پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / کنکورارسال شده در   22 اردیبهشت 1392 - 12 May 2013

40تجربه از رتبه‌های برتر كنكور همه‌ی آن‌ها موارد زیر را به ترتیب در موفقیت خود موثر می‌دانند: 1- برنامه‌ریزی صحیح 2- تلاش و پشتكار و انگیزه قوی شخصی 3- نظم در امور 4- حمایت و پشتیبانی خانواده 5- رقابت و تشویق به درس خواندن 6- در امور شخصی و خصوصاً درس خواندن، افرادی پیگیر، منظم و دقیق هستند. 7- از ثبات شخصیتی برخوردارند. 8- اعتماد به نفس خوبی دارند و در تصمیماتشان ثابت قدمند. 9- در برخورد با مشكلات، هراسان نمی‌شوند و فعالانه جهت حل آن‌ها گام برمی‌دارند و سعی می‌كنند كه از كوچك‌ترین امكان برای حل مسائل درسی‌شان استفاده كنند. 10- آن‌ها تشنه‌ی تفریح و خوشگذرانی نبودند. اما اگر موقعیتی برای تفریح پیش می‌آمد آن را از دست نمی‌داند. 11- تعدادی از آنان تفریحات عادی خود مانند ورزش و موسیقی را در طول سال تحصیل ترك نكردند. 12- مهم‌ترین مرجع مطالعه‌ی این افراد، كتاب درسی بود. 13- دومین مرجع مطالعه‌ی آن‌ها، تست‌های كنكور سراسری و آزاد بوده است. 14- 30 درصد از آن‌ها (براساس نیازشان) در برخی از درس علاوه بركتاب درسی و كتاب‌های تست، از سایركتب كمك آموزشی نیز استفاده كردند. 15- اكثر آنان در سركلاس بسیار متمركز، دقیق و تیز بودند و بیش‌تر مطالب را همان جا می‌آموختند. 16- در كلاس خودنمایی نمی‌كردند ولی فعال بودند. 17- انجام تكالیف برای آن‌ها اولویت داشت و تقریباً همه‌ی آن‌ها به طور منظم فعالیت‌های كلاسی را انجام می‌دادند. 18- درس را به طور عمیق و دقیق مطالعه می‌كردند و به كیفیت مطالعه‌ی خود بیش از كمیت آن توجه می‌كردند. 19- مطالعه‌ی هر درس را در زمان دلخواه خود انجام می‌دادند. 20- به طور منظم نكات درسی را تكمیل و جمع‌آوری می‌كردند. 21- از حاشیه نویسی، نت برداری و علامت‌گذاری استفاده می‌كردند. 22- به همه‌ی شكل‌ها، جدول‌ها، زیرنویس‌ها و حاشیه‌های كتاب درسی توجه می‌كردند و همه‌ی پرسش‌ها را حل می‌كردند. 23- به جای خواندن مثال‌های كتاب درسی، آن‌ها را حل می‌كردند. 24- اكثر آن‌ها تناقضات و اشكالات كتاب‌های درسی را پیدا می‌كردند. 25- 40 درصد آن‌ها یك درس و 40 درصد دیگر دو تا 3 و 20 درصد هم مقداری از اكثر درس‌ها را در طول یك روز مطالعه می‌كردند. 26- در درس ریاضی كه نیاز به تمرین زیاد دارد، به مرور زمان به حل مسائل می‌پرداختند. آن‌ها معتقد بودند كه به یك باره و در كوتاه‌مدت امكان تسلط بر ریاضی وجود ندارد. 27- اكثر مسائل را به صورت تشریحی حل می‌كردند و در مراحل نخستین از فرمول‌های تستی كم‌تر ولی پس از عید، از راه‌حل‌های تستی پركاربرد بیش‌تر استفاده می‌كردند. 28- مسائل را از راه‌های مختلف حل می‌كردند و تنها به یك راه حل اكتفا نمی‌كردند. 29- هنگام برخورد با یك مشكل درسی اول «فكر» می‌كردند و تنها در صورت نیافتن راه حل از سایرین كمك می‌خواستند. 30- به اشكالات خود توجه می‌كردند: هیچ اشكالی را دست كم نمی‌گرفتند درحل تمرین‌هایی كه اشكال داشتند با خود مدارا نمی‌كردند و دوباره آن‌ها را حل می‌كردند، یا به كمك دوستان یا معلمان خود برطرف می‌كردند. 31- تا قبل از عید بیش‌تر می‌خواندند و تمرین و تست حل می‌كردند ولی پركاری در تست‌زنی را به پس از عید موكول می‌كردند. 32- تست‌های انبوه و مشابه را دسته‌بندی می‌كردند و همه را یكجا حل نمی‌كردند. به تدریج و در نوبت‌های متعدد به حل آن‌ها می‌پرداختند. 33- با دقت پاسخ تمام تست‌ها را - حتی تست‌هایی را كه به درستی جواب داده بودند - مطالعه می‌كردند و نكات جالب توجه آن‌ها را یادداشت می‌كردند. 34- تست‌های اشكال دار خود را پس از مدتی مجدداً حل می‌كردند. 35- همه‌ی آن‌ها دروس عمومی را همراه با دروس اختصاصی می‌خواندند. تا قبل از عید سعی می‌كردند دروس اختصاصی را بیش‌تر از دروس عمومی بخوانند؛ به طوری كه نسبت زمان مطالعه‌ی دروس اختصاصی به دروس عمومی آن‌ها 3 به 1 و یا 4 به 1 بوده است. 36- مطالعه‌ی دروس پایه نسبت به دروس پیش‌دانشگاهی را براساس نقطه قوت خود تنظیم كرده بودند. ولی بیش‌ترشان به نسبت مساوی آن‌ها را مطالعه می‌كردند. 37- 85 درصد آن‌ها براساس برنامه‌ی زمان‌بندی شده دروس را مطالعه می‌كردند و 15 درصد هم بدون برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده، پس از خسته شدن از مطالعه‌ی یك درس، به سراغ درس دیگری می‌رفتند. 38- در كنكورهای آزمایشی به طور جدی شركت می‌كردند و پس از هر آزمون، كوچك‌ترین اشكال خود را با مرور مجدد موضوع یا انجام تكالیف تكمیلی برطرف می‌كردند. آن‌ها هدف خود را از شركت در این آزمون‌ها، آشنایی با محیط، روش امتحان‌دهی، كشف نقاط ضعف، تنظیم وقت و از بین بردن استرس می‌دانستند. 39- امتحانات مدرسه‌ی خود را جدی می‌گرفتند و به تمام آن‌ها اهمیت می‌دادند. 40- اكثر آن‌ها انتظار داشتند كه رتبه‌های تك رقمی به‌دست آورند ولی همه‌ی آن‌ها پس از برگزاری آزمون‌های جامع آزمایشی دریافتند كه رتبه خوبی كسب خواهند كرد. دکتر نکوئی منیع : میگنا

تگ ها کنکور همه چیز راجع به کنکور رتبه های برتر کنکور
موسسه پژوهش MBA
ترجمه تخصصی دانشگاهی
موسسه پژوهش مدیریت
مقاله نویسی ISI

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت