کردن مدارک بر حسب نوع مدرک می باشد :

ریز نمرات دانشجویی ( فرم شماره 3 ) :
دانشگاه آزاد ریز نمرات نهایی را به هیچ وجه به افراد مشمول نمی دهد. ریز نمرات را قبل از اینکه فارغ التحصیل شوید سعی کنین دریافت نمایید. این نوع ریزنمرات بسته به دانشگاه معروف است به ریز نمرات کار و در واحدهای دیگر معروف است به فرم شماره 3 . این ریز نمرات چندین صفحه هست که در پایین و بالای آن مکان 3 ت امضا وجود دارد . اگر عجله دارید: پس از دریافت امضا ها و مهر های مربوطه باید ببرید تهران ساختمان مرکزی ( پاسداران نیستان 9 ) و خواهید گفت میخواهم این ریز نمرات قبل ار فارغ التحصیلی را تایید کنم که پس از آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت . اگر عجله ندارید و شهرستان هستید : از دبیر خانه واحدتان بخواهید تا خودشان به تهران برای تایید ارسال کنند و یک نامه با شماره برای پیگیری به شما ارائه دهند. ( البته بسته به دانشگاه این روند توسط خود دانشگاه اکثرا صورت می گیرد) .

+ اگر برای تایید شخصا به تهران رفتید نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

» تذکر مهم 1 : به هیج عنوان از تعداد واحد های مانده صحبت ننمایید در صورت پرسش می توانید بگویید زیاد مانده است.

» تذکر مهم 2 : به هیچ عنوان از استفاده و یا عدم استفاده از ماده دستور 47 صحبت ننمایید.

» تذکر مهم 3 : اکیدا توصیه می شود از دربان ساختمان پرسیده شود که چند نفر باید مدارک رو امضا نمایند. اصلا مهم نیست که چه کسی مدارک را امضا کند. این مهم است که دبیر خانه همان جا حاضر بشود با آن امضا و مهر مدارک را مهر یزند ( این مهر دقیقا شکل همان مهری است که واحد دانشگاهی خودمان بر روی مدارک می زند فقط اسم واحد دانشگاهی خودمان بر روی آن نخواهد بود).

ریز نمرات نهایی و دانشنامه :
این مدارک را در صورتی خواهند داد که شما پذیرش نهایی یا مشروط (مشروط بر ارایه مدرک نهایی باشد) داشته باشید . البته لازم به ذکر است که با بردن ایمیل یا نامه پذیرش به واحد دانشگاهی خودتان باز هم دانشگاه از ارائه مدارک ممانعت خواهد کرد و باید پروسه ی امور نظام وظیفه و وزارت علوم را انجام دهید تا امکان دریافت مدارک از دانشگاه وجود داشته باشد. عمده دلیل مهم مبنی بر عدم ارائه مدارک توسط دانشگاه به شما این است که باید شماره نامه ای را که از نظام وظیفه دریافت خواهید نمود را زمان تحویل مدارک وارد کامپیوتر و پرونده شما بکنند تا امکان خارج نمودن مدارک از بخش بایگانی دانشگاه باشد. دیگر هیچ راهه دیگری امکان پذیر نخواهد بود من جمله مراجعه به ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد جهت بیان مشکل. چرا که تنها پاسخی که دریافت خواهیم کرد این خواهد بود : تنها کمکی که میتونیم بکنیم اینه که پذیرش مشروط را بیارید ( که البته این قانون قبلا هم بوده است متعلق به زمان حال نیست).

نحوه کوتاه نمودن پروسه صدور دانشنامه دانشگاه آزاد
زمانی که پذیرش را دریافت کردید و کارهای مرتبط با نظام وظیفه و وزارت علوم را انجام دادید نامه ای از نظام وظیفه دریافت خواهید کرد که باید ببرید به امور فارغ التحصیلان دانشگاه خودتان ، دانشگاه ، شماره نامه را در کامپیوتر و پرونده وارد می کند و یک نامه با ای مضمون که برای این آقا " در دست داشتن مدارک دانشنامه و ریز نمرات بلا مانع است " . وقتی این نامه را گرفتید شما می توانید برید تهران و اگه هنوز درزمان 6 ماهه صدور مدرک باشد خودتان نشریف ببرید و دستی دریافت نمایید و پروسه بسیار هیجان انگیز از این اتاق به اون اتاق را خودتان مشتافانه انجام دهید. لازم به ذکر است که گواهی موقت گرفتن و یا نگرفتنش فرق چندانی ندارد آز آنجایی که اولین بندش نوشته شده است : قابل ترجمه نمی باشد گرچه گواهی موقت هم عین دانشنامه باید پذیرش داشته باشید و کارهای نامه معافیت تحصیلی از نظام وظیفه را انجام داده باشید تا امکان دریافت وجود داشته باشد.


تگ ها سامانه اینترنتی ريز نمرات فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی