وزیر بهداشت بر ضرورت اضافه شدن واحد های روش تحقیق به درسنامه علوم پزشکی تاکید و تصریح کرد: باید بتوانیم در هر کار پژوهشی محتوای علمی با ارزش و با کیفیتی را پیدا کنیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور در مرکز همایش های برج میلاد اظهار داشت: هیأت علمی و دانشجویان دو مولفه بزرگ دانشگاه ها هستند که در اثرگذاری و موفقیت آنها موثرند.

وی تحقیق و پژوهش را یک اصل اساسی و مهم عنوان و تصریح کرد: دانشجویان ما باید روش های تحقیق و به روز بودن را فرا بگیرند چرا که امروز موفقیت های علمی صرفا با انتقال معلومات صورت نمی گیرد بلکه باید هرکسی راه آینده را پیدا و خود را با علم روز منطبق کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که یاد گرفتن روش های پژوهش برای همه دانش پژوهان علوم پزشکی واجب است، گفت: درخواست من از فارغ التحصیلان پزشکی و پزشکان عزیز کشورمان این است که هر کسی هر چیزی را پیشنهاد کرد فورا نپذیرند بلکه در پیرامون آن بررسی و پژوهش کنند.

عین اللهی بر ضرورت اضافه شدن واحدهای روش تحقیق و پژوهش به درسنامه علوم پزشکی تاکید و تصریح کرد: ما در پژوهش به دنبال یافته های مهم علمی هستیم و باید بتوانیم در هر اثر پژوهشی، محتوای علمی با ارزش و با کیفیتی را پیدا کنیم.

وی در همین باره بر لزوم تهیه بانک اطلاعات مقالات علوم پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: نتیجه پژوهش باید منجر به دانش جدید یا محصول جدید شود.

عین اللهی با تاکید بر اینکه کپی برداری نمی تواند راهگشای مشکلات کشور در حوزه سلامت باشد، گفت: راهکارهای بومی با دانش بومی و خلاقیت و نوآوری میسر می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ارائه ۲ هزار و ۱۸۲ مقاله در بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور، تصریح کرد: دانشجویان در این نشست ۴۸ اختراع و ۸۲ طرح فن‌آورانه را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه امروزه در بسیاری از مشکلات احتیاج به پژوهش به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و بهداشت داریم، گفت: پژوهش باید برای مشکلات مردم راهکار ارائه دهد.

عین اللهی بر اهمیت تفکر در شکل‌گیری ایده‌های نو بر مبنای مستندات اشاره و اذعان کرد: ۸۵۰ مرکز تحقیقات سلامت داریم که اگر از دانشجویان مشارکت جویی کنند، امتیاز بیشتری می گیرند.

 

منبع

 

دیدگاه ها غیرفعال است