۳ دانشگاه مقرون به صرفه در استونی

استونی کشوری کوچک واقع در شمال اروپا، با حدود ۱.۳ میلیون نفر است. این کشور که به دلیل جنگل های سرسبز، تاریخ غنی و معماری قرون وسطایی خود شناخته شده است و یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی است. استونی دارای یک سیستم آموزش عالی پیشرفته و توسعه یافته است. این کشور با داشتن بیش از ۲۰ مؤسسه آموزشی دولتی و خصوصی و اعطای کمک هزینه های که در اختیار دانشجویان قرار می دهد، می تواند مقصد خوبی برای ادامه تحصیل باشد.
تحصیل در تمام رشته ها در مقطع دکترا در استونی رایگان است. در مورد مدرک لیسانس یا فوق لیسانس، هزینه های تحصیل بر اساس دانشگاه انتخابی، متفاوت است. با این حال، هزینه تحصیل در استونی هنوز بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. ادامه تحصیل در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس در هر دانشگاه دولتی استونی بین ۱۶۶۰ تا ۷۵۰۰ یورو در سال هزینه دارد. در ادامه به معرفی ۳ دانشگاه مقرون به صرفه استونی می پردازیم.

دانشگاه تالین
دانشگاه تالین که در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استونی است و به نام پایتخت این کشور نامگذاری شده است. این دانشگاه ۶ دانشکده دارد؛ علوم انسانی، آموزش، علم و سلامت، حکومت، قانون و جامعه، فناوری دیجیتال، فیلم، رسانه، هنر و ارتباطات. همچنین بعضی از رشته ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود. متوسط هزینه تحصیل بسته به مقطع و رشته متفاوت است . شهریه در دانشگاه تالین از ۱۲۵۰ یورو در سال شروع می شود.

دانشگاه تارتو
دانشگاه تارتو معتبرترین دانشگاه استونی است. این دانشگاه که در سال ۱۶۳۲ توسط پادشاه سوئد آدولف گوستاووس تأسیس شد، در شهر تارتو، دومین شهر بزرگ استونی واقع شده است. اکثر دوره های اسن دانشگاه به زبان استونیایی ارائه می شوند. با این حال، دوره های زیادی مانند علوم کامپیوتر، حقوق فناوری اطلاعات، نشانه شناسی و اندازه شناسی کاربردی نیز به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشگاه تارتو در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال ۲۰۲۲ در رتبه ۲۹۶ قرار گرفته است.
این دانشگاه سالانه پذیرای حدود ۱۳۰۰۰ دانشجو از جمله دانشجویان بین المللی از ۹۰ کشور است. هزینه درخواست در دانشگاه تارتو حدود ۵۰ تا ۱۰۰ یورو و هزینه تحصیل از ۱۰۴۱ یورو در سال شروع می شود.

دانشگاه فنی تالین
دانشگاه فناوری تالین، بیشتر با نام TalTech شناخته می شود. TalTech در سال ۱۹۱۸ تأسیس شد و تنها دانشگاه فنی در استونی است که بر مهندسی و فناوری، تجارت، فناوری اطلاعات، اقتصاد، علم، مدیریت عمومی و امور دریایی تمرکز دارد.
این دانشگاه در حال حاضر حدود ۷۰ هزار فارغ التحصیل دارد که همگی در توسعه استونی نقش داشته اند، از جمله سیرجه پوتیسپ (مدیرعامل انجمن صنایع غذایی استونی)، اریکا کرپو (دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو) و ویکو سپ (مدیر عامل اریکسون AS). این دانشگاه با حدود ۱۷۰۰ دانشجوی بین المللی از ۱۰۰ کشور مختلف، بیشترین دانشجویان بین المللی را در استونی دارد. آنها برای برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، شهریه پرداخت می کنند که از ۲۳۰۰ یورو در سال شروع می شود. بسته به دوره انتخابی، این مبلغ می تواند تا ۶۰۰۰ یورو در سال افزایش یابد.

دیدگاه ها غیرفعال است